חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך לעצבן עובדים ולפגוע בתפוקה מדוע מנהלים רבים מתעקשים להלחיץ את העובד, לדכאו ולהרגיזו, למרות שהדבר פוגע בתפוקה וברווחים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אבחון עיכוב התפתחותי התפתחות תינוקות צעד ראשון

נושא המאמר: זמן אבחון - עיכוב התפתחותי - התפתחות תינוקות
מאת: שי זילברבוש- מייסד שיטת "צעד ראשון" ומנהל מכללת "צעד ראשון".   שמור מאמר למועדפים

איזה הורה לא שאל את עצמו לפחות פעם אחת `האם הילד שלי מתפתח בהתאם לגילו`? זו שאלה נפוצה אשר מטרידה זוגות רבים ונשאלת שוב ושוב. חוסר האונים, הידיעה והאינפורמציה אינם מאפשרים להורים לדעת מתי באמת צריך לבדוק את הנושא ולהכיר בבעיה התפתחותית בקרב הילד שלך. היום יותר ויותר הורים מכירים את סרגל ההתפתחות של מרכז צעד ראשון, דבר אשר מאפשר להם להגיע למסקנה שיש לקחת את הילד לאבחון ולבדוק מדוע אינו מתפתח בהתאם לגילו. האבחון בצעד ראשון מכיר בשונות בין תינוקות, ובודק כיצד מתבטא הקושי של התינוק באופן אישי. האבחון מתבסס על פיתוח של שיטת פלדנקרייז. עיקרו - אינטגרציה ייחודית ל`צעד ראשון` בהבנת הקשר בין המערכת המוטורית, תפקודי השלד והשרירים, מערכת החושים והסביבה האנושית והפיזית של התינוק. מתוך הבנות אילו, האבחון ב`צעד ראשון` מציע תמונה ברורה ואישית גם לאפשרות הטיפול בבעיה. `ב`שיטת צעד ראשון` עוסקים לא רק ברמה המוטורית אלא גם ברמה החושית (סנסורית). כלומר, במקביל להתבוננות בתנועה, נבדקים גם תפקודי מערכת החושים. כדי שהתינוק יוכל להפעיל את רגליו, לתאם ביניהן ולזוז, עליו `לדעת` שיש לו רגליים. וכדי שהמוח `יכיר` את הרגליים, התינוק זקוק לתחושת המגע בהן. הקשר בין חושים לבין תנועה הוא חלק מההבנה האבחונית בשיטה. בנוסף, האבחון נעשה גם במישור ההתנהגותי: תינוק שבוכה הרבה, בעיות אכילה שינה ועוד.בצעד ראשון מאמינים שאין `תינוק עם בעיה` אלא רק תינוק ש`לא למד` את מה שהיה עליו `ללמוד` בשלב ההתפתחותי המסוים, לא פעם הורים מגיעים ומבקשים `לטפל בבעיה של הילד` ואילו שיעור יוצא מנקודת הנחה שהתינוק לא יודע ולכן ניתן להציע לו סביבה וגירויים שיעזרו לו ללמוד או לשחזר למידה התפתחותית קודמת. הורים מרבים לשאול `האם יש סיבה לדאוג`? אם ישנה התייחסות לתינוק כ`בעל בעיה`, וודאי שהייתה סיבה לדאגה, אבל כאשר מדובר על אי-ידיעה אין מה לדאוג, אבל בהחלט יש מה ללמוד. השיעורים חייבים להתקיים במסגרת חמה, נעימה ומשחררת עבור ההורה ובעיקר עבור התינוק. כאשר תינוק אינו נינוח, אין לו אפשרות ללמידה. המטרה אם כך, היא שהשיעור יהיה תהליך מהנה, רובו באמצעות משחק, במצב שמאפשר תנאי למידה מיטביים. חשוב שהורים יפנימו כי בעיה התפתחותית היא מצב שבו התינוק לא מממש את אחת מאבני הדרך ההתפתחותיות בהתאם לגילו. ובמצב זה לא לחכות ולא להגיד `הזמן יעשה את שלו`, אלא לפנות מיד לאבחון מקצועי. במקרה הטוב האבחון יקבע ש`הכל בסדר` ויעניק כלים טובים להמשך מעקב התפתחותי אחר הילד. קשה מאד להציע אבחון מדויק של בעיה התפתחותית מבלי לראות את הילד. השאלה השכיחה ביותר היא: כמה זמן יעבור עד שייראה שיפור לאחר שאותרה הבעיה? השיפור תלוי מאד בתינוק ובמידת התרגול עימו בבית. לטענתו, לפעמים נראה שיפור משמעותי כבר אחרי מפגש אחד, ובפעמים אחרות יהיה שיפור אך הוא יראה בניואנסים. לדוגמא: תינוק בן עשרה חודשים שמגיע לשיעור משום שאינו זוחל. האבחון מלמד כי אחת הבעיות היא שהתינוק לא מוכן לאחוז את רגליו בכפות ידיו ומתקשה גם בהחזקת חפצים בשכיבה על הגב. אולם, זחילה מורכבת משלבים מוקדמים, שאחיזה כזו היא אחת מהם. אחרי שיעור אחד, ניתן לראות שיפור בתפיסת חפצים זוהי התקדמות משמעותית לקראת זחילה נכונה, גם אם הזחילה עצמה תקרה רק בעוד מספר שבועות. השיעור ב`צעד ראשון` מאפשר לתינוק ללמוד מחדש תפקודים התפתחותיים שלא קרו בזמן, ולרכוש מחדש את המרכיבים שיאפשרו לתפקוד ה`עליון` להתממש.מסתבר שגם כאן, לנו ההורים תפקיד חשוב ומכריע המצריך מאיתנו ערנות, הקשבה וסבלנות, שהרי מי כמונו אוהב את הילד שלנו ויעשה כל דבר בכדי לדאוג לשלומו.


זמן אבחון - עיכוב התפתחותי - התפתחות תינוקות

www.first-step.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שי זילברבוש- מייסד שיטת "צעד ראשון" ומנהל מכללת "צעד ראשון". שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]