נושא המאמר: איך להעביר תקליט לדיסק
מאת: יפתח שמור מאמר למועדפים
או יותר נכון לדגום את האינפורמציה שעל גבי התקליט בצורה הטובה ביותר אל המחשב וממנו אל הדיסק.
המצרכים הדרושים הם
- פטיפון (phono)
pre amp - phono
- כרטיס קול טוב
- מחשב
- תוכנות עריכה
- תוכנות טיפול ברעשים
- מכשירי mastering
- צורב
ככל שהמרכיבים בשרשרת הזאת יהיו יותר איכותיים כן התוצאה תהיה יותר טובה, פטיפון טוב,
מחט טובה, pre amp טוב וכו'.
ה- pre amp נחוץ בכדי להביא את הסיגנל של הפטיפון שמגיע בערך ב db40- ל-line level) 0db)
וכמו כן לטיפול שונה בתדרים מסויימים, שלא כמו בסיגנל הדורש רק הגברה.
יש כרטיסי קול שבהם כניסה לפטיפון עם phono pre-amp , יש גם פטיפונים מוגברים שיש להם line out , כניסת פטיפון מצויה בהרבה מיקסרים, במגברי סטריאו ישנים ועוד, קיימים גם מכשירים שזה כל היעוד שלהם - להגביר פטיפון והם יכולים לעלות גם אלפי דולרים.
בקיצור צריך מכשיר שמקבל phono ומוציא line out.
כרטיס קול – הדבר הכי חשוב בכרטיס מקרה הזה הוא הקונברטורים (converter)
, אותה יחידה שאחראית לדגימה של הסיגנל והפיכתו מאנלוגי לדיגיטלי. לכרטיסי קול מקצועיים יש קונבורטורים טובים ורזולוציית דגימה גבוהה.
בעזרת תוכנת עריכה ניתן לטפל בבעיות של הסיגנל, להרים ווליום, לתקן קפיצות, לעשות חיבורים וכו'.
תוכנות ניקוי רעשים מטפלות ברעשים לא רצויים שריטות, 'קרכצים', פופים, האם, היס וכו'.
אופן ההכנה
יש לדגום כמה שיותר זמן מהתחלת התקליט, פיסת סיגנל שבה רק רעשים, בעזרת פיסה זו ניתן להגדיר מאוחר יותר לתוכנות הניקוי מה זה רעש.
התקליט מנגן ותוכנת העריכה 'מקליטה' אותו. אם קיימת שריטה בתקליט שגורמת לloop- או לקפיצה קדימה או אחורה, יש לשנות את מיקום המשקולת בפטיפון ולחפש דרכים לנגן את הקטע יותר טוב. אחר כך במחשב ניתן לחתוך ולהדביק, ואם עושים את זה טוב – להעלים את הקפיצה.
בתהליך ניקוי הרעשים התוצאה הכי טובה היא הפרדה מוחלטת בין הסיגנל הרצוי לרעשי הלוואי
וצריך לשאוף לתוצאה כזאת. יש תוכנות ניקוי שמסוגלות להשמיע רק את הרעשים שלא נכנסים למיקס, צריך לוודא שלכל אורך הקטע לא נכנס לשם שום סיגנל רצוי.
השלב האחרון הוא mastering לכל דבר ועניין. בדרך כלל ניתן להניח שאלו שעשו master לתקליט, ידעו מה הם עושים, ועדיף, למרות שזה מפתה להוסיף בס או לקמפרס, לא לגעת בסאונד. כשעושים maximze הפעולה נקבעת על פי המקום בו האפליטודה הכי גבוהה. בתקליטים המקום הזה עשוי להיות הרבה פעמים שריטה או 'קרכץ' (בשפה מקצועית), לכן אפשר להרים את הווליום של הקטע יותר ממה שנראה שאפשר, מבלי להיכנס לקליפ.
באשר לצריבה אומרים שככל שהיא יותר איטית היא יותר טובה.
בהצלחה
www.clickandgo.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יפתח שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.