חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קידום אתרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תדמית אישית דימוי עצמי ענבל גלפרב

נושא המאמר: תדמית ודימוי - מהי הדמות שלך?
מאת: ענבל גלפרב   שמור מאמר למועדפים

מה אומרים עליך הבגדים שאתה לובש? ומה משדרת שפת הגוף? איך אתה נתפס בעיני הסביבה? והאם אפשר להשפיע על זה?

לפני הכל אתחיל בסיפור:
בתכנית טלוויזיה אחת שלחו שתי תאומות זהות למסיבה. התאומות לבשו את אותם בגדים, אופרו באותו אופן וגם תסרוקתן היתה עשויה בצורה דומה.
לאחר המסיבה התבקשו הבנות לסכם את חוויותיהן. אחת מהן סיפרה שהיא רקדה הרבה, הרגישה מחוזרת ומוקפת בחברים, ובכלל היתה מסיבה טובה.
אחותה דיברה על חוויה שונה לגמרי. היא כמעט לא הוזמנה לרחבת הריקודים, מעט ידידים ניגשו אליה ורוב הזמן היא בילתה בפינת החדר משועממת.
אז איפה היה ההבדל? תקראו ותגלו.

הבגדים שאנו לובשים ואיך אנו לובשים אותם משדרים מסר מסוים ומשפיעים על הדרך בה הסביבה רואה אותנו – זוהי התדמית שלנו.
מה אתם חושבים כשאתם רואים אדם לבוש בבגדים זרוקים ומכנסי שרוואל? הנה כמה תשובות – פריק, רוחניק, פליט הודו... ומה הייתם אומרים על אותו אדם אם הייתם רואים אותו לבוש בחליפה? איש עסקים, אולי עורך-דין. והרי זה אותו אדם.
כשאומרים "אישה דתיה" אנו רואים מיד בדמיוננו אישה הלבושה בחצאית ארוכה ובחולצה צנועה. איזו תדמית משדרת מישהי שלובשת מכנסי ג'ינס וטי-שרט? אבל האם ייתכן כי אותה אישה תלבש את החצאית וחולצת הכפתורים כשהיא הולכת לבית-הכנסת בשבת ואת מכנסי הג'ינס וחולצת הטריקו כשהיא יוצאת לטיול?
אנו יכולים להראות גבוהים או נמוכים, רזים או שמנים, חסרי אחריות או סמכותיים, אנרגטיים או כבויים. כל זה יכול להיעשות על-ידי בחירת הבגדים שנלבש, הגזרות שלהם, סוגי הבדים, הצבעים והדוגמאות. בגדים ואביזרי-לבוש יכולים להדגיש את החלקים היפים בגופנו, להסתיר פגמים ואפילו להצניע או להבליט את נוכחותינו. זהו עולם שלם ומגוון, וכדי שלא תישארו כשחצי תאוותכם בידכם, אתן כאן מספר דוגמאות:
אם אתה רוצה להראות גבוה יותר לבש בגדים בעלי דוגמא לאורך הבגד (למשל – פסי סיכה בחליפות) או חולצות בעלות מפתח וי.
אם את רזה מאוד ורוצה להראות מלאה יותר לבשי בגדים בעלי נפח, כמו מכנסי דגמ"ח או התלבשי במראה השכבות.
אם יש לכם משקל עודף לכו לחדר-כושר או עשו דיאטה, אבל, בכל-מקרה, אל תלבשו בגדים בדוגמא רוחבית.
וזה עוד לא הכל...

אתם אומרים "רגע, רגע, בסיפור כתבת שהתאומות לבשו בגדים זהים, אז איך זה שכל אחת חוותה אחרת את המסיבה?"
כאן נכנס לדיון הדימוי העצמי של כל אחת מהן.
אתם בטח מכירים את זה גם מחייכם – חישבו על אנשים מסביבכם. האם יש כאלה שבדרך-כלל מחייכים, תנוחת הגוף שלהם זקופה וטון הדיבור שלהם חזק? אלה הם אנשים בעלי דימוי-עצמי גבוה. לעומתם, אלה שמשדרים שליליות, בקושי מחייכים, כתפיהם שמוטות ומדברים כל-כך חלש רק כדי שלא נשים-לב שהם אמרו משהו? נכון, לאלה דימוי-עצמי נמוך.
אבל העולם לא מתחלק לשחור ולבן. האם יש תחומים בחייכם בהם אתם מרגישים בטחון רב יותר ותחומים אחרים בהם אתם חוששים? האם, כשאתה נכנס למטבח ומבשל, כולם מלקקים את השפתיים ומבקשים עוד ואילו כשאתה עומד לשאת פרזנטציה רועדות לך הברכיים? האם, כשצריך לתקן נזילה בכיור את יודעת ששבדי זה גם מפתח אבל כשאת מחזיקה ביד את החולצה הלבנה עם הפרחים הירוקים את לא בטוחה האם לכבס אותה עם הבגדים הלבנים או הירוקים או הפרחוניים?
כל אלה, ועוד, מרכיבים את הדימוי העצמי שלנו. אם נתמקד, במחשבותינו, בתחומים החזקים שלנו ובהצלחות שלנו, הדימוי העצמי שלנו יהיה גבוה יותר.
"ומה עם התחומים החלשים יותר?" אתם שואלים. אפשר ללמוד, לקבל משוב מאחרים, להתאמן ולחזק אותם, אבל, כל הזמן לזכור את ההצלחות שלנו.
איש אחד חכם אמר פעם "לאן שאתה מסתכל זה מה שאתה רואה". אם נסתכל על ההצלחות שלנו יותר פעמים מאשר על הכשלונות – זה מה שנראה. ואז יהיה לנו דימוי גבוה יותר לגבי עצמנו.
יש הרבה דרכים לשפר את הדימוי העצמי - אפשר להשתתף בסדנאות מודעות, אפשר ללכת לאימון או לטיפול, אפשר לקרוא ספרים ואפשר לתרגל תרגילים כאלה ואחרים.
ואם נחזור רגע לתאומות מהסיפור – האם כבר ברור לכם איך נוצרו החוויות השונות מהמסיבה?

הכתרתי את המאמר בכותרת "תדמית ודימוי – מהי הדמות שלך?".
הדמות שלנו מורכבת מהתדמית החיצונית – הבגדים שאנו לובשים ואיך אנו לובשים אותם, ומהדימוי העצמי – וזה בא לידי ביטוי בהתנהגויות שלנו, שפת הגוף ומה אנו מרגישים כלפי עצמנו.
למילים תדמית, דימוי ודמות יש באנגלית תרגום אחד – IMAGE. בכדי להיות אותנטיים עם עצמנו ועם הסביבה צריכה התדמית החיצונית להיות בהלימה עם הדימוי העצמי, ואז נוצרת הדמות השלמה שלך.
האם יש הלימה בין סגנון הלבוש שלך לבין הדרך שבה אתה רוצה שהסביבה תתפוס אותך? האם יש הלימה בין הדימוי העצמי שלך לבין מה שאתה לובש? אז מהי, באמת, הדמות שלך?


ענבל גלפרב (AICI) היא מאמנת לסגנון אישי, יועצת תדמית ומנחה.

www.image-workshops.info
קישור לאתר המקור: www.shukasakim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ענבל גלפרב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]