חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרופיל חברה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חלומות איך לזכור חלום זכרון שינה

נושא המאמר: איך לזכור חלום? - חלומות
מאת: רונית נשר   שמור מאמר למועדפים

דרך החלום - רונית נשר


אנשים רבים שואלים אותי איך זוכרים חלום, האם מי שלא זוכר, לעולם לא יזכור?

דבר ראשון חשוב לדעת שכולנו חולמים. השינה שלנו מתחלקת לכמה אפיזודות: שינה רגילה ושנת חלום (הידועה בכינוייה "שנת REM" - שינה המאופיינת בתנועות עיניים מהירות). רק בזמן שנת חלום אנו חולמים, ושינה זו מתרחשת מספר פעמים בלילה.

אנשים שרוצים לזכור חלום, שמודעים לחשיבות החלום בחיי היום-יום - בדר"כ יזכרו יותר חלומות.

בתקופות עמוסות קורה שאינני זוכרת חלומות במשך כמה לילות. בתקופות של סדנאות על חלומות או בימים בהם אני מרצה על חלומות - אני בדר"כ זוכרת 6-8 חלומות בלילה אחד, ואף יכולה לזכור בפרטי פרטים צבעים, תחושות, שלטי רחוב או את הדוגמא בחולצה של מי שעמד מולי בחלום...
זה עניין של מודעות ותשומת לב, לתת מקום לחלום גם בעירות.

ובכל זאת מספר טכניקות:

נסו לתרגל זכרון חלומות ביום בו אתם מתעוררים ביקיצה טבעית. אם אנחנו מתעוררים ביקיצה טבעית יהיה לנו סיכוי טוב יותר לזכור את החלום, מכיוון שכאשר השעון המעורר מעיר אותנו, או בכי התינוק או הצעקות של השכן מלמטה - אנו עוברים במהירות ובצורה חדה לעירות - ואז קשה יותר לשחזר את החלום.

הניחו ליד המיטה מחברת גדולה ועט, ומיד עם היקיצה, לפני שאתם מזיזים את הגוף, שלחו באיטיות יד לעבר המחברת ורשמו - מה אתם מרגישים ברגע זה? פחד/כעס/שמחה/ קור/חום/דפיקות לב מואצות וכו'. האם זה קשור לחלום שחלמתם? בדר"כ כן!
הרעיון בגודל המחברת הוא- שאם נצטרך "לאמץ" את המוח להכניס חלום מופשט, עתיר סימבולים, לתוך פנקס קטן- המוח יכנס מיד למצב עירות וחדות, ורוב הסיכויים שאנו נשכח את פרטי החלום.

נסו "למשוך" דרך התחושה את הזכרון: קמתי בתחושת כעס - על מי כעסתי בחלום? בדר"כ תזכרו תוך מס' שניות. אם לא - הניחו לזה ונסו שוב למחרת. חשוב להיות עקביים, ובכל בוקר לתת מקום לחלום - אפילו מס' שניות!

דרך נוספת (למי שעושה רייקי או הילינג) - מיד עם היקיצה להניח יד על האג'נה צ'קרה, צ'קרת העין השלישית (בין הגבות) - המקושרת לחלומות ולתת-מודע שלנו, עד שזכרון החלום יעלה.

עוד אפשרות היא לשוחח עם מישהו אחר על החלומות שלו - וכך להזכר בנושאים שהופיעו בחלומותיך. פעמים רבות מגיעים לסדנאות אנשים שנשבעים שלעולם לא זכרו ולו חלום אחד, ותוך כדי הקשבה לחלומות של משתתפים אחרים הם נזכרים לפתע בחלום שחלמו אתמול...

יש אנשים שזוכרים חלום דרך "מילות מפתח": הם אומרים בקול רם מילים כמו - אונייה, מים, גדר, אבא, אש, חיה, מכונית... אלו הם חלק מהסמלים האוניברסליים של קרל יונג, עליהם נרחיב בפעם אחרת. לעיתים המילה מזכירה משהו שהיה בחלום.


כשישנים במיטה אחרת, במיטה בה אנו לא רגילים להתעורר, אנו נוטים לזכור יותר... ( כמו כשנרדמים "רק לרגע" בסלון...)

נערה בת 18 סיפרה בתחילת סדנת-חלומות, כי אינה זוכרת חלומות והיא כאן "רק בשביל הסקרנות". למחרת סיפרה לכל המשתתפים כי הבוקר התעוררה מחלום בדפיקות לב מואצות וזיעה קרה, אך מעבר לזה היא כמעט לא זוכרת דבר, "ולעומת החלומות שלכם, זה שום דבר ובטח אין מה לעשות עם זה". שאלתי אותה מה היא כן זוכרת מהחלום, וכל מה שיכלה לומר הוא: "מכונית".
"מה היה כל כך מפחיד במכונית?" שאלתי ולאחר דיאלוג קצר החלה להיזכר בפרטים נוספים מהחלום, עד שעלה החלום הבא: "אני נוהגת במכונית, אך בשלב מסויים - הבלמים לא פועלים והמכונית מתדרדרת למטה... למטה...למטה... ואז התעוררתי."

בעבודה עם אותה נערה על החלום, בדקתי כמה אפשרויות של התבוננות בחלום זה, כשכמובן הדבר החשוב ביותר הוא - מיהו החולם ומה משמעות החלום בעולמו.

בפירוש הקלאסי היינו מתייחסים ל2- סימבולים: המכונית (סימבול של ניידות, חופש, אמצעי להגיע ממקום אחד לשני, סמל סטטוס ועוד..) ואיבוד השליטה (הסוגייה של פחד מאיבוד שליטה).
כאשר התבקשה אותה נערה "להמשיך את החלום בעירות" - כלומר לדמיין ברגע זה את המשך החלום - היא סיפרה שבהמשך המכונית מתדרדרת עד שהיא נעצרת ע"י מחסום צבאי. מכאן הקישור כמעט ברור מאליו - הבחורה עומדת לפני גיוס. סימבול איבוד השליטה הוא דווקא דיאלוג בין השליטה והמשמעת הקפדנית שמסמל הצבא, לבין איבוד השליטה על חייה הפרטיים והחופש. דיאלוג זה, שביום-יום אינו מקבל התייחסות, הציג את עצמו דרך החלום. והכל התחיל מזכרון של מכונית.
אדגיש שחולם אחר היה מקבל, כמובן, התייחסות שונה לגמרי לחלום.

ולסיום - סבתא אחת סיפרה לי שאם מניחים כוס מים ליד המיטה - שותים חצי כוס לפני השינה ואת החצי השני ביקיצה - החלום יופיע כזכרון ברור (לא ניסיתי... אבל היא הבטיחה שזה עובד - נסו ודווחו!).

רונית נשר
www.ronitnehsr.com





www.ronitnesher.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רונית נשר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]