חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפול פנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מדרס מדרסים אכילס טנדוניטיס (Achilles Tendonitis) גיד אכילס

נושא המאמר: אכילס טנדוניטיס (Achilles Tendonitis) - גיד אכילס
מאת: חגי   שמור מאמר למועדפים


גיד אכילס הוא הגדול מגידי גוף האדם. הוא ממוקם בחלק האחורי של מפרק הקרסול.



גיד אכילס

הגידים משמשים לחיבור שרירים לעצמות וגיד אכילס מחבר את שרירי השוק הגדולים, ה-"תאומים", לחלק האחורי של עצם העקב, הקלקאנאוס(calcaneus).
לשריר ה-"תאומים" מסה וכוח גדולים משל שאר השרירים של החלק התחתון ברגל יחדיו ולכן העומס של שריר זה על גיד אכילס הוא גדול מאוד. עקב עוצמת המתח הגדולה שמופעלת על גיד אכילס בפעילויות של ריצה וקפיצה, הגיד מועד לפציעות.
צורת הפציעה הנפוצה ביותר בגיד אכילס היא האכילס טנדוניטיס(Achilles tendonitis), צורת פציעה דלקתית שגורמת לכאב בגיד. פציעה זו תופיע דרך כלל באנשים שעוסקים בספורט. בעיקר כדורסל, טניס, ריצה, כדורגל, כדורעף ותחומי ספורט נוספים בכוללים ריצה וקפיצה.
הפציעה נפוצה יותר אצל ספורטאים מבוגרים מאשר צעירים. כשאנו קרבים לשנות השלושים ובעיקר הארבעים והחמישים, רצועות וגידי הגוף נוטים לאבד חלק מגמישותם ואינם חזקים כבעבר. מצב זה גורם לכך שככול שגיל הספורטאי העוסק בפעילות ריצה וקפיצה עולה כך עולה רגישותו לפציעה מסוג זה.

אכילס טנדוניטיס(Achilles tendonitis) ניתן לאבחן על ידי בדיקה פיזית והיסטורית של המטופל המתאר כאב בחלק האחורי של הקרסול בעת פעילות הכרוכה בהליכה/ריצה. דרך כלל הכאב יופיע במצב של הגדלת התדירות או העומס של הפעילות הספורטיבית. סיבה אפשרית נוספת להופעת הכאב היא מעבר מנעליים עם עקב גבוה לכאלה עם עקב נמוך. לעיתים קרובות הכאב מהדלקת הוא כה חמור שריצה לא אפשרית והליכה תהיה מאוד לא נוחה.
בבדיקה הפיזית המטפל ירגיש במישוש ולחיצה את אזור הגיד על מנת לראות אם הוא כואב או אם יש בו חריגות. הדלקת יכולה לגרום להתעבות הגיד באזורים מסוימים, לנפיחות באזור הסובב לגיד ואפילו להרגשה שיש על הגיד בליטה כואבת. אדם הסובל מהדלקת יצלע כשהוא מהלך יחף, אבל יהלך בצורה נורמאלית יותר עם נעליים בעלות עקב.

אכילס טנדוניטיס(Achilles tendonitis) מגיבה בדרך כלל טוב מאוד לטיפול שמרני כל עוד היא מאובחנת ומטופלת בשלב מוקדם. טיפול ניתוחי הוא די נדיר ונעשה רק במקרים של דלקת חמורה וכרונית או אם יש קרע מלא.
טיפול ראשוני יהיה להכניס מגביהי-עקר בתוך הנעל של המטופל. בנוסף יש להימנע מהלכה ברגל יחפה או עם נעלים שטוחות, ללא עקב. יתכן שרופא ימליץ על תרופות אנטי-דלקתיות לא סטרואידיות (NSAIDS) על מנת להרגיע את התהליך הדלקתי. שימוש בקרח יכול להועיל בהרגעת הנפיחות והחום באזור הגיד. תרגילי מתיחות לשריר ה-"תאומים" יכולים לעזור בשחרור השריר והגיד, כך שהגיד לא יהיה תחת לחץ רב במהלך הפעילות היומיומית. אין לעשות מתיחות אם הן גורמות לכאב בגיד.
על מנת לצמצם את העומס על הגיד , יש להפסיק פעילות כגון ריצה והליכה ולעבור לפעילות אלטרנטיבית דוגמת שחיה. אם תהיה הקלה בכאבים יתכן שהמטפל יאפשר חזרה הדרגתית לפעילות נורמאלית של ריצה, הליכה וקפיצה. אם חזרה הדרגתית לא מתאפשרת תוך כמה שבועות, אז מומלץ גם טיפול פיזיותראפי ומדרסים פונקציונלים על מנת לעזור לגיד להחלים מהר יותר.
המדרסים הפונקציונלים משמשים בדרך כלל גם במהלך פעילות ספורטיבית וגם במהלך הליכה רגילה על מנת לאפשר תפקוד תקין יותר של הרגל וגיד האכילס.
אם קיים חשד לקרע חלקי של הגיד יתכן ששימוש בסד לילה(NIGHT SPLINT) יעזור.

תהליך ההחלמה יכול להמשך שבועות ואף חודשים בהתאם לחומרת הפציעה בגיד. לעיתים קרובות מטופלים חוזרים לפעילות מהר מידי ופוצעים מחדש את הגיד. חזרה מבוקרת לפעילות חשובה מאוד ועל המטופל להיות סובלן במהלך זמן זה.

amit-ortho.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חגי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]