חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדוע הדברת יונים אינה יעילה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משפחה ועסקים סקסס יעוץ עסקי עסקים ומשפחה

נושא המאמר: משפחה ועסקים
מאת: שני גלעדי, אלעד הדר   שמור מאמר למועדפים

משפחה ועסקים

אין אדם בעולם שלא שמע את המשפט: עם משפחה לא עושים עסקים .
ככל הנראה קיימות סיבות טובות ומוצדקות לכך שאנשים מסרבים לערבב עסקים עם משפחה או חברים, כאשר הסיבה העיקרית נובעת מהשוני בהגדרת התפקידים במערכת היחסים ומחוסר היכולת להתמודד עם הסיטואציות השונות: אני חבר או מנהל, אבא או בוס, אחות או עובדת שכירה מן המניין וכו'...

סבל ובעיות בעבודה מסוג זה החלו כשאנשים מצאו פתרונות לבעיות הצצות שאינם פתרונות אידיאליים ואינם מקדמים את העסק, למשל: לא למלא את תפקידי כראוי ולהעלים עין ממחדל בעבודה כי זה לא נעים להעיר לאחיין, כי לא רוצים מריבות בבית, כי זה יהרוס את מערכת היחסים האישית ועוד שיקולים לא הגיוניים שפוגעים בעסק ולאט אף יביאו לקריסתו.

אם כן, בבואנו לבחון מה ניתן לעשות כדי למנוע בעיות מסוג זה מלכתחילה ישנה נקודה קריטית וחשובה שהאדם צריך לבדוק לפני שהוא מגיע לסיטואציה כזו:
האם הוא אכן מכיר היטב את האדם שהוא מעוניין להעסיק?
האם הוא חושב שיוכל לדבר איתו גלוי וברור בלי להרגיש חוסר נעימות?
האם אותו אדם מקדם דברים ומצליח בחייו או נכשל?
האם הוא מעסיק אותו רק כי לא נעים לו, כי הוא מרגיש חייב לעזור?
מה הסטטיסטיקות של אותו אדם בעבודות הקודמות שהוא ביצע?

כבר בתחילה ניתן לבחון האם ההעסקה של אותו אדם תפגע או תקדם את העסק- מהן הסיבות האמיתייות להעסקתו ואיך סביבת ההווה שלו נראית.
כמנהל או בעל עסק עליך לחשוב כל הזמן ראשית על טובת העסק כיחידה אחת ולאחר מכן להתייחס לאינדיבידואל בעסק, דהינו העובד, ורק בסיום יש לקחת בחשבון אינטרסים אישיים כגון סיוע לבן משפחה מחוסר עבודה.

פעמים רבות אני נתקל בנתונים כוזבים אודות שכירת בני משפחה: סוף כל סוף יהיה מי שאוכל לסמוך עליו, מישהו שיגן על האינטרסים שלי, בן משפחה תמיד יהיה נאמן ויהיה שם כשאצטרך אותו וכו' כל אלו מוגדרים מבחינתי כנתונים כוזבים כי יותר מדי פעמים ראיתי את האמת הכואבת מכה בפני בעל העסק ובמקרה שדובר במשפחה, המכה כואבת כפליים כי היא משלבת תחושת בגידה ואכזבה יחד עם חוסר הביצוע.

צריך להפנים – אנשים הם אנשים ולכל אחד האינטרסים ורמות החשיבות שלו באופן אישי, צריך לדעת שאתה מגייס קודם כל אדם עם אישיות משלו, עם רמת אתיקה מסוימת ותכונות אחרות שבין אם מדובר בבן משפחה או לא,הן תמיד יהיו שם.

כאשר העסקת בן משפחה או חבר הנו מצב נתון או מציאות קיימת, ישנן מספר דרכים לטפל בעבודה השוטפת ובסיטואציות השונות בצורה הטובה ביותר:
יצירת הסכמה ומטרות משותפות – החלו בהגדרת התפקידים והסמכויות בינכם והגדירו את יחסי הגומלין מול שאר העובדים בעסק במידה ויש כאלה. הגדירו טוב מי נותן הוראות למי.

כללי יסוד - קבעו כי לא מערבים יחסים אישיים ומשפחה בזמן העבודה, במידה ורבתם אתמול בלילה אסור להמשיך לעשות "פרצופים" בזמן העבודה, בזמן העבודה היה עובד ולאחריה חבוש את כובע בן המשפחה. הקפידו לכבד אחד אני השני במיוחד בפני שאר העובדים. אם האשה של הבוס מרשה לעצמה לדבר בזלזול אל הבוס מאחר והיא הפקידה שלו בשעות היום אבל "המנהלת" שלו בבית, יש סיכוי גבוה מאד שגם העובדים לא יעריכו את אותו בוס, לכן הגדירו טוב מאד כי אסור לערבב בין הגדרות התפקידים, בית זה בית ועבודה זו עבודה.

תקשורת - חשוב מכל לפני הכניסה לתפקיד ובמיוחד לאחריו, תקשורת בריאה וטובה, קבעו לכם כלל ברזל - פתיחות ויכולת לדבר על דברים (ולא לשמור בבטן). ניתן לפתור את כל הבעיות, אי ההבנות וחוסר ההסכמות בעזרת היכולת לדבר על דברים והיכולת להיות מסוגל לדבר בכנות על הכול מתוך כוונות טובות ורצון לקדם דברים. תקשורת טובה פותרת בעיות, כשיש רצון אמיתי לפתור אותן.

במידה וההתנהלות בכל הקשור לעבודה ועסקים תכלול את המרכיבים והטיפים הרשומים לעיל, כמות הבעיות, מריבות ואי הסכמות המשפיעות ישירות על התפוקה וההכנסה, תפחת באופן משמעותי, כשכבר יהיו בעיות הן יפתרו בצורה טובה ומהירה.
אכן קיימת מורכבות בהעסקת משפחה או חברים, אולם אם מלכתחילה הסיבה להעסקה הינה רציונאלית וטובה, ואם משתמשים באהדה, הסכמה, תקשורת, ובארגון וניהול משרד תקין, הבעיות יפחתו עד לאפס.


www.bizsuccess.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שני גלעדי, אלעד הדר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]