חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ספא - טיפים להקמת ספא מצליח - מסיכת פראפין





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשויות המס סיווג הכנסה ממכירת ידע

נושא המאמר: מס הכנסה: כיצד מסווגות רשויות המס העברת ידע?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)    שמור מאמר למועדפים

בפס"ד בנימין רוזנברג, פסק הדין החשוב ביותר בסוגיית אופן סיווג הכנסה ממכירת ידע, נדרש ביהמ"ש לשאלת סיווגו של תקבול ממכירת ידע, בקובעו כי שאלת סיווג התקבול כהכנסה פרותית או כהכנסה הונית תיחתך עפ"י השאלה: "אם בעל הידע מכר אותו ונפרד ממנו או אם שמר לעצמו זכות מקבילה לשימוש בידע או להעמידו גם לרשות אחרים".
הלכה זו הולכת יד ביד עם הפסיקה האנגלית בפרשת ROLLS (Jeffrey V. Rolls Royce Ltd (1962) 40 T.C 443). בפרשה זו דובר ביצרן מנועי מטוסים אנגלי, אשר היה מעוניין למכור מנועיו למדינות שונות. מחד, אותן מדינות סירבו לרכוש את מנועי המטוסים, אך מאידך, היו מעונינות ברכישת הידע הטכני על מנת ליצור את המנועים בעצמן. היצרן האנגלי מכר לאותן מדינות את הידע הטכני תמורת תשלום מסוים, וטען כי התשלום הוא בעבור מכירת נכס הוני. בית הלורדים דחה טענתו בקובעו, כי בהעברת הידע לא נפגע הונו במאומה, הואיל והידע שלו עדין עומד לרשותו, יש לו זכות מקבילה למכור את הידע הטכני במנועים גם למדינות נוספות.

נודעת חשיבות אף לאינטרס הכלכלי שיש לפרט בידע שלו. ברי, כי בסיטואציה בה מסתכם האינטרס הכלכלי של המוכר בידע שלו באפשרות שיש לו להעבירו לגוף אחר שיכול לנצלו מבחינה כלכלית, חייב גילוי הידע להיחשב למכירה הונית, הואיל וברור כי לאחר המכירה לא יישאר בידי המוכר כלום. לשם הדיוק נדגיש, כי הנכס הנמכר הוא הזכות הייחודית להשתמש בידע.
בעמ"ה 300/65 מ. אל-על נ' פ"ש (רו"ח ט"ז 187, קפ"ד ה(1) 85) דובר היה בפועל שהתמחה בייצור מזרונים אשר העביר ידע לחברה מסוימת, אך במקביל שמר לעצמו את הזכות להמשיך ולהשתמש בידע בעצמו. ביהמ"ש קבע, כי מדובר בהכנסה עסקית רגילה הואיל והנישום לא נפרד מהידע שלו, עובדה המאפשרת לו בעתיד לעשות בידע שימוש נוסף באופן עצמאי. ברי, כי בסיטואציה זו לא מדובר במכירה של "העץ", כלומר מקור ההכנסה, אלא במכירה של הפרות, היות והמקור הכלכלי של הנישום (הידע) הינו מקור קיים ושריר, הניתן לשימוש אף לאחר המכירה.
לאור האמור לעיל, יוצא שישנה חשיבות להבחנה בין מכר מוחלט (בעל הידע נפרד ממנו לצמיתות) לבין מתן זכות שימוש בנכס (שמר לעצמו זכות מקבילה לשימוש בידע או להעמידו לרשות אחרים).
יודגש, כי מכירה מוחלטת יכולה להיות מכירה הונית או פירותית. במידה והעסקה של המכירה המוחלטת בוצעה במהלך העסקים הרגיל של העסק, תהיה זו עסקה פרותית ותקום חבות מס לפי סעיף 2(1) לפקודה.
בהנחיותיו הפנימיות התווה מס הכנסה מספר מבחנים לבחינת קיומה של מכירה מוחלטת (יובהר כי מבחנים אלו משמשים את מס הכנסה לבחינת קיומה של מכירה מוחלטת של תוכנות אך הרעיון ישים אף לענייננו).
מבחן הגג בודק אם הבעלים של הידע מעביר את החלק המהותי בידע שלו ומוותר עליו. למבחן גג זה מספר מבחני משנה: א. האם הבעלים נפרד מהנכס לצמיתות; ב. האם זכויות השימוש של הרוכש כמעט בלתי מוגבלות; ג. האם זכות הרוכש בנכס בלעדית; ד. האם לרוכש הזכות לתבוע ולהגן על הידע; ה. האם הרוכש חופשי לבצע שינויים והתאמות וכל יישום הרצוי לו בידע; ו. האם הרוכש רשאי להפיץ את הידע לציבור ע"י מכירה, השכרה או השאלה, בכל דרך שהיא; ז. האם הרוכש רשאי להציג את הידע ברבים; ח. האם על הרוכש לא חלים תנאים כגון השמדת הידע לאחר זמן מוגדר או החזרתו בצורה אחרת.

אשר על כן, ברי כי כל מקרה ייבחן לגופו, בהתאם לנסיבותיו הספציפיות.

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]