חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הבנק פעל בניגוד לחוק? חשבונך ישוחזר!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יועץ מס מנהל חשבונות יעוץ מס מעמ

נושא המאמר: איך נבצע דיווח למע"מ על גבי טופס מקוון?
מאת: עמי אביטן   שמור מאמר למועדפים

כחלק מתיקון לחוק מע"מ הוחלט שהחל משנת 2010 תחול חובת דיווח מקוונת של המע"מ, בנוסף לדו"חות הרגילים לעסקים מסוימים, כאשר משנת 2012 הדיווח המקוון יחליף לחלוטין את דו"חות המע"מ כפי שהם היום. הדו"ח המקוון יוגש אחת לחודש כרגיל.
מקוון = ON LINE, על גבי רשת האינטרנט. התהליך נועד לייעל את תהליך הדיווח ולמחשב אותו כמה שניתן. כמו כן החוק מנסה למנוע תופעה של חשבוניות פיקטיביות.

מנהל חשבונות של כל עסק יוכל לבדוק ולדעת האם העסק צריך לעבור לשיטה זו או לא. כל מנהל חשבונות קיבל את כל המידע מרשות המיסים, וכמובן שכל מנהל חשבונות יודע בדיוק מה יש לעשות מבחינת הדיווח המקוון כדי למנוע טעויות.
זהו שינוי משמעותי, שמחייב הערכות שונה גם מבחינה מקצועית של מנהל חשבונות, וגם מבחינה פרקטית של הפקת חשבוניות וכו'.

מי חייב בדיווח מקוון?
• מינואר 2010 חובת דיווח מקוון תחול רק על עסקים, אשר מחזורם השנתי מעל 4 מיליון ₪ והם חייבים בניהול הנה"ח כפולה, בעיקר חברות בע"מ. מנהל חשבונות של כל עסק יידע כמובן מה הסטאטוס הנכון וכיצד יש לפעול.
• מיולי 2010 יהיו חייבים בדיווח מקוון גם מבצעי עסקאות פטורות ממס, מלכ"רים עם למעלה מ 600 עובדים ומוסדות כספיים.
• החל משנת 2011 יהיו חייבים בדיווח מקוון מלכ"רים עם למעלה מ 300 עובדים וגם עסקים עם מחזור של מיליון ₪ או שחייבים בהנה"ח כפולה.
• משנת 2012 הדיווח המקוון יחליף לחלוטין את הדיווח התקופתי כיום.

על כל עסק לוודא עם מנהל חשבונות, האם הוא נכלל בחייבים בדיווח זה כדי להימנע מסנקציות.
כל מנהל חשבונות וגם בתי תוכנה להפקת חשבוניות יידעו את העסקים לגבי השינויים הצפויים.

כיצד נעשה הדיווח המקוון?
כמובן שכל מנהל חשבונות קיבל הכשרה בהגשת הדו"ח, הפירוט החדש, רשומות פתיחה, פירוט כל העסקאות והתשומות ורשומת סגירה. הטופס לדיווח המקוון הוא PCN874, זהו טופס דומה לטופס לצרכי החזרי מס המשמש היום. שליחת הנתונים תעשה דרך אתר רשות המיסים, ע"י מנהל חשבונות לרוב ולא בעל העסק.
• עסקים שאינם חייבים בדיווח אינטרנטי יוכלו להמשיך להגיש דו"חות בטופס PC874 הישן.
• על עסק מדווח להצטייד בחתימה אלקטרונית לשידור הקובץ.


שינוים לגבי חשבוניות
במסגרת הדיווח החדש, יש לעשות כמה שינויים בהפקת חשבוניות ובדיווח עליהן. מנהל חשבונות יידע לבצע את השינויים, וכמובן שבתי התוכנה להפקת חשבוניות ממוחשבות יבצעו עדכונים בהתאם.
על כל חשבונית יש לרשום את מספר הלקוח. כרגע בכל חשבונית על עסקה הגבוהה מ-5,000 ₪ לפני מע"מ יש לרשום אוטומטית את מספר העוסק של הלקוח או הספק (ללקוחות עסקיים כמובן). בדו"ח המקוון מנהל חשבונות צריך להוסיף שורת פירוט לגבי כל חשבונית או הודעת זיכוי של מעל 5,000 ₪.
מנהל חשבונות רשאי לרשום בשורה מרכזת חשבוניות על עסקאות הפחותות מ-5,000 ₪ לפני מע"מ

החזרי מס
החזרי מס ערך מוסף מגיעים לעסק אם בחודש מסוים תשלום המע"מ היה גבוה מגביית המע"מ. החזרי מס ינוהלו כמו כל תחום הנהלת חשבונות דרך משרד יועץ המס או מנהל החשבונות.
כמובן שאין שינוי מבחינת בקשת החזרי מס עם שיטת הדיווח המקוון. אם מגיעים החזרי מס לעסק -הם יוחזרו כרגיל. טעויות בדיווח שמחייבות החזרי מס תתוקנה בדו"ח בחודש הבא בצורה מסודרת, כנ"ל לגבי פרטים לא מדויקים. החזרי מס ישולמו לעסק כפי שנהוג היום.

החזרי מס יידרשו בדו"ח הרגיל ולא באופן מקוון עד להודעה חדשה. בעתיד סביר שגם החזרי מס ושאר היבטי המיסוי ינוהלו דרך האינטרנט באופן מקוון. אז גם מי שלא מתכוון יחיה בסוף בעולם מקוון.....

www.ami-avitan.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עמי אביטן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]