חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב הבית בסטייל - חלום שניתן להגשים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי פילוסופיה אושר הצלחה

נושא המאמר: אילו דברים מביאים אושר ? מה גורם לאושר ?
מאת: להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il   שמור מאמר למועדפים

אילו דברים מביאים אושר ? מה גורם לאושר ?

אושר. מהם הדברים שאדם צריך לעשות כדי להיות מאושר ? איזו מציאות עליך ליצור סביבך כדי להיות מאושר ? אילו דברים עליך להשיג כדי להיות מאושר ? אילו דברים עליך לעשות כדי להיות מאושר ?

כולנו רואים במציאות מקרים שבהם לדוגמא שני אנשים נמצאים באותו אירוע וכל אחד מהם נהנה ברמה אחרת, שני אנשים אוכלים באותה המסעדה ושניהם נהנים ברמה אחרת, שני אנשים חווים את אותה החוויה וכל אחד מהם מרגיש אחרת. יתרה על כך, גם אותו אדם באותה החוויה מרגיש אחרת בזמנים אחרים. נשאלת השאלה, כיצד זה יכול להיות שאותו הדבר בדיוק יגרום לתחושה שונה לשני אנשים שונים או אפילו לאותו אדם עצמו ? התשובה על כך היא כי אין בעולם שום סיטואציה ומציאות שמביאה אושר או תחושה כל שהיא מצד עצמה, האושר הוא בצורה שבה האדם מקבל את המציאות. לכן יכולים להיות אנשים שונים שירגישו משהו אחר לגבי אותו הדבר, כי הצורה שבה הם מקבלים את החוויה היא זו שיוצרת את המציאות שלהם. כנ"ל גם אדם יכול לחוות את אותה החוויה בדיוק ולהרגיש אחרת. זה כמובן בגלל שהוא עצמו מקבל את אותו האירוע בצורה אחרת.

המסקנה מכך היא שאין מציאות מאושרת, אין מציאות מושלמת, אין אפילו מציאות טובה. הכל תלוי בצורה שבה האדם בוחר לקבל את המציאות שלו. עליך להבין שאין קשר בין מה שקורה לך לבין מצב הרוח שלך, אך לעומת זאת יש קשר בין איך שאתה מקבל את מה שקורה לך לבין המצב הרוח שלך. ברגע שתבין את זה, תדע כי בעצם כל מה שקרה, קורה ויקרה לך בחיים אלו רק מאורעות שונים. השאלה היא איך אתה מקבל אותם והאם אתה נהנה מהם. כל אירוע שיכול לקרות לך בחיים, כל חוויה שמישהו חווה בחייו, היא לעולם לא תהיה טובה או רעה יותר מחוויה ומאירוע אחר. השאלה היא תמיד כיצד אתה מקבל את החוויה, הכל תלוי במקבל ובאדם עצמו. לכן בעצם שני אנשים מרגישים רמת אושר / סבל שונה מאותו הדבר בדיוק, לכן האדם מרגיש אחרת במקרים שונים מאותו האירוע בדיוק, כי הכל תלוי באדם עצמו.

לעומת זאת גם כל הסבל והרע שיש לאדם נובע אך ורק כאשר יש משהו שמנוגד לרצון של האדם. כל מה שהפוך מאושר נובע בדיוק מההפך של מה שנובע ממנו האושר. אם אושר זה כאשר אתה והמציאות שלך הם אחד, כל מצב שונה הוא אינו אושר. כל וריאציה שבה אתה לא אחד עם המציאות שלך זה ההפך מאושר.

אם נקלעת למצב שבו האושר שלך תלוי במשהו ואתה רוצה להשתחרר ממנו, פעל כדלהלן. דמיין את עצמך משיג את אותו הדבר שאתה מאוד רוצה אותו. כשתעשה זאת בוודאי תרגיש תחושה מאוד טובה תחושה של סיפוק ושל אושר, כי אתה בדמיון שלך רואה את עצמך במציאות שאליה אתה שואף להגיע, אתה רואה בדמיון שלך את החלום הגדול שלך מתגשם ולכן אתה מאושר, עד כאן הכל טוב. אבל אתה הרי רוצה להיפתר מהתלות שלך באותו האירוע, אתה הרי רוצה להיות מאושר עכשיו גם בלי הרצון, אז איך עושים זאת ? הפתרון הוא שפשוט תמשיך לדמיין את עצמך במצב הנ"ל שבו אתה מגשים את החלום שלך, דמיין את עצמך באותה רמת חיים במשך חודש חודשיים שנה שנתיים. שמת לב שקרה משהו ? פתאום אתה בדמיון שלך מתלהב פחות מכל הדבר שאתה רוצה אותו מאוד כרגע. למה ? כי במציאות ברמה המעשית שום דבר בעולם לא יכול להביא לך אושר אא"כ תאהב את מה שיש לך AS IS כפי שהוא. לכן אחרי שתקבל את מה שאתה מאוד רוצה כרגע, אתה תתרגל אליו ותרצה משהו אחר. כי האושר לא נמצא בשום דבר, הוא בראש שלך ובאפשרותך להיות מאושר עכשיו בדיוק כמו מחר באירוע כזה או אחר.

במציאות, גם האיש העשיר בעולם לא בהכרח שהוא יהיה מאושר יותר מהאיש העני בעולם. זה נכון שברגע הראשון כאשר תגשים את הרצון שלך אתה תרגיש מאושר, אבל זה לא בגלל האירוע עצמו אלא בגלל שורש השמחה שהוא מעצם הגשמת הרצון שלך. לדוגמא האושר שברכישת רכב חדש נובע לא בגלל הרכב, אלא בגלל שקרה משהו שרצית שיקרה. אבל מה קורה אחרי שיש לך רכב חדש ואתה כבר נוהג בו שבוע שבועיים, רמת ההתלהבות שלך יורדת ודועכת. בימים הראשונים אחרי שקנית רכב חדש, לדוגמא שום בן אדם לא יכול לעצבן אותך, כי כל כך טוב לך עד כדי כך שאתה כל הזמן רק חיובי. אם מישהו ינסה לפגוע בך הוא לא יצליח, כי אתה מאוד מתלהב. אבל אחרי כמה ימים ככל שהזמן עובר, כך גם ההתלהבות שלך יורדת, פתאום אתה מגלה שאתה לא מאושר כמו שחשבת שתהיה, פתאום אתה מבין שעדיין חסרים לך אין סוף דברים, פתאום אתה מגלה שהדשא של השכן שלך ירוק יותר, כי יש לך שכן חדש שגם לו יש דשא חדש ירוק יותר וכל כיו"ב. אנשים שעוברים לגור בבית חדש ובדירה חדשה, אחרי זמן די קצר הם מתרגלים לדירה שלהם ופתאום היא כבר נראית להם מאוד קטנה, כי זה טבע האדם. כפי שכבר התבאר במספר מאמרים למה דומה המרדף של אנשים אחרי תאוות העולם ? וגם מה הפרדוקס שבקשר שבין כסף לאושר ? וגם כיצד כסף יוכל לגרום לך לחוסר אושר ולנזק ? וגם קנאה ועוד.

כשאתה מאוד רוצה משהו והרצון של המשהו הזה גורם לך לחוסר אושר, פשוט קח את הדמיון שלך קצת קדימה בזמן אל מעבר השלב שבו אתה משיג את מה שאתה רוצה. קח את הדמיון שלך אל השלב שבו החיים הופכים להרגל, ההתלהבות מצטננת. תנסה להבין ברמת השכל שלך שמה שלא יקרה לך זה רק אירוע שונה. התחושה שלך טובה או רעה נובעת מהצורה שבה אתה מקבל את האירוע. השמחה שלך לא נובעת מעצם הפעולה אלא מעצם שביעות הרצון שלך מהמציאות שלך. ברגע שתבין את זה, אז תוכל לנתק את האירוע מהאושר שלך, תוכל להיות מאושר גם עכשיו.

ניתן דוגמא מהחיים מהנושא של תזונה נכונה ושמירת משקל. כידוע אוכל ומזון עונים לא רק על צורך התזונה של האדם אלא לעיתים די קרובות אוכל משמש כ"פתרון קסם" להתמודדות עם מצבי לחץ וכיו"ב. חלק גדול מהפרעות האכילה נובעות בגלל בעיות נפשיות כאלו ואחרות. עכשיו נניח שהחלטת להימנע מלאכול דברים משמינים. אתה יושב בביתך והכל טוב ויפה אך פתאום מאוד בא לך לאכול איזה משהו מתוק ומשמין. הרצון שלך לאכול את אותו דבר משמין לא נובע בגלל רעב כי הרי רק עכשיו סיימת לאכול, הרצון שלך נובע מכך שאולי אין לך מצב רוח, שאתה בלחץ או משהו דומה. במקרה כזה לדוגמא אם אתה מספיק חכם, אתה יכול לסייע לעצמך על ידי זה שתדמיין את העתיד שאחרי העתיד המיידי שלך. ז"א כרגע יש לך רצון לאכול את העוגה בגלל הדמיון שלך שהוא מגיע עד העתיד הקרוב והמיידי בלבד שבו אתה נהנה מהעוגה. אם תדמיין את העתיד שאחריו אתה תראה שבעצם הבעיה של מצב הרוח לא עברה ואולי אף החמירה, כי אם היית במצב של דיאטה ושברת אותה זה יכניס אותך למצב רוח לא מי יודע מה טוב. נמצא אם כן שעל ידי זה שתדמיין את העתיד שאחרי העתיד הקרוב על ידי זה תוכל לקבל פרספקטיבה טובה יותר על מה שעומד בפניך ועל ידי זה תוכל לקבל החלטות טובות יותר לגבי הרצונות שלך בהווה והפעולות שלך בעתיד. דבר דומה התבאר במאמר כיצד לחיות טוב יותר על ידי זה שתזכור שבסוף אתה מת ? וגם במאמר מהי מדיטציה ? למה היא כל כך חשובה ? שעל ידי שתזכור את הסוף של החיים על ידי זה תחייה טוב יותר בהווה מה שיצור עבורך גם עתיד טוב יותר.

אוסיף ואומר כי ישנם מצבים שבהם אתה תתקל בקושי לדמיין את העתיד של העתיד שלך דהיינו את השלב שבו אתה כבר לא מתלהב מהעתיד הקרוב. לדוגמא נסה לדמיין את עצמך זוכה ב - מאה מליון דולר. רוב ככל האנשים בדמיון שלהם לא יצליחו לדמיין אפילו לא את העתיד הקרוב בצורה מספיק טובה וכל שכן שלא יצליחו לדמיין את העתיד שאחריו העתיד שבו הם כבר לא יהיו מאושרים גם עם כל הכסף הנ"ל. מה עושים במקרה כזה ?

ראשית יש להבין מנין זה נובע ? זה נובע משום כך שקשה לאדם לדמיין דברים שהוא לא מכיר. בדוגמא הנ"ל של העוגה לא קשה לדמיין את השלב של ההנאה מהעוגה וגם לא קשה לדמיין את השלב שאחריו של הכעס העצמי מאכילת העוגה. למה ? כי האדם מכיר את המקרה הזה, זה קרה לו לפחות פעם אחת אם לא יותר. גם כאשר תנסה לדמיין משהו שעדיין לא קרה לך, אתה תוכל לדמיין אותו כי הוא קרה למישהו שאתה מכיר, כי אתה מכיר את הסיטואציה ממשהו שכבר נתקלת בו או במשהו שדומה לו. אבל לדמיין את עצמך נהנה ממאה מליון דולר זה משהו שלא ממש מציאותי עבורך (אולי כן) ולכן יהיה לך קשה לדמיין את העתיד הקרוב והרחוק של האירוע הזה. לכן במקרה כזה קיימת בעיה גדולה יותר לדמיין את העתיד שאחרי העתיד ולכן קשה יותר להתנתק מהתלות של האושר באירוע כזה. אך מה הפתרון לנ"ל ?

כאן קיימות שתי תשובות. תשובה ראשונה היא שזה לא ממש מסובך לפתוח טלביזיה ולראות כיצד נראים החיים האמיתיים של כל אותם אלו שאכן יש להם את הסכומים האלו. לא כ"כ קשה לשים לב לחוסר האושר של חלק גדול מאותם אנשים, שחלקם כמעט השתגעו בגלל ההצלחה הגדולה שלהם, מכך שאין להם לאן לשאוף, אין להם בשביל מה לקום בבוקר וכיו"ב. כי כסף יכול לגרום לנזק בדיוק כמו שהוא יכול לגרום לאושר. ככל שאתה חמדן יותר ותולה את האושר שלך יותר ויותר בכסף לדוגמא כך הוא כנראה יגרום לך לצער גדול יותר, כי מי שיש לו מאה רוצה מאתיים ומי שיש לו אלף רוצה אלפיים. נמצא אם כן כי המרחק בין הרצון למציאות של האדם גדול יותר כאשר יש לו 1000 וא"כ יכול להיות לו רע יותר, כי כאשר יש לו 1000 אז גם חסרים לו 1000 אז יש פער של 1000 ברצון שלו ואז ממילא הוא בכל מקרה לא מאושר יותר מאשר ההוא שיש לו רק 100 אך גם חסרים לו רק 100. ז"א שפשוט צריך לפתוח את העיניים ולהסתכל על מקרים של אנשים שהתעשרו והפסיקו להיות שמחים וכיו"ב. כך שגם אם אינך יכול לדמיין את עצמך באותה הסיטואציה וללמוד מהנסיון של עצמך, אז תלמד מניסיונם של אחרים שהתעשרו אך לא הפכו בכך למאושרים באמת.

דבר נוסף הוא כי החכם לומד דבר מדבר. ז"א אם הבנת מהמקרה של העוגה כי היא לא תביא לך אושר והבנת שזה נכון גם בעוד 100 מקרים שונים, ניתוח הגיוני והבנה של המציאות והמכנה המשותף שבין הדברים תלמד אותך שזה נכון גם בכל מקרה אחר יהיה אשר יהיה. כי מבחינת המציאות אין הבדל בין שינוי שבו יש לך עוד שקל לבין מצב שבו יש לך עוד 100 מליון שקל, זה אותו הדבר. בסופו של דבר אלו רק אירועים שונים, אבל אלו בסך הכל אירועים. חברת מיקרוסופט מאוד תתאכזב אם ההכנסות שלה בשנה יהיו רק 100 מליון, סכום שהמון חברות רק חולמות להגיע למחזורים כאלו. למה ? כי הכל יחסי. כשיהיו לך 100 מליון בוודאות זה לא יספיק כי תמיד יהיה משהו אחר שאתה מאוד תרצה. או שתרצה מיליארד כי הרי יהיו לך שכנים חדשים שהדשא שלהם שווה מיליארד ולא רק 100 מליון, או שיחסרו לך דברים אחרים. פתאום תרגיש בודד כי חברים ישנים שלך אולי יעזבו אותך, פתאום תחשוב שכולם רוצים בקרבתך רק בגלל הכסף שלך, פתאום תראה שהאני שלך האמיתי הוא ריקני, פתאום תרגיש עצוב כי אין לך אולי להיכן להתקדם ועוד המון דברים דומים. בשורה התחתונה אתה לא תהיה מאושר יותר בטווח שאחרי העתיד המיידי.

ולכן המסקנה היא שעליך לנסות תמיד להנות ממה שיש לך, שלא תתלה את האושר שלך בדברים שאין לך אותם כרגע כי הם כאילו טובים יותר מאשר מה שיש לך בהווה. תבין שמצב הרוח שלך נקבע אך ורק לפי הצורה שבה אתה מקבל את המציאות שלך ובאפשרותך להיות מאושר ממש כאן ועכשיו. בהצלחה.

המאמר עסק ב לימוד מנסיון, מציאות, דשא של השכן, דמיון, אושר, דיאטה, חשיבה חיובית, כוח המחשבה ועודמאת להצליח בכח המחשבה EIP.co.il -

אילו דברים מביאים אושר ? מה גורם לאושר ?

תהנה מעוד מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, פסיכולוגיה, בטחון / הערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.


קישור לאתר המקור: www.eip.co.il/?key=181


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]