חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תזונה נוגדת חמצון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צמיחה אישית אימון אישי ערך עצמי הגדרה עצמית

נושא המאמר: "בעל החלומות" - לחיות כמלך
מאת: זוהר ברנד   שמור מאמר למועדפים

בעל החלומות/ זוהר ברנד

היה היה פעם מזמן מזמן, בארץ ממש לא רחוקה, אדם יקר ושמו "יעקב אבינו". הרבה בנים היו לו ליעקב הטוב, כל אחד יחיד ומיוחד בדרכו. אולם, בן אחד היה לו אף יותר ממיוחד. לבן הזה קראו יוסף, והוא אהב אותו כ"כ, שלאף אחד לא היה ספק בכך שיוסף הוא "הבן המיוחד של אבא", הנסיך. וכך שנאו בני יעקב את יוסף, כמו שרק אחים מקופחים יכולים לשנוא אחים מטופחים, ואילו יוסף, שהיה אמנם צעיר בניו של יעקב, אבל בטוח בנסיכותו, פיתח ציפיות גבוהות גבוהות... עד כדי כך, שחלומות גדולה היו לו, חלומות של נסיך אמיתי. יום אחד הימם יוסף את אחיו בספרו להם על חלומותיו. יא חביבי, איזה חלומות – אני המלך, אתם משתחווים לי, אני גדול שבגדולים, אני שוללטטט!
מיותר לציין שחמתם של האחים לבית משפחת אבינו גאתה בהם. מייד אירגנו ישיבת חירום, לטקס עצה – איך מרגיעים את החוצפן המפונק, בעל חלומות הגדולה, ובמיידי. ""הנסיך" של אבא עבר את הגבול הפעם...מה מלך, מי מלך? הוא אפילו לא הבכור מבינינו... זה הכל השטויות שאבא מכניס לו לראש על כמה הוא יחיד ומיוחד ... ומה איתנו? מה, אנחנו לא מיוחדים? והוא בכלל לא ממש אחינו, הוא מאמא אחרת.. אנחנו כבר נראה לו, ל"נסיך" המפונק... מלך עלק..מקסימום – עבד!!"
יש. לקחו האחים החמומים את יוסף בכתונת הפסים שאבא'לה תפר לו (שיתאים כבר למדי האסיר..) ומכרו אותו עבד לישמעאלים. בשביל הנשמה, לפני זה הם גם לקחו ממנו את התלבושת של אבא וזרקו אותו בבור בלי מים במדבר - על הדרך גם הוסיפו שקר איום ונורא וסיפרו לאביהם שבנו נסיכו נטרף ע"י חיה רעה – שילמד מה זה לעשות אפליות... איזה גורל אכזר! הנה הילד הזה, שהיה כ"כ בטוח בגדולתו ובמלכותו, ועכשיו - איפה הוא ואיפה מלוכה? עושה "מובינג" לישמעאלים בתת-תנאים ועוד במדבר. מה נשאר מהזוהר והתהילה, מה נשאר לו מחלומות הגדולה? ... אבל..רגע..מה זה.. מה?? תראו תראו את החוצפן הקטן.. גם כשהוא עבד, הוא בטוח שהוא יהיה מלך, ומתנהג כמו מלך, וחולם חלומות של נסיכים... כן, הוא אולי עושה היום עבודה של עבד, אבל הוא לא באמת עבד, הוא "בעל החלומות"!
בשלב מסויים לישמעאלים קצת נמאס מעבדם ההזוי שמספר לכולם על גדולתו - תגיד, הסתכלת במראה הבוקר? תראה את עצמך – כולך לבוש סמרטוטים, סוחב עבורנו את המים והאוהלים, מה אתה מקשקש על חלומות?? קום ותעבוד! והוא בשלו – חברה, יש לי חלום, אותו איני יכול לשכוח ולזנוח – יום אחד אהיה המלך של כולכם וגם אתם תשתחוו לי. או.קיי, הבנו, תודה. מי רוצה עבד כזה בכלל? והם מכרו אותו למצרים. אצל המצרים אותו הדבר, העבד בטוח שהוא מלך. והוא מנהל את כולם כפי שמלך צריך לנהל את כולם. יום אחד גם המצרים חטפו עליו קריזה, והשליכוהו את הבור- בפעם השניה בחייו.
שוד ושבר! מצבו של יוסף בעל החלומות הורע עוד יותר. המלוכה שחזה בחלומו נראית כעת רחוקה וממש בלתי אפשרית. איך יעלה על הדעת שעבד דחוי, אסיר מושפל שהיום הוא עמוק בבור, יעפיל מתוכו ויעלה עד לכס המלוכה.... יושב העלוב, מוכה ועזוב בכלא מצרי, שגם בימינו הוא לא חווית "מצפה הימים". שערו בנפשכם את התנאים בהם היה שרוי אז... איזה דיכאון! אך לא אדם כיוסף, בעל החלומות שלנו, יכנע לזוטות כגון אלה. גם כאשר התנאים דחוקים והימים קשים, והמלוכה נראית רחוקה מתמיד, יוסף לרגע לא חושב שאולי זה מה שהגורל הועיד עבורו..יוסף גם בכלא החשוך הוא השולטטט ובעל החלומות – חלומות של מלוכה וגדולה. תמיד מחובר חיבור עמוק לחלומו, והחלום הזה הוא שנותן לו הגדרה עצמית ותקווה לעתיד טוב יותר. לדעתי, בזה שיוסף לא נכנע לנסיבות, הוא כבר מלך.
את סוף הסיפור כולנו יודעים (כך אני מקווה) יוסף אכן הפך למלך על הממלכה המצרית האדירה. יוסף מעולם לא נטש את חלומו, ובתמורה חלומו מעולם לא נטש אותו. ועכשיו, ישאל כל אדם את עצמו: האם אני המלך בחיי, או שאני מרשה לנסיבות להשכיח את זה ממני?
הסוף.

מוסר-השכל ותהיות:
1. כנראה שצריך לא מעט חוצפה לחיות את החלום, גם כשמימושו נראה רחוק כל-כך.
2. כה רבים מאיתנו (ואני בתוכם), חשים בושה ותסכול כאשר איננו נמצאים בשלב מימוש החלום. איך אני יכולה להגיד שאני לא עובדת/ עובדת כקופאית בסופר/ בגן ילדים, וכו', כאשר החלום שלי הוא להיות מאמנת אישית עם מלא מתאמנים/ אומנית בקרקס/ השלימו לפי ראות עיניכם... אני כבר הבנתי שאני מאמנת אישית עם מתאמנים או בלעדיהם...גם כשאני מתפרנסת בדרך מכל מני דברים אחרים, אני עדיין מאמנת אישית לחיים, and a damn good one. ככה זה.
3. את כולנו שאלו בגן "מה תרצה להיות כשתהייה גדול" והתכוונו ל"באיזה מקצוע תרצה לעסוק כשתהייה גדול" האם זה הדבר היחיד שמגדיר אותנו? העיסוק שלנו? אולי שאלה טובה יותר היא "מי אני רוצה להיות" – במובן של איזה אדם אני רוצה להיות? מכירים אנשים שהם עבדים/ מלכים ללא קשר לעיסוקם?
4. שיעור קטן בהורות – למעשה חלומו של יוסף התחיל עוד ביעקב. כמה חשוב לנטוע בילדינו את ההכרה בכך שהם יחידים ומיוחדים ואין עוד כמוהם בכל העולם. שהם מלכים וביכולתם לנווט את חייהם לכל מקום שירצו להיות בו, ללא קשר לנסיבות זמניות. לתמוך בהם ובחלומם, ובלי אפליות!



כל טוב לכולם.
זוהר ברנד,
מאמנת אישית לחיים טובים
052-8923532




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זוהר ברנד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]