חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדרסים לבוהן קלובה - עצם בולטת





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צרכנות כלכלה חומר גלם יצרני מזון

נושא המאמר: סוכר
מאת: שחף פרקש    שמור מאמר למועדפים

למרות שכל כלי התקשורת עוקבים בעיקר רק אחר מחירי הנפט בעולם, השוק דינאמי נוסף לשנת 2006 צפוי להיות דווקא זה של הסוכר והתירס. הסיבה לכך היא פשוטה, משני גידולים אלו למד האדם להפיק את האתנול אשר משמש כאנרגיה אלטרנטיבית לזו המופקת מנפט. היתרונות הבולטים לשימוש באתנול להנעת רכבים הם היותו אנרגיה נקייה אשר לא מזהמת את הסביבה בפיח והעובדה כי זוהי אנרגיה מתחדשת המשתמשת בגידולים חקלאים הניתנים לגידול חוזר שנה אחר שנה.
כאשר משתמשים באתנול להנעת הרכב, אין הכוונה לשימוש ב-100% אתנול אלא לערבוב של החומר בצורת נוזל עם דלק רגיל נוסף. התערובות הנפוצות בשוק הןE10 , תערובת של 90% דלק עם 10% אתנול. בתערובת זו ניתן להשתמש בכל רכב משנת יצור 1990 ללא צורך בשום הסבה כלשהי. תערובת נוספת היא 85E, תערובת של 85% אתנול עם 15% דלק רגיל. ב-85E ניתן להשתמש רק ברכב המוסב לשימוש בתערובת זו.



הסתכלות פונדמנטלית על שוק הסוכר:

היצע:

החל מסוף שנות ה-80 החלה ממשלת ברזיל בנקיטת אסטרטגיה ארוכת טווח לשליטה על שוק הסוכר. בעידוד הממשלה נשתלו אלפי דונמים של צמח קנה-הסוכר וכיום ברזיל נחשבת למגדלת הגדולה בעולם של קנה סוכר. כמובן שהשליטה על גידול זה מקנה לה את המקום הראשון גם בשוק העולמי של האתנול. בנוסף לברזיל ישנן ארצות נוספות המגדלות קנה סוכר כמו הודו, סין, תאילנד קובה ועוד. זה המקום להוסיף כי את אותו הסוכר ניתן להפיק גם מצמח נוסף המוכר בשם סלק סוכר. גידול זה דורש אקלים קר יותר והמדינות המובילות בעולם ביצורו הן שווייץ, רוסיה ואוקראינה.

ארה"ב משתתפת גם היא כיצואנית בשוק הסוכר כאשר היא מגדלת את שני סוגי הגידולים. הנתונים מראים כי 9% מהסוכר המופק בעולם גודלו בארה"ב מתוכם 3% הופקו מצמח קנה הסוכר בעיקר במדינות פלורידה והוואי.


ביקוש:

מדינות מתועשות נחשבות למובילות בצריכת הסוכר. מדינות כמו האיחוד האירופאי, ארה"ב, רוסיה, יפאן וסין מובילות את רשימת היבואנים הגדולים של סוכר. סין נמצאת כיום רק במקום השישי בדירוג הכלכלות המובילות בעולם אך קצב הגידול בכלכלתה אמור להצעיד אותה עד שנת 2010 למקום השני אחרי ארה"ב. ההיסטוריה מראה שקיים קשר הדוק בין התפתחות הכלכלה במדינה לבין צריכת הסוכר בה. כיום הצריכה הממוצעת של סוכר לנפש עומדת על 7 ק"ג בשנה בסין מול ממוצע צריכה עולמי של 23 ק"ג, על כן ניתן לצפות כי הדרישה לסחורה זו תגדל משמעותית בשנים הקרובות במדינה זו.

בנוסף לביקוש אחר סוכר למאכל יש להוסיף את אותה דרישה לסוכר כחומר גלם ליצור אתנול. דרישה זו מגיעה בעיקרה מברזיל אשר מייצרת את הסוכר לעצמה ומחליטה על הכמות המופנה לסוכר מאכל מול הכמות המופנה לתעשיית האתנול כתחליף לנפט היקר.


הסתכלות טכנית:

החוזה נמצא בימים אלו בשיא מחירים מאז שנת 1981. המחיר העדכני לפאונד (כ-455 גר') סוכר עומד בסוף יום המסחר של ה-2 בפברואר 2006 על 18.29 סנט. מחיר השיא של כל הזמנים לחוזה זה נקבע במשבר האנרגיה של שנת 1974, בשער של 66.50 סנט לפאונד. מחיר השיא השני נקבע כאמור בשנת 1981, אז הגיע מחיר פאונד סוכר ל- 41.60 סנט. נכון להיום כל סגירה במחיר מעל 15.00 סנט מחזקת את המשך ההסתכלות השוורית על חוזה זה. ההמצאות של מחיר החוזה מעל לשער הממוצע נע 50 יום שלו היושב במחיר 13.98 סנט מעודדת גם היא צפייה להמשך העליות בחוזה.



איך ניתן לסחור בשוק הסוכר?

לדברי שחף פרקש ממרקט פלייס, הדרך הנוחה ביותר לסחור בסוכר הינה דרך חוזים עתידיים הנסחרים בבורסת Csc בניו-יורק. בבורסה זו נסחרים ידנית מספר סוגים של חוזי סוכר כאשר הסחיר שבהם הוא סוכר #11 (סימולו SB). זהו סוכר המופק מקנה-סוכר בדרגת זיקוק של 96 מעלות. גודל כל חוזה הינו 112,000 פאונד. שעות המסחר, לפי שעון ישראל, בין 17:00 לבין 19:58.
דרך חוזים אלו ניתן להשקיע הן לטווח ארוך של שבועות וחודשים והן לטווח הקצר של ימים שעות ודקות. בנוסף ניתן להפעיל אסטרטגיות המשלבות אופציות פוט וקול לתקופות שונות על מחירי חוזים אלו.

המחיר בחוזה נקוב בסנטים אמריקנים לפאונד (ליברה).

שינוי מינימלי במחיר: 11.20 סנט לחוזה.

ביטחונות הנדרשים מהסוחר למסחר ארוך טווח 840$ לחוזה.
על מנת לקבל פרטים נוספים בעברית ניתן לגלוש לאתר www.mptrade.co.il . כמו כן ניתן לגלוש לאתר הבורסה בניו-יורק בכתובת www.csce.com .


אפשרויות מסחר

סוחרים טכניים ישמחו לגלות כי הנזילות (Volume) בחוזה זה עולה פלאים בתקופות של מחירי נפט גבוהים בנוסף לכמות החוזים הפתוחים (Open Interests) אשר גדלה משמעותית גם היא בתקופות כאלו. כל הכלים הטכניים כמו ממוצעים נעים ומתנדים למיניהם אשר הולבשו על הגרפים של השנים האחרונות נתנו תוצאות חיזוי טובות מאד אשר מאפשרות המשך עבודה על חוזה זה מבלי להסס.

השילוב בין ניתוח טכני הנשען על ידע פונדמנטלי בשוק כזה יכול להועיל רבות לכל סוחר שהוא. המנתח הטכני יכול להתכונן לתקופות מסחר המבוססות על ניתוח פונדמנטלי, כאשר בתוך תקופות אלו ההחלטות יתקבלו על סמך כלים טכניים.

גם לסוחרי אופציות מנוסים, העלייה המהירה בתנודתיות בתקופות משבר אנרגיה מייצרת הזדמנויות מסחר רבות. למשל אופציות CALL על הסוכר ירוויחו הרבה יותר מהעלייה בתנודתיות מאשר יפסידו על ערך הזמן שלהן. או מגמת העליות הצפויה להמשך השנה מאפשרת מכירת אופציות PUT רחוקות מהכסף תוך כדי חשיפה לסיכון יחסית נמוכה.

עוד אפשרות מסחר מעניינת, המתאימה בעיקר לסוחרים מקצוענים, מנצלת את הקשר ההדוק שבין מחירי חוזה הסוכר למחירי הנפט. אסטרטגיה זו כוללת מכירה של חוזה נפט וקניה של חוזה, לאותה תקופת זמן, של הסוכר. ההנחה העומדת מאחורי שיטת פעולה זו גורסת כי למרות שמחירי הנפט גם הם בכיוון מעלה, יש לצפות כי מחירי הסוכר יעלו בחדות רבה יותר. אם זאת, יש לשים לב כי החוזים שונים בהיקפם ולכן יש להתאים את היחס ביניהם העומד נכון להיום על 7 חוזי סוכר על כל 2 חוזי נפט.


קצת על ישראל

ההשפעה של התייקרות הסוכר על תעשיית המזון הישראלית, מורגשת כבר היום בצורת לחץ על המשווקים, כאשר המחיר הריאלי של ק"ג סוכר לצרכן צריך להיות כ-5 שקל, אך הסוכר נמכר לצרכן ב- 2.5 ?3.5 שקל לק"ג , כשהסיבה היא עיכוב בהעלאת המחיר לצרכן ביחס לעליית מחירי חומרי הגלם. עם התאמת מחירי מוצרי המזון להתייקרות חומרי הגלם, מחיר ק"ג סוכר בישראל צפוי להגיע ליותר מ-5 שקל כבר בחודשים הקרובים. ניתן לצפות כי יצרני המזון בארץ ינצלו את ההשפעה על מחירי מוצרי המזון שהסוכר מהווה בהם מרכיב משמעותי, כמו ממתקים ומשקאות, להעלאת מחירים של מספר אחוזים , זאת בהתאם למרכיב הסוכר במוצרים.

www.mptrade.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שחף פרקש שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]