חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אסף שובלי עו"ד נדל"ן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הריון ד"ר עמיר לאור הכנה ללידה הריון

נושא המאמר: הכנה ללידה בעזרת היפנוזה
מאת: ד"ר עמיר לאור   שמור מאמר למועדפים

הכנה ללידה בעזרת היפנוזה

ד"ר עמיר לאור, מומחה במחלות ילדים, מורשה לטיפול בהיפנוזה ע"י משרד הבריאות.

עבור כל אישה, הלידה הינה אחד האירועים החשובים, והדרמטיים בחייה. היכולת להביא לעולם תינוק הינה מהדברים המדהימים ביותר הקורים בטבע, והיכולת לקחת חלק בפלא הבריאה היא אכן זכות גדולה.
עם זאת, תהליך הלידה מלווה פעמים רבות באי וודאות וחשש מהלידה עצמה והתהליכים הסובבים אותה.
אחת הדרכים היעילות, אך הפחות מוכרות היא שימוש בהיפנוזה ככלי להורדת חרדה, מתח, ורמת כאב, תוך העלאת השליטה העצמית של היולדת ויצירת אוירה רגועה ליולדת, לצוות ולמלווים. השיטה מתאימה גם לנשים שאינן יכולות (מסיבות רפואיות) או אינן מעוניינות בהרדמה אפידרולית, ולאילו שמעוניינות ב"לידה טבעית".
חוק ההיפנוזה שחוקק בישראל בשנת 1984 מגדיר היפנוזה כ " פעולה או תהליך המיועדים או עשויים לגרום באמצעות סוגסטיות לשינויים במצב תודעתו ומודעותו של אדם וכן לשינויים בגופו, בתחושותיו, ברגשותיו, בחשיבתו, בזיכרונו או בהתנהגותו".
ההיפנוזה היא כנראה שיטת הטיפול העתיקה בעולם, מכיוון שכל היפנוט הוא "היפנוט עצמי", ולמעשה כולנו מבצעים וחווים מדי יום חוויות היפנוטיות, אך בד"כ איננו משתמשים במילה היפנוזה לתאורן. לדוגמא:
 ביכולתנו לנהוג בדרך מוכרת תוך כדי בהייה בכביש וריכוז במחשבות על דברים שחווינו באותו היום, הצטרפות לשיר המתנגן ברדיו ואף דיבור בטלפון (עם דיבורית כמובן), ובכל זאת המח מרוכז היטב בדרך ויודע להביאנו למחוץ חפצינו, תוך שימת לב למה שקורה בכביש. אך במידה ומכונית לפנינו תאט, או רמזור יהפוך לאדום, נדע "לצאת" מיד ממצב זה ולעצור בזמן. זו דוגמא למספר רמות מודעות בהם המח עובד כל הזמן. לא משנה אם נהיה עסוקים בפעילויות שונות, תמיד קיים מצב של "צופה נסתר" (Hidden Observer) אשר מודע לסיטואציה האמיתית בה אנו נמצאים, קשוב למצב ויודע להגיב בשעת צורך לגירויים בסביבה.
 אם המאכילה תינוק בכפית מוצאת עצמה לעיתים כשהיא פוערת את פיה כשהיא מרוכזת ברצונה שהתינוק יפער את פיו. זו דוגמא לכך שהגוף מבצע ללא מודעותנו את מה שהמח רוצה שיתרחש.
 במחשבה על כינים המהלכות על הראש אנו חשים גרד, למרות שברור שאין לנו כינים.
 בריכוז עמוק בקריאה, סרט, פעילות ספורט או תפילה אנו "שקועים" בפעילות ומקטינים קשב ותשומת לב לסביבה.
למרות דעות מוטעות הרווחות בציבור:
 ההיפנוזה עצמה אינה מסוכנת. מי שיכול להיות מסוכן הוא המהפנט הלא אחראי, שלא מבין את נפש האדם ומורכבותה ושלא מכבד את יושר האדם.
 ההיפנוזה אינה נגרמת ע"י כוחו של המהפנט. כל היפנוט הוא היפנוט עצמי. ההיפנוזה היא שיתוף פעולה בין המהפנט למהופנט.
 אי אפשר להפנט בכוח. המהופנט יכול להתנגד לרצון המהפנט. התקשורת והקשר בסיטואציה שבה חלה ההיפנוזה קובעים את התוצאה.
 לא ניתן לגרום למהופנט לעשות ולאמור דברים נגד רצונו.
 היפנוזה אינה יוצרת תלות במטפל יותר מכל כלי קליני אחר.
 אדם אינו יכול "להיתקע" בהיפנוזה: היפנוזה היא מצב של ריכוז כלפי חוץ או פנים. המטופל הוא השולט, ויכול להתחיל ולהפסיק את הטיפול בכל עת.
 היפנוזה אינה שינה! יש אמנם פעילות פחותה, הרפיית שרירים, נשימה איטית וכו', אך זאת תוך ערות. תמיד יש רמה מסוימת של מודעות למתרחש.
בישראל ההפנוט מותר רק לרופאים, רופאי שיניים ופסיכולוגים, כל אחד בתחומו הוא.

כיצד מתבצעת הכנה ללידה בעזרת היפנוזה?
את הפגישות רצוי להתחיל לקראת שבוע 30-32 להריון כדי להספיק להתנסות בסוגים שונים של תהליכי רגיעה ושליטה באי הנוחות הנגרמת מהצירים, וכדי שהמטופלת תספיק לרכוש מיומנות תוך תרגילים של הפנוט עצמי שתבצע בביתה.
בפגישה הראשונה המטפל מבצע שיחת הכרות עם האישה על מנת להכיר אותה, את ציפיותיה מההריון והלידה, ניסיונה מלידות קודמות ובעיות שהתעוררו בהם, מבצע אנמנזה רפואית לשלילת בעיות פסיכיאטריות שאינן מאפשרות הפנוט, ובעיות רפואיות שעלולות להפריע לתהליך הלידה ולומד להכיר את "עולם המושגים" והדימויים בהם נוהגת המטופלת להשתמש. כל זאת על מנת להתחבר את תחושותיה ציפיותיה ורגשותיה של המטופלת לגבי החוויה ההריונית והלידה.
בהמשך ניתן הסבר על מהות ההיפנוזה, הפגת דעות קדומות ומוטעות במידה ולמטופלת יש כאלו.
לאחר מכן המטפל מבקש מהמטופלת לבצע מספר מבדקים פשוטים אשר מעריכים את היכולת ההיפנוטית של המטופלת, וכן מדגימים למטופלת כיצד כוח הריכוז והחשיבה שלה יכולים לגרום לשינויים בשרירים ותחושות.
כבר בפגישה הראשונה יכול המטפל ללמד את האישה כיצד להיכנס למצב "הרפייה" (טראנס היפנוטי) , מבצעים תהליך של הרפיית שרירים בכל הגוף ובמידה ונותר זמן מתחילים ללמד שיטות להורדת מתחים.
בפגישה השנייה מלמדים שיטות שונות להורדת מתח והתמודדות עם כאב ובסופה, תוך היפנוזה, המטופלת נועצת מחט בזרועה לאחר שגרמה לחוסר תחושת כאב בזרועה ע"י טכניקות היפנוטיות. כמו כן האישה מקבלת הסבר על חדר הלידה והפעולות השונות המבוצעות בעת הלידה על מנת להקטין חרדה מהן.
בפגישה השלישית "בונים" יחד עם המטופלת אוסף של שיטות התמודדות עם כאב, לחץ הצירים, הרדמת אזורי גוף שונים וכל זאת על מנת שבעת הלידה תוכל ליישם בקלות את השיטות. המטופלת לומדת ומתרגלת הפנוט עצמי שאותו תמשיך לתרגל בביתה עד הלידה.
לעיתים יש צורך בפגישות נוספות על פי רצון המטופלת.
המטרה בסוף הטיפול הוא להגיע למצב בו המטופלת תגיע ללידה כשהיא רגועה, מלאה בטחון עצמי ביכולותיה, בעלת ידע בשיטות להרדמה מקומית ( למניעת כאב ממחטים וביצוע חתך בנרתיק), כלים שיאפשרו לה ליהנות מחוויות הלידה ולהיות "בתוכה" , במקום להיות חרדה וללא שליטה במתרחש בגופה.
בהצלחה לכולכן, הריון ולידה קלים.

כל הזכויות שמורות: ד"ר עמיר לאור, המרפאה להיפנוזה קלינית .
www.hypnosis.co.il
טלפון: 054-4324271

www.hypnosis.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר עמיר לאור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]