חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הטבות מס לבעלי דירות הנהנים מדמי שכירות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גילה הזהב מבוגרים

נושא המאמר: חדר כשר למוח
מאת: ארז זילברברג   שמור מאמר למועדפים

החל מהגיל השלישי חלה האטה בקצב עיבוד המידע. כדי להתמודד עם הבעיה יש להפעיל ולאתגר את המוח. איך עושים את זה? יש לא מעט תשובות. אחת מהן היא ביצוע משימות במחשב.

מחקרים שנעשו במוח האנושי מתעדים ירידה דרמטית בגודל המוח וביעילותו במהלך חיינו. אולם, קיימות עדויות לכך שפעילות קוגניטיבית מסוגלת להאט את ההידרדרות האנטומית והפיזיולוגית.

משימות הקשורות בכישורים שאנו מתרגלים לעיתים קרובות, או במידע מוכר, אינן מושפעות בדרך כלל, מהגיל.

מה קורה למוח בגיל מבוגר?

מחקרים אחדים מצאו שמבוגרים מסוימים מתקשים בהתמקדות במידע הדרוש, וכי דעתם מוסחת בקלות. למשל כאשר יוצאים 'לעשות סידורים', דעתם מוסחת והם עושים דברים אחרים במקום אלה שלשמם יצאו. תופעה זו עלולה להאט את קצב הביצוע ועלולה גם לפגוע בדיוק. החל מגיל 60 (תלוי באדם) חלה גם האטה בקצב עיבוד המידע. הכישורים המנטאליים אינם אובדים אך נדרש להם זמן ממושך יותר לתהליך עיבוד המידע. כמו כן, רוב בני האדם חווים עליה קלה בבעיות זיכרון ככל שהם מתבגרים, במיוחד בכל הנוגע לזיכרון העבודה (היכולת לשמר מידע שיש לטפל בו – כגון החשבון במסעדה – באילו שטרות לשלם וכמה טיפ להשאיר), ליכולת לזכור מידע חדש, ולשלוף מידע ממאגר הזיכרון. באופן כללי ככל שמשימת הזיכרון מורכבת יותר, היא הופכת לקשה ככל שעולה הגיל. קשה יותר לשלוף מהזיכרון עובדות, שמות ואירועים שאינם בשימוש תכוף. אולם ידע שהצטבר במהלך החיים ואשר נעשה בו שימוש תכוף, בדרך כלל יישמר. כישורים ויכולות שאנו מתרגלים יוותרו בדרך כלל ללא שינוי. לכן, ב"אחד על אחד" מציעים "חדר כושר" של ממש למוח.

תוכנית אימונים אישית

המחשב מטפל למעשה, ביכולות מוחיות מגוונות: תיאום יד ועין, מהירות עיבוד מידע, תפיסה חזותית ומרחבית. ב"אחד על אחד" מציעים תוכנית לימודים אדפטיבית המתאימה עצמה לקצב ההתקדמות האישי של המתאמן ומעדכנת את המשימות בהתאם. מדובר בתוכנית אימונים המיועדת לאנשים מגיל חמישים ומעלה, ואף צעירים יותר המודעים לירידה המתמשכת ביכולות הקוגניטיביות. מסתבר שאפילו "החוששים ביותר" מהשימוש במחשב מסוגלים לאחר שיעורי האימון הראשונים להשתמש במחשב ולהפיק ממנו תועלת והנאה רבה. רבקה ח. שהשתתפה בתוכנית אימון ב"אחד על אחד" מספרת: "אף פעם לא התלהבתי מהמכונה הזו שנקראת מחשב, אבל לפני שהילדה והנכדים עברו להתגורר בחו"ל הם קנו לי מחשב במטרה שיהיה לנו קל יותר לשמור על קשר. אחרי שלקחתי קורס קבוצתי חשבתי שאני בדבר הזה כבר יותר לא אגע....חברה מהמועדון המליצה "אחד על אחד". היום אני כבר שולחת ומקבלת מכתבים מחו"ל באמצעות המחשב. ובכל יום אני בודקת בהתרגשות מה כתבו לי הנכדים. זה פשוט כיף גדול". גם מנחם ד. מספר: "לקחתי חבילה של 10 שיעורים, בהתחלה חשבתי שזה לא יספיק לי, אבל היום בכל יום אני יושב כמה שעות ומתפעל אותו. אפילו לשוטט באינטרנט למדתי. עכשיו כבר יש לי עם מי לדבר גם כשאני לבד".

אימון אורך בין שעה וחצי לשעתיים ומומלץ להתאמן לפחות פעמיים בשבוע (לפחות פעם אחת עם מדריך). בהמשך לתוכנית האימונים האישית יכול כל תלמיד לתרגל את המשימות השונות ככל שיעלה על רוחו. למעשה התרגול העצמאי על המחשב בו נערך האימון, הוא אך המשך טבעי.

המאמן האישי מגיע לבית הלקוח ומאפשר תהליך ידידותי של למידה והתנסות תוך התאמה לצרכי האימון הספציפיים של המשתמש.

לפרטים נוספים אחד על אחד - טלפון:03-9533465

www.onexone.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ארז זילברברג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]