חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
היועץ המשפחתי ברכישת נדל"ן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיני עבודה פיצויים פיטורין התפטרות מהעתקת מגורים חוק הפיצויים

נושא המאמר: התפטרות עקב העתקת מגורים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

סע' 8 לחוק פיצויי פיטורין מדבר על כך שיראו עובד שמתפטר עקב העתקת מגורים (יוסבר להלן) שעובד שהתפטר כדין. משמעות הדבר היא כי, כאשר עובד מודיע למעסיק כי הוא מתפטר עקב שינוי מקום מגורים אזי יאלץ המעסיק לשלם לעובד המתפטר פיצויי פיטורין, כדין.

העתקת מגורים מהי?
הסע' מונה מספר מצבים שיחשבו העתקת מגורים:

1. העתקת מגורים לרגל נישואין- מדובר כי על העובד להראות, כי בעקבות נישואין לבן/לבת הזוג העובד עבר לישוב מגורים בישראל בו גר בן הזוג השני. קרי, כאן יש להראות כי בן הזוג העובד עבר לישוב בישראל בו נמצאת בן/בת הזוג השני. יש להראות כי מקום המגורים החדש של העובד מרוחק לפחות 40 ק"מ ממקום המגורים הקודם של העובד.
לגבי השהייה במקום המגורים החדש אין חיוב בזמן מינימאלי אך הפסיקה פירשה זאת כי הכוונה היא כי על העובד קיימת דרישה שיוכח כי מדובר במעבר למקום מגורים חדש עם כוונה ולא באופן זמני.

2. העתקת מגורים לישוב חקלאי או לאיזור פיתוח - כאן יש להראות כי העובד אינו גר בישוב חקלאי או באזור פיתוח וכי ההתפטרות באה מתוך כוונה להתיישב בישוב חקלאי או אזור פיתוח לפחות לתקופת זמן של 6 חודשים. הרציונאל במקרה זה הוא, לעודד מעבר לישובים חקלאים ולאזורי פיתוח. לכן יש להוכיח, כי המניע להתפטרות הוא העתקת מגורים לצורך ישוב חקלאי ואזור חקלאי. באם המניע של העובד הוא הפסקת עבודה וזוהי, בעצם, תופעת הלוואי אזי הוא רשאי ליהנות מפיצוי פיטורין. לעניין זה הפסיקה הרחיבה את המונח ישוב חקלאי (ראה להלן) ושם נאמר כי גם אם בן מושב התגורר בעבר במושב ועזב לעיר וחזר להתגורר במושב בכדי לסייע להוריו בעבודת המשק במושב אזי הוא גם יכנס בגדר הסעיף.

פירוש המונחים ישבו חקלאי ואזור פיתוח:
"ישוב חקלאי" — קיבוץ, מושב, או ישוב שמרבית תושביו הם חקלאים.
מאחר וההגדרה של ישוב חקלאי הינו מעומעם במקצת, פירשה הפסיקה את המונח הנ"ל בצורה רחבה. כך, לדוגמה, חקלאי יחשב לא רק בעלים של משק אלא גם מי שעוסק בחקלאות כל גווניה.
"ישוב באזור פיתוח" — אחד הישובים: אופקים, אילת, בית-שאן, בית-שמש, דימונה, חצור, ירוחם, כרמיאל, מגדל-העמק, מדרשת שדה בוקר, מצפה-רמון, מעלות-תרשיחה, נתיבות, נצרת-עילית, ערד, צפת, קרית-גת, קרית-מלאכי, קרית-שמונה, שדרות, שלומי, יקנעם-עלית, עכו, טבריה, עפולה, גילון, עצמון, יודפת, יעד, קורנית, שכניה, מורשת, מנוף, מרכז ספיר, יבנאל, כפר-ורדים, הילה, מתת, אדר, עמקה, תרשים, כמון, מכמנים, ורד הגליל, ארשת, עדי, הררית, פרחי אביב, צורית, טל אל, כליל, קציר, מנחמיה, מטולה, מגדל, רמת ישי, ראש פינה, כנרת (המושבה), כפר תבור, יסוד המעלה, מסד, מצפה נטופה, חיספין, אשחר, הר חלוץ, יובלים, מעלה צביה, רקפת, חורפיש, מצפה הושעיה, גבעת אלה, גבעת אבני, אלון הגליל, אבטליון, שרשים.

3. סיבות נוספות המצדיקות התפטרות עקב העתק מגורים

א. העתקת מקום מגורים למקום התנחלות או מאחז- אם העובד מחליט להתפטר עקב העתקת מקום מגורים בהתנחלות או מאחז, ייחשב הדבר כהתפטרות כדין, ולכן יהיה זכאי לפיצויים. יש להראות כי מדובר בתקופה שלא תפחת מ-6 חודשים רצופים.

ב. עקב הצטרפות בן הזוג למקום עבודה אחר בישראל- יש להראות כי מקום העבודה מרוחק לפחות כ-40 ק"מ ממקום המגורים הקודם בו העובד התגורר, וכי במקום המגורים החדש מתגורר העובד לפחות 6 חודשים.

ג. מעבר עקב העברת תפקיד של בן הזוג המשרת בצבא קבע או משטרת ישראל או בשירות בתי הסוהר.

ד. העובד העתיק את מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו היוצא לשליחות מטעם המדינה או ההסתדרות הציונית העולמית — הסוכנות היהודית לארץ-ישראל, קרן קיימת לישראל או קרן היסוד — המגבית המאוחדת לישראל, למעלה מ-6 חודשים ובלבד שהמעביד סירב לאשר לעובד "חופשה ללא תשלום" בתקופת השליחות.
גם כאן פירש ביהמ"ש את התכלית בצורה מרחיבה.

ה. העתקת מגורים כאשר בן הזוג של העובד הוא מועסק בשירות המדינה או בגוף ציבורי, כאשר בן הזוג של העובד נאלץ לעבור לירושלים על פי החלטת הממשלה ובלבד שמקום המגורים של העובד מרוחק 40 ק"מ (מירושלים).

ו. עקב גירושין- כאשר העובד מעתיק את מגוריו, לישוב מרוחק 40 ק"מ, ממקום מגוריו הישן והוא מתגורר בו לפחות 6 חודשים, וזאת בגלל סיבת גירושין. במצב זה הכירה הפסיקה גם לאחר תקופה ארוכה בין הגירושין להתפטרות.

יש לציין כי חישובי המרחקים יחשבו לפי מה שנקבע בפירסומי מרחקי הדרך של מחלקת המדידות במשרד העבודה.

חשוב להדגיש, כי אין חובה על העובד להודיע מראש למעביד את סיבת ההתפטרות. (ראוי לציין, כי המלומד י'. לובוצקי ממליץ להגיש את הבקשה לפיצויי התפטרות רק בחלוף 6 חודשים בהם העובד עבר להתגורר במקום החדש)

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
טבריה: רח' הירדן 100א'
טל': 04-6717201, פקס: 04-6717203
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]