נושא המאמר: לימוד אנגלית- הקושי והפיתרון
מאת: גאולה צדוק שמור מאמר למועדפים
אנגלית בקלות הקושי והפיתרון
האם אפשר ללמוד אנגלית בקלות? בודאי שכן. קל מאוד ללמוד אנגלית!
אז למה בכל זאת כ"כ קשה? לפחות 95% מהתלמידים הישראלים נזקקים לסיוע מחוץ למסגרת ביה"ס בשלב כלשהוא במהלך לימודיהם.
ואלה חדשות ישנות, כיון שגם ההורים של התלמידים הללו לא קלטו את השפה בזמנם.
ושוב למה?
ובכן, אם הרב הגדול של התלמידים התקשה אז ומתקשה גם היום ההאשמה, מן הסתם, לא בו.
בעבר ייחסנו את הקושי בלימוד השפה למורים האנגלו-סקסיים שבנו את תוכנית הלימודים ולימדו אותה.
אלה לא תמיד הבינו את הצורך להסביר את מה שכ"כ ברור להם, אבל לא כ"כ ברור לתלמיד הישראלי דובר העברית.
הקושי בהבנת הנלמד גרר את התלמידים לבעיות משמעת ולפיחות נוסף בבעיות השפה. אלא שבזמנם של ההורים כל ההפסד הסתכם בכך שהם נצמדו יותר לתרגום הסרט, או לא שרו נכון את שירי ה- "חיפושיות".
היום, לעומת זאת, יותר ויותר מורות ישראליות מחליפות את המורים דוברי האנגלית, אבל הקושי נותר כשהיה.
אין ספק, הכישלון בלימודי האנגלית נעוץ כולו בתוכנית הלימודים- במבנה שלה, בתכנים שלה ובדרך העברתם. ההורים שידעו ויודעים גם היום את הקושי ברכישת השפה מצד אחד, לעומת חשיבותה שעלתה לאין ערוך מן הצד השני, מוכנים להשקיע כל מאמץ כדי לחסוך מילדיהם את הכישלון שהם חוו.
השוק שקלט מהר מאוד את הצורך הבהול הזה, הצמיח הרבה מכונים וחוגים שקמו כדי לתת לו מענה. חלקם פונה לקהל התלמידים ויש כאלה המתיימרים להנחיל את השפה אפילו לפעוטות.
בחלק מהמכונים השיעור הוא פרונטאלי ומתנהל על טהרת האנגלית. במקרה כזה התלמיד המתקשה יבקש להעלם מפחד ומחרדה שהמורה יפנה אליו, חלילה, והוא יצטרך לענות על שאלה שלא הבין.
במסגרות אחרות נמצא את התלמידים חווים את האנגלית באמצעות שירה וריתמיקה. במקרה כזה נותר לתלמידים ולהורים להתפלל ולקוות שהמורה בבית הספר תאמץ גם היא את השיטה, והמבחן הבא באנגלית יתרכז יותר בצעדי ריקוד ופחות בהתמודדות עם טקסטים ודקדוק אנגלי.
אלה ואלה לא נותנים את התשובה הנכונה ולא עונים לרמת הדרישות של משרד החינוך מהתלמיד והסטודנט הישראלי. וזאת בלי להזכיר את הכסף וההשקעה של ההורים שיורדים לטמיון.
אז מה כן???
ההורים חייבים למצוא את המקום שבו תוכנית הלימודים קלה ומובנית, כזאת שמדברת אל התלמידים בגובה העיניים. ההורים חייבים למצוא מסגרת רצינית,פרונטאלית, שיכולה להיות גם נעימה, מקדמת, הישגית ומפרגנת.
חפשו את החוויות לילדכם במקום אחר.
מקומה של השירה הוא במקהלה והריקודים כבודם מונח בחוגי הג'אז והריתמיקה למיניהם.
אל תשלחו את הילדים לפני שתעשו בדיקה רצינית, חפשו המלצות, חפשו הישגים. היכנסו בעצמכם לראות שיעור, התרשמו.
הסתכלו על הילדים ועל מה שהם לוקחים ממנו. וכשתגיעו לשם תיווכחו כי, באמת, בסך הכול קל ללמוד אנגלית!
כותבת שורות אלו עסקה במשך שנים בפיתוח טכניקות למידה בנושאי לימוד שונים והוגת שיטת "אפטר סקול" ללימוד אנגלית בדרך מובנית.
רוצים לדעת עוד על השיטה שתעזור לילדכם להצליח בלימודי האנגלית?
כנסו לאתר: http://www.after-school.co.il/
www.after-school.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גאולה צדוק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.