חיפוש מאמרים

11713 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אנרגיה סולארית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תאונות פגע וברח תאונות דרכים עו"ד תאונות דרכים עורך דין תאונות דרכים

נושא המאמר: זכויות נפגעי תאונות דרכים בתאונות "פגע וברח" - תאונות פגע וברח - תאונות דרכים - עו"ד תאונות דרכים - עורך דין תאונות דרכים
מאת: עו"ד גיל גולדרייך   שמור מאמר למועדפים

זכויות נפגעי תאונות דרכים בתאונות "פגע וברח" - תאונות פגע וברח - תאונות דרכים - עו"ד תאונות דרכים - עורך דין תאונות דרכים


זכויות נפגעי תאונות דרכים בתאונות "פגע וברח" כאשר מתרחשת תאונת דרכים ואחד מהנהגים המעורבים בתאונת הדרכים (בדרך כלל הנהג האשם) בורח ממקום התאונה מבלי להשאיר פרטים, התאונה מוגדרת כתאונת דרכים מסוג תאונת "פגע וברח". כאשר הנהג הבורח מותיר במקום תאונת הדרכים פצועים הוא עובר עבירה פלילית חמורה. חשוב לציין, שחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נתן את דעתו על תאונות "פגע וברח" ולכן, נפגע בתאונת דרכים, שיקפיד לפעול על מספר כללים יוכל לקבל את מלוא זכויותיו כנפגע תאונת דרכים, גם אם מדובר בתאונת דרכים מסוג פגע וברח, בתאונות פגע וברח בדרך כלל פרטי הרכב הפוגע אינם ידועים. במאמר זה אנו נסביר ונפרט כיצד על נפגע בתאונת דרכים מסוג פגע וברח, להתנהג ומה עליו לעשות על מנת לקבל את מלוא הפיצויים בגין נזקי הגוף, שנגרמו לו בתאונת הדרכים. חברת הביטוח, שאמורה לבטח את הפצועים בתאונות פגע וברח, היא חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע. אם לא מצליחים לאתר את פרטיו, של הרכב הפוגע, במרבית המקרים תאגיד קרנית ישמש כתחליף לחברת הביטוח כפי שיפורט בהמשך המאמר . מרבית נפגעי תאונות הדרכים מסוג פגע וברח, שזכאים לקבל פיצוי מהרכב הפוגע הם הולכי הרגל. ישנם נפגעים נוספים בתאונות דרכים מסוג פגע וברח שהם אינם הולכי רגל כגון: א. רוכבי אופניים שנפגעו מכלי רכב חולף, ב. טרמפיסטים, שהוסעו ברכב הפוגע (במקרה שבו לאחר התאונה מגרש הנהג את הטרמפיסט מהרכב מבלי להשאיר פרטים), ג. משתמשים בכלי רכב אשר מסיבות שונות לא בוטח בפוליסת ביטוח חובה, ונפצעו, במרבית המקרים זכאים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע שאשם בתאונה. אם אחד הפצועים או אחד מהעדים לתאונת הדרכים הצליח לרשום את מס' הרכב, שברח ממקום אירוע תאונת הדרכים, אפשר באמצעות משטרת התנועה לאתר את הפרטים של בעל הרכב ושל הנהג וכמובן של חברת הביטוח (אם קיימת כזו). חשוב להדגיש, שהעובדה שהצליחו לאתר את פרטי הרכב, הנהג וחברת הביטוח, לא מבטיחה שחברת הביטוח של הרכב הפוגע אכן תפצה את הנפגעים בתאונת הדרכים. במקרים רבים נהגים, שבורחים ממקום אירוע התאונה הם עברייני תנועה מועדים, שעברו על מספר חוקי תנועה שאינם קשורים לתאונת הדרכים וזו הסיבה העיקרית לבריחתם ממקום אירוע תאונת הדרכים. להלן סיבות שבגינן בורחים הנהגים ממקום התאונה: א. אם מדובר בנהג שנסע בתקופה של שלילה ועשה תאונת דרכים אזי גם אם הייתה פוליסת ביטוח חובה משולמת, היא למעשה אינה בתוקף וחברת הביטוח תסרב לפצות את הנפגעים בתאונת הדרכים. ב. אם מדובר בנהג, שנהג ללא רישיון נהיגה ועשה תאונת דרכים הרי גם אם הייתה פוליסת ביטוח חובה משולמת היא למעשה אינה בתוקף וחברת הביטוח תסרב לפצות את הנפגעים מתאונת הדרכים. ג. אם מדובר בנהג, שנהג ברכב ללא רשות הבעלים (גם אם מדובר בהוריו) ועשה תאונת דרכים, אזי גם אם הייתה פוליסת ביטוח חובה משולמת היא למעשה אינה בתוקף וחברת הביטוח תסרב לפצות את הנפגעים בתאונת הדרכים. ד. אם מדובר בנהג, שנהג ברשות ברכב שאינו בבעלותו אך בפוליסת ביטוח החובה לא הייתה פוליסת כל נהג ושמו לא הוזכר במפורש בפוליסת ביטוח החובה, אזי גם אם הייתה פוליסת ביטוח חובה משולמת היא למעשה אינה בתוקף וחברת הביטוח תסרב לפצות את הנפגעים בתאונת הדרכים. ה. אם מדובר בנהג, שנהג ברכב שלא נערך לו טסט במשך תקופה ממושכת והתרחשה תאונת דרכים, אזי גם אם הייתה פוליסת ביטוח חובה משולמת היא למעשה אינה בתוקף וחברת הביטוח תסרב לפצות את הנפגעים בתאונת הדרכים הזו. ו. אם בעל הרכב שכח לשלם את פוליסת ביטוח החובה במועד והתרחשה תאונת דרכים, אזי גם אם מיד לאחר התאונה הוא ירוץ לשלם את פוליסת ביטוח החובה, חברת הביטוח תגלה את "ההונאה" ותסרב לשלם לנפגעים בתאונת הדרכים את הפיצוי. ז. כשמדובר בנהג, שניסה לדרוס במתכוון את אחד מהנפגעים וברח ממקום אירוע התאונה, חברת הביטוח של הרכב תסרב לפצות את הנפגעים בתאונת הדרכים הזו, היות ולא מדובר בתאונת דרכים אלא במעשה פלילי! כאשר מדובר בתאונות דרכים מסוג פגע וברח, ולא ניתן לאתר את פרטי חברת הביטוח, אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב "הבורח" או שאיתרו את הרכב הבורח אך מסיבות שונות לרבות הסיבות שצוינו לעיל פוליסת ביטוח החובה של הרכב לא הייתה בתוקף, הנפגעים מתאונות הדרכים האלה צריכים להגיש את תביעות הפיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לתאגיד קרנית – שהינה קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. קרנית היא למעשה תאגיד, שהוקם על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אשר אמור לשמש בין השאר כתחליף לחברת ביטוח כאשר מסיבות שונות אין ביטוח חובה או שביטוח החובה כאמור אינו בתוקף. כשמגישים תביעות כנגד קרנית יש תחילה להוכיח שאכן מדובר בתאונות דרכים מסוג פגע וברח ושלא ניתן היה במאמץ סביר לקבל את פרטי הרכבים הפוגעים או שלא הייתה פוליסת ביטוח חובה בתוקף. תאגיד קרנית ידוע כתאגיד חשדן. קרנית שולחת חוקר שמנסה לברר האם באמת התרחשה תאונת דרכים או שמדובר בתאונה אחרת. החוקר מנסה לאתר את הפרטים של הנהג הפוגע. כדי להסיר את החשד הבסיסי של תאגיד קרנית, הדרך הטובה ביותר להוכיח שאכן הנפגע נפצע בתאונת דרכים, היא באמצעות עדי ראיה. על כן, אם היו עדי ראיה במקום יש לבקש מהם את הפרטים (שם, כתובת וטלפון) וגם אם הם לא הספיקו לראות את מספר הרישוי של הרכב הבורח, הם עדיין יוכלו להעיד שאכן הייתה תאונת דרכים מסוג פגע וברח, ואולי יוכלו גם לתת מס' פרטים מזהים לחוקר כגון: סוג הרכב, צבע הרכב, האם הנהג היה גבר או אישה, חלק מהספרות של מספר הרישוי של הרכב הפוגע וכו.. גם אם לא היו עדים חשוב לזכור, שאחד התנאיםלקבלת פיצוי מקרנית, הוא מבחן "השקידה הסבירה". בתי המשפט עלולים לדחות תביעות בהסתמך על מבחן זה. בתי המשפט מצפים מהנפגעים בתאונת הדרכים, שלא לזלזל באינפורמציה שעשויה להיות חשובה לקרנית לצורך איתור הרכב הפוגע. בתי המשפט קובעים, שאם נפגעים שיכולים היו בשקידה סבירה להשיג את פרטיו של הרכבהפוגע ולא עשו זאת, הם אינם זכאים לפיצוי מקרנית. במילים אחרות, אם היו עדי ראייה והנפגעים לא ביקשו את הפרטים שלהם, או שהנהג עצר והנפגעים לא טרחו לבקש ממנו את הפרטים, הם עלולים להיכנס לקטגוריה של "חוסר שקידה סבירה". המחוקק ובתי המשפט מצפים מהנפגעים לעזור עד כמה שאפשר לחוקרים של קרנית למצוא את הרכב הפוגע. להלן הפרטים והכללים שעומדים במבחן השקידה הסבירה: יש לנסות ולקבל שמות של עדים רבים ככל האפשר לאירוע התאונה. יש לנסות לרשום את מספר הרישוי של הרכב הפוגע, ואם לא ניתן לרשום את כל המספר אפשר להסתפק גם ברישום של ספרות בודדות ממספר הרישוי שהרבה פעמים הן יכולות לעזור. יש לנסות לברר עם עדי הראייה מה היה הסוג והצבע של הרכב הפוגע. יש לנסות לברר האם ברכב נהג גבר או שנהגה בו אישה האם נהג אדם צעיר או אדםזקן וכו... יש לתאר לגורמים הרפואיים אשר מטפלים בנפגע ובפרט לגורמים הראשוניים כגון נהג האמבולנס, את הנסיבות המדויקות של התאונה.. יש לרשום במועד מוקדם ככל שניתן את פרטי התאונה ונסיבותיה המדויקות. רצוי לצלם את מקום התאונה. יש למסור במשטרה תיאור מדויק ומלא של אירוע התאונה. לאחר שהחוקר של תאגיד קרנית יאמין, שאכן מדובר בנפגע מתאונת דרכים מסוג פגע וברח או בתאונה אחרת, שלאור נסיבותיה לא ניתן לאתר את פרטי חברת הביטוח של הרכב הפוגע (כפי שיפורט כאמור בהמשך), נכנס תאגיד קרנית בנעליה של חברת הביטוח והוא משמש כחברת ביטוח לכל דבר ועניין. בשלב זה, מתנהלת תביעת הפיצויים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים כנגד תאגיד קרנית. חשוב לציין, שאם בסופו של דבר תאגיד קרנית מוצא את הנהג הפוגע, ומסתבר שפוליסת ביטוח החובה לא הייתה בתוקף, הנהג הפוגע יתבע על ידי קרנית והוא יאלץ להחזיר לקרנית את כל הסכומים בהם היא פיצתה את נפגעי תאונת הדרכים בה הוא היה מעורב. חשוב לציין שתאגיד קרנית אינו מיועד רק לתאונת דרכים מסוג פגע וברח וקרנית מפצה את נפגעי תאונות הדרכים גם במקרים הבאים: נפגעי תאונות דרכים, שנפגעו על ידי נהגים ללא רישיון נהיגה , נפגעי תאונות דרכים, שנפגעו על ידי נהגים ללא פוליסת ביטוח חובה, נפגעי תאונות דרכים, שנפגעו על ידי נהגים שנהגו ברכב בניגוד לתנאיפוליסת ביטוח החובה ולכן לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח, נפגעים על ידי נהגים, שחברתהביטוח שביטחה את הרכב שלהם בפוליסת ביטוח חובה נמצאת בהליכי פירוק (פשיטת רגל), נפגעים, שנפגעו על ידי נהגים שנהגו בשכרות או תחת השפעת סמים משכרים וכו.. חשוב לציין שבמקרים אלה, אם יוכח שהנפגעים (בעיקר כשמדובר בטרמפיסטים) ידעו מראש שיש לנהג או לרכב או לפוליסה את הבעיות שצוינו לעיל או את חלקן, הנפגע יחשב כשותף לדבר עבירה וקרוב לוודאי שלא יהיה זכאי לקבל פיצוי היות ותאונות פגע וברח אינן תאונות דרכים רגילות, אלא תאונות דרכים אשר הטיפול המשפטי בהן יכול להסתבך, מומלץ לכל נפגע בתאונת דרכים כזו להתייעץ עם עורך דין המיומן בתחום הנזיקין המומחה בתאונות דרכים. המישור הפלילי של תאונת דרכים מסוג פגע וברח: בתי המשפט לתעבורה מתייחסים בחומרה לנהגים, שנתפסו בתאונות פגע וברח. תקנה 144 לתקנות התעבורה, קובעת שמדובר בעבירה שונה משאר עבירות התעבורה בכך שיש לה גם את היסוד הנפשי של הכוונה, וזאת בניגוד למרבית עבירות התעבורה האחרות. בתקנה 144 לתקנות התעבורה, מצוינים הכללים לפיהם חייב לנהוג כל נהג המעורב בתאונה בה נפגע אדם והם: א. מיד לאחר התאונה, יש לעצור את הרכב ולהימנע מלהזיזו. אלא אם יש הכרח להשתמש ברכב לצורך פינוי הנפגע או הזעקת עזרה או אם שוטר הרשה את הדבר. ב. יש להגיש עזרה לנפגע (ככל שהכשרתו של הנהג מאפשרת זאת) ולהזעיק כוחות הצלה כמו מד"א, משטרת התנועה ומכבי אש, וכן יש לדאוג למניעת כל נזק נוסף לנפגע. ג. יש להמתין ליד הנפגע עד להגעת שירותי ההצלה המקצועיים. ד. במקום שאין אפשרות לפנות את הנפגע באמבולנס יש לדאוג להעברתו ברכב מתאים אחר לתחנת עזרה ראשונה, לבית חולים או לרופא. ה. על הנהג למסור לשוטר, ו/או לאדם שנפגע ו/או לנוהג ברכב אחר המעורב באותה תאונה, ו/או לכל נוסע ו/או לכל אדם שהיה בחברתו של הנפגע, את שמו ומענו, את מספר רישיון הנהיגה שלו ומספר הרישום של הרכב שהוא נוהג בו ושם בעליו וכתובתו, ויציג לפי דרישתם את רישיון הנהיגה, רישיון הרכב או תעודת הביטוח ותעודת זהות או תעודה מזהה אחרת, וירשה להעתיק כל פרט הרשום בהם. ו. על הנהג להודיע לתחנת המשטרה על המקרה ולמסור את פרטיו המלאים. הפקרה לאחר פגיעה בנוסף לעבירה על תקנה 144 לתקנות התעבורה, ניתן להאשים את הנהג העבריין בעבירת "ההפקרה" על פי סעיף 64 לפקודת התעבורה. עבירה זו היא עבירה חמורה ביותר. בעבירת ההפקרה קובע המחוקק כי נהג רכב המעורב בתאונה אשר ידע או שבנסיבות המקרה היה עליו לדעת כי בתאונה נפגע אדם, ולא הגיש לנפגע עזרה שהיה ביכולתו להגיש בנסיבות המקרה, לרבות הסעתו לטיפול רפואי, דינו מאסר תשע שנים. עוד נקבע בעבירת ההפקרה לאחר פגיעה כי לא יוטל על הנהג הפוגע מאסר על תנאי בין כעונש יחיד ובין כעונש נוסף ולא יינתן עליו צו מבחן. כלומר, במקרה של הרשעה המאסר בפועל הוא כמעט ודאי. יש לציין שעל פי עבירת ההפקרה, התביעה המשטרתית או הפרקליטות צריכים להוכיח שהנהג הבורח, המעורב בתאונת הדרכים, היה מודע או צריך היה להיות מודע לכך שעלולים להיות פצועים או שהיו פצועים בתאונת הדרכים, וכי הוא לא עצר כדי לבדוק את תוצאות תאונת הדרכים, או לא עצר על מנת להגיש עזרה רפואית. חשוב לציין, כי טענה שהנהג הפוגע עצר בקרבת מקום התאונה מבלי לברר את מצב הפצועים בתאונת הדרכים לא תפטור את הנהג מאחריות לעבירה. יש לזכור כי הנטל שחל על התביעה בעבירות אלו, מחייב את התביעה המשטרתית או את הפרקליטות להוכיח גם את היסוד הנפשי בנוסף ליסוד העובדתי, כלומר את המחשבה הפלילית של הנהג העבריין. מרבית בתי המשפט, בדרך כלל מרחיבים את חובתם של האזרחים להושיט עזרה לאדם המצוי בסכנה בכלל, ובתאונת דרכים בפרט. כך לדוגמא, הורחבה תחולת עבירת ההפקרה מ"נהג שתוך נהיגתו גרם לתאונה" ל"נהג המעורב בתאונה". היות ומדובר בעבירה שהסיכוי למאסר ממושך בפועל הוא גבוה מאוד, מומלץ לכל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים מסוג פגע וברח להתייעץ באופן מידי עם עורך דין הבקיא בדיני תעבורה, עוד בטרם נתן את עדותו במשטרה. לסיכום נהגים שהיו מעורבים בתאונות פגע וברח במרבית המקרים עלולים להסתבך בעבירות תעבורה חמורות שהן גם עבירות פליליות קשות עם קלון. בגין עבירות אלה קובע המחוקק עונשי מאסר ממושכים. אי לכך מומלץ לכל נהג שהיה מעורב בתאונת פגע וברח להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום התעבורה עד כמה שאפשר סמוך לאירוע התאונה, ובכל מקרה לפני החקירה במשטרה.

www.gil-law.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד גיל גולדרייך שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."