נושא המאמר: נגינה בפסנתר - מעבר למוסיקה
מאת: אילה שמור מאמר למועדפים
שיעורי פסנתר - מעבר למוסיקה
נגינה בפסנתר זהו אתגר המפעיל חושים רבים ומפתח יכולות רבות אחרות הקשורות לאספקטים אחרים בחיינו מלבד מוסיקה.
שאנו שומעים או רואים אדם מנגן לדוגמא בפסנתר, אנו נוטים להתמקד במוסיקה - האם היא מרגשת אותנו מעציבה אותנו משמחת אותנו? או נוטים להתמקד בנגן ותוהים על היכולות הטכניות והוירטואוזיות שלו. אולי אף מהרהרים כמה שעות הוא מתאמן ביום? האם הדבר גורם לו להנאה? או שוקעים בחלומות - כמו החלום לדעת לנגן באופן מקצועי או לפחות לגעת לנגן על פסנתר שירים אהובים וכו'.
לרוב איננו שואלים את עצמנו כיצד המוסיקה או במקרה הזה הפסנתר משפיעים על תחומים אחרים בחיינו. כיצד נגינה על פסנתר יכולה להועיל ולקדם אותנו בתחומים אחרים בחיינו כמו – לימודים, משפחה, חברים, עבודה וכו'. כיצד נגינה בפסנתר מסוגלת להוביל לפיתוח יכולות כמו – קשב וריכוז, התארגנות, עמידה במשימות, דחיית סיפוקים, שיפור הקריאה, יכולות חברתיות, תקשורת, קורדינציה, מוטוריקה עדינה ויציבה.
חוקרים מציינים כי נגינה בפסנתר מצריכה שימוש ביכולות רבות המעוררות מגוון רחב של תגובות. שיעורי פסנתר מפתחים את היכולות האינטלקטואליות, הרגשיות, המוטוריות והתקשורתיות של הנגן בנוסף לרמה גבוה של מחויבות, מוטיבציה וארגון. כמו כן בעת הנגינה נדרשת רמה גבוה של ריכוז והתמקדות (Hallam,2005).
מחקרים רבים מצביעים על כך שאומנות בכלל ומוסיקה בפרט תורמים להישגים אקדמיים, למוטיבציה וליכולות חברתיות. נמצא קשר חיובי בין לימודי מוסיקה לבין הישגים במתמטיקה וקריאה. כמו כן שיעורי נגינה נמצאו כמשפיעים על מסוגלות עצמית, שליטה עצמית ועל יכולות חברתיות. ממצאים הראו כיצד מוסיקה מקדמת למידה. לדוגמא - ילדים עם קשיי למידה נרתעים להתמודד עם אתגרים לימודיים. מוסיקה מהווה אלטרנטיבה בה ניתנת הזדמנות לילדים אלה להצליח גם אם היכולות המילוליות ו/או המתמטיות שלהן חלשות יחסית. ההצלחה שלהם בנגינה גורמת להם להנאה אשר מניעה אותם להשתתף בפעילויות מוסיקליות. ההשתתפות הפעילה הזו יכולה לקדם תחומי למידה אחרים (Portowitz and Klein, 2007).
לפרטים נוספים וקביעת שיעור פסנתר אנא היכנסו www.mypiano.co.il
Adena Portowitz and Pnina S.Klein (2007). A music program to enhance cognitive processing among children with learning difficulties. International Journal of Music Education 2007; 25; 259.
Susan Hallam (2005). Personal stories of music education advocacy: The power of music. International Journal of Music Education 2005; 23; 144.
www.mypiano.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.