חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרגולות וסוג העץ





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קניין קניין רוחני עו"S מיסים

נושא המאמר: כיצד בעל זכות קניין רוחני ימנע יבוא טובין לארץ העלולים לפגוע בזכותו הקניינית?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

בעלי זכויות קניין רוחני נפגעים חדשות לבקרים, סימני המסחר הרשומים על שמם מופרים כלאחר יד וכך גם המוניטין הרב שבנו לעצמם ולמוצר שיצרו בעבודה מאומצת. אחת התופעות המרכזיות שגורמות לפגיעה זו, היא יבוא טובין לתוך מדינת ישראל המפרים את סימני מסחר שנרשמו כדין.

במאמר זה ניתן לך, בעל זכות הקניין, עצות יקרות מפז כיצד להתמודד עם אותם יבואני טובין אשר עלולים לפגוע במוניטין שלכם ובמוצריכם, וכן כיצד לעכב שחרור טובין מהמכס המפרים זכויות יוצרים ואף לגרום לכך שטובין אילו אף יושמדו במקרה הצורך!

ראשית, לפני שנבהיר לכם כיצד ניתן לעכב טובין העלולים לפגוע בזכויותיכם במכס, יש להודות לארגון הסחר העולמי (WTO) אשר במסגרתו נחתם הסכם TRIPS ביום 1.1.1995, ההסכם המקיף ביותר בתחום הקניין הרוחני עד היום, המטפל בזכויות יוצרים וההגנה עליהן. ישראל, כמו יתר חברות ה- WTO, אמצה לתוך הדין הפנימי שלהן את הוראות ההסכם באמצעות חקיקת סעיפים לתוך פקודת המכס, אשר במסגרתם ניתן לעכב טובין כבר עם הגעתם לגבולות מדינת ישראל.

כיצד ניתן לעכב שחרור טובין במכס שלדעתכם מפרים את זכויותיכם? מייד לאחר שנודע לכם כי יבואן עומד לייבא לארץ טובין שעלולים לפגע בזכויותיכם, עליכם לפנות באופן מיידי למכס באמצעות "בקשה לעיכוב שחרור טובין", בכדי למנוע את שחרור הטובין מהמכס. חשוב להדגיש כי התמהמהות בהכנת הבקשה והגשתה למנהל המכס עלולה להחטיא את מטרתה, והטובין ישוחררו לפני שהספקתם להגיב במועד.

מה עלי לכתוב בבקשה לעיכוב טובין? ראשית כל, את הבקשה למכס עליכם להגיש באמצעות טופס הקרוי "הודעה של בעל סימן מסחר". בהודעה זו עליכם להצהיר בפני המכס, כי קיים על שמכם או על החברה שבבעלותכם סימן מסחר רשום וכי עומדים להגיע לנמל טובין העלולים לפגוע בסימן המסחר הרשום (בעגה המקצועית – "טובין מופרים"). כמו כן עליכם לציין כיצד טובין אלה עומדים להגיע (באוניה או במטוס). אם יש ברשותכם מידע נוסף הנוגע למשלוח האמור, עליכם לציין זאת במפורש בהודעתכם. מומלץ מאוד לפרט בבקשה את כל הנתונים אשר יש בידכם בנוגע למפר, כגון זהותו, תיאור מפורט עד לקוצו של יוד של הטובין, תאריך ושעה מדויקת ככל הניתן של מועד יבוא הטובין ארצה, נמל המכס הצפוי וכן הלאה.

אילו מסמכים לצרף? את הבקשה עליכם להגיש בצירוף המסמכים הבאים:
1) תעודת רישום סימן המסחר או כל ראיה אחרת שברשותכם, המעידה על כך כי הנכם בעל זכות הקניין הרשום בארץ.
2) דוגמא של הטובין שלגביהם יש לכם זכות קניין רוחני הרשום בארץ.
3) קטלוג או כל מסמך נוסף המעידים על אופי הטובין.
4) טופס מכס מס' 226 - כתב התחייבות לשיפוי, לצורך כיסוי נזקים אפשריים ובלתי מוצדקים שייגרמו ליבואן או למס כתוצאה מעיכוב הטובין.
5) עורכי הדין המייצגים בעלי זכות קניין ומגישים את הבקשה בשמם, צריכים להגיש גם ייפוי כוח מבעל הזכות.

יצרנית הסוכריות "mentos" למשל, אשר בבעלותה סימן מסחר רשום לגבי סוכריות אלה פנתה לרשויות המכס מייד בבקשה הנ"ל עם היוודע לה, כי עתידים להגיע לישראל סוכריות שנטענו על ידה כי הן דומות. לאור פנייתה של יצרנית הסוכריות בסופו של דבר עוכבו הטובין המופרים לכאורה את סימן המסחר שלה במכס. למרות שבסופו של דבר בית המשפט העליון הורה לשחרר את הטובין המעוכבים במכס, הדגש הוא כי באמצעות הגשת בקשה כדבעי למכס, ניתן למנוע את שחרור הטובין המופרים במכס רק לאחר שיומכם ניתן לכם בבית המשפט. פנייה לערכאות שיפוטיות לאחר שכבר הטובין המופרים שוחררו לתוך ישראל יכולה לגרום לעיתים לנזק רב, ובאמצעות הגשת בקשה כאמור ניתן להקדים תרופה למכה.

מידע נוסף ועצות שימושיות שעליכם דעת:
א. בהנחה שהמכס נענה לבקשתכם, הטובין המופרים יעוכבו ל- 3 ימים בלבד. אולם יש באפשרותכם לבקש מהמכס להאריך את תקופת עיכוב הטובין ל – 3 ימים נוספים.
ב. תוך 3 ימי עבודה מיום העיכוב תתבקשו להפקיד ערבות בנקאית, כתנאי להמשך הטיפול. אם ידכם אינה משגת להמציא למכס ערבות בנקאית תוך 3 ימי עבודה או אם אתם לא רוצים לערב את הבנק בעניין זה, אתם יכולים להפקיד כסף מזומן במקום הערבות הבנקאית האמורה.
ג. לאחר שהפקדתם את הערבות הבנקאית או כסף מזומן, עליכם להגיש תביעה לבית המשפט המוסמך נגד היבואן המפר תוך 10 ימים. בהנחה שלא תעשו כן, יבוטל העיכוב וכל עבודתכם תרד לטמיון. עצתנו היא להכין את התביעה וכל הנלווה לה (אשר בלאו הכי נדרש זמן רב להכינה) כנגד היבואן המפר מבעוד מועד, משום שרק במקרים מיוחדים ניתן להאריך את התקופה ב- 10 ימי עבודה נוספים.
ד. עם הפקדת הערבות שהמצאתם למכס, דרשו מהמכס את כל הפרטים שבידיו אודות היבואן המפר וכן דוגמאות מהטובין שעוכבו לשם צירופם לתביעה אשר עלים להגיש. צירופם כראיה לתביעה אשר תגישו תפטור מכם את החובה להחזירם תוך 10 ימים.


חברת אדידס למשל, הצליחה לעכב במכס משלוחי נעליים שיובאו לארץ דרך נמל אשדוד. אדידס הגישה תביעה כנגד היבואן המפר בטענה, כי הנעליים אותם רוצה היבואן להביא ארצה, זהות לנעלי אדידס המקוריות. לאחר שבית המשפט בחן את סימן המסחר הרשום של אדידס, המורכב משלושה פסים מקבילים המרווחים ביניהם בצורה שווה בצד החיצוני של הנעל מול הסימן המופיע על נעלי היבואן (שלטענת אדידס מפר את סימן המסחר שלה), המורכב מארבעה פסים מקבילים, שאף הם מצויים על צידה החיצוני של הנעל ומרווחים בצורה שווה הורה על המשך עיכובם של הנעליים במכס.

מקרה נוסף הקשור לעניינו הנו בקשה לשחרור טובין של יבואן אשר ניסה ליבא לארץ 15,000 כדורי-רגל שעוכבו במכס. FIFA (הפדרציה הבינלאומית לכדורגל) טענה, כי כדורים אילו מפירים זכות היוצרים וסימן המסחר שלה. כמו כן, FIFA הגישה כנגד היבואן תביעה בגין הפרת סימני מסחר הרשומים על שמה. FIFA הצליחה לשכנע את בית המשפט, כי ישנו דימיון מטעה בין כדורי הרגל המיובאים לבין כדורי הרגל של FIFA ולאור הדימיון המטעה בית המשפט דחה את בקשתו של היבואן לשחרר את הטובין ואף חייב אותו בהוצאיתה של FIFA בסך 15,000 ₪.


לאחרונה שמענו על המקרה בו עוכבו במכס פחיות משקה שיובאו לארץ, בעקבות טענתה של החברה האוסטרית אשר משווקת בישראל את המשקה red bull ובעלת סימן המסחר "REDBULL", כי פחיות משקה אלה מפרות את סימן המסחר שלה. היבואן פנה בבקשה לבית המשפט בבקשה לפיה יורה בית המשפט למכס לשחרר את הטובין (פחיות המשקה). בית המשפט ציין, כי הסעיפים שהוכנסו לפקודת המכס (בעקבות הסכם TRIPS כאמור) נועדו למנוע הפרת סימן מסחר רשום או זכות יוצרים עוד בשלב המוקדם בו הטובין המיובאים עדיין לא שוחררו מהמכס, מצד שני במקום שברור לעין שנפל פגם ברישום סימן המסחר ו/או ברור לעין שהטובין המיובאים אינם מפרים את סימן המסחר הרשום, יש מקום להתערב בהחלטת מנהל המכס עוד קודם לבירור התביעה של בעל סימן המסחר הרשום. במקרה דנן השתכנע בית המשפט כי אין מקום לשחרר את הטובין ואף חייב את היבואן בהוצאות הבקשה ושכ"ט עו"ד בסך 10,000₪.נ

לסיום נציין, כי באמצעות ליווי משפטי מראשית דרכם תוכלו לממש את זכויותיכם בדרך טובה עוד יותר. שכן, העצות שניתנו מעלה הנן עצות קצרות ואינן ממצות באופן מלא את הסוגיה שבנדון.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

ww.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]