חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הרחקת מזיקים





    קישורי טקסט (לפרטים)




השכרת רכב , פורטל מידע מקיף עם המלצות rentingcar.co.il

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ביטוח רכב השכרת רכב ליסינג הסבה לגז

נושא המאמר: תאונת דרכים בה מעורב רכב השייך לחברת השכרת רכב
מאת: טל דנטס   שמור מאמר למועדפים


תאונת דרכים בה מעורב רכב השייך לחברת השכרת רכב, מי ישלם את הנזק?
מאת מיכל בסה (חסין), עו"ד

העובדות:

חב' ניו קופל הינה הבעלים של רכב מסוג מזדה, אשר במסגרת עסקת ליסינג הועמד לרשות הגב' רווית קוטק. ביום 23.2.02 החנתה הגב' קוטק את הרכב בכביש ליד בסיס צבאי בו היא שרתה. בעת שהרכב חנה ריק, התנגשה בו מכונית השייכת לנתבעת 2, שהיא חברה להשכרת רכב (להלן: "חברת ההשכרה"). קצין אשר שמע את התאונה יצא מהבסיס כדי לברר את פשר העניין. במקום האירוע פגש הקצין את הנהג הפוגע וקיבל ממנו פרטי זיהוי אותם רשם על פתק. את הפתק מסר הקצין למחרת היום לגב' קוטק, ואולם פתק זה אבד. יחד עם הפתק נמסר לקצין כרטיס ביקור עם פרטי הנתבעים 1 ו-2 (רמי סטפן וחברת השכרת הרכב ) , ולכן הגישה חב' ניו קופל את תביעתה נגדם.

חב' ניו קופל טענה כי מי שנהג ברכב הפוגע הוא רמי סטפן, אשר עבד אצל חברת ההשכרה. לטענתה, סטפן התרשל בכך שהתנגש ברכב החונה, וחברת ההשכרה אחראית למעשיו בשל היותה מעבידתו.
הנתבעים הגישו כתב הגנה והודעה לצד ג' –לחברת ביטוח הרכב אשר ביטחה את הרכב הפוגע - בכתב ההגנה הודו הנתבעים כי ברכב נהג סטפן, אך לטענתם הוא לא התרשל, ולחילופין יש לייחס לגב' קוטק רשלנות תורמת בשל העובדה שהחנתה את רכבה במקום אסור.
חברת ביטוח הרכב טענה כי אינה חבה בשיפוי הנתבעים משום שמי שנהג ברכב הוא לא מר סטפן, אלא נהג אחר, שחברת ההשכרה מסתירה את זהותו מפני שהביטוח לא מכסה את שימושו ברכב. לטענת חברת הביטוח הטענה שסטפן נהג ברכב היא שקרית, ונועדה אך ורק כדי שחברת השכרה הרכב תוכל לטעון לקיומו של כיסוי ביטוחי.

השאלה המשפטית – מי אחראי לתשלום הנזק?


בית המשפט פסק כי האחריות לתאונה רובצת במלואה על הנהג הפוגע, בין אם מדובר ברמי סטפן, ובין אם מדובר בנהג אחר ונימק את החלטתו בעדותו של הקצין לפיה רכבה של חב' ניו קופל חנה במקום רחב שבו יש חניות. עדות הקצין תאמה לעדותה של הגב' קוטק, אשר גם היא טענה כי חנתה במקום מוסדר. גם רמי סטפן הודה בעדותו כי יתכן ונסע בסיבוב מהר מדי.
לפיכך קבע בית המשפט כי "האחריות המלאה לתאונה רובצת לפתחו של מי שנהג ברכב של חברת ההשכרה, ומאחר וזו אינה חולקת כי היא הייתה מעבידתו של הנהג, וכי התאונה אירעה תוך כדי מילוי תפקידו של העובד, הרי שהיא חבה באחריות שילוחית לנזקים שנגרמו".

בהתאם לראיות שהובאו בפני בית המשפט נקבע כי מי שנהג ברכב הוא עובד בלתי ידוע של חברת ההשכרה, ולא מר רמי סטפן. במצב דברים זה בית המשפט ראה באי מסירת שם הנהג משום הכשלה של בירור החבות, כאמור בסעיפים 23 (ב) ו- 24 לחוק חוזה הביטוח, תשמ"א-1981. "במקרה שלפניי בו חברת ההשכרה אינה מוסרת את שם הנהג האמיתי, אין לי אלא להניח כאפשרות סבירה, שנהג ברכב אדם שאינו מכוסה בפוליסה, ומכאן שחברת ביטוח הרכב פטורה מחבותה."

בית המשפט חייב את חברת השכרה הרכב לשלם לחב' ניו קופל את הסך של 51,097 ₪ בגין מלוא הנזק שנגרם לרכב בהתאם לדו"ח השמאי ובצירוף שיעור ירידת הערך שנגרמה לרכב ובצירוף שכר טרחתו של השמאי והוצאות שנגרמו לחב' ניו קופל בגין העמדת רכב חלופי לרשות הקב' קוטק. בנוסף חייב בית המשפט את חב' השכרה הרכב לשלם לצדדים הוצאות משפט בסך של 6,000 ₪ בצירוף מע"מ לכל צד.

ת.א. 10354/03 ניו קופל בע"מ נ' לואיס שדר, גרין פיס רנט א-קאר בע"מ, רמי סטפן , ניתן ביום 24.7.06 מפי כב' השופט אברהם רובין

הכותבת: מיכל בסה (חסין), עורכת דין ומגשרת מוסמכת. מחברת הספר "פילוסופיה של המשפט-מבוא לתורת המשפט" בהוצאת אתיקה.



תוכן המאמר נועד להשכלה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי



www.hotcar.co.il/lead/frmleadrentisrael.aspx?categoryid=6&requestid=0&zap=hotcar>home=1


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טל דנטס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]