חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חובת האב בתשלום מזונות ושיעורם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חג חגים עבודה עובדים

נושא המאמר: עבדים? היינו!
מאת: עו"ד חן שטיין   שמור מאמר למועדפים

תקופת החגים כבר בפתח, ועובדים רבים מוצאים עצמם מבולבלים נוכח אי ידיעת הזכויות המגיעות להם בחג. למרבה הפלא, הרוב המוחלט של ציבור העובדים בישראל אינו מודע כלל לזכויותיו בנוגע לחגים, המוקנות לו על פי חוק. רוב העובדים מסתמכים על המעביד בתמימות ובצורה עיוורת, מתוך הנחה כי הוא וודאי יודע מהן הזכויות להן הם זכאים, וכי הוא יוודא שישולמו להם עד תום. אז הנה לרשותכם תסקיר על זכויותיכם בתקופת החגים, במטרה לעשות סדר אחת ולתמיד בכל הנוגע לזכויות העובדים בחג:

עבודה בערב החג
בניגוד לסברה הרווחת, הרי שהחוק מעט מאכזב בעניין זה- בערב החג על יום העבודה להיות בן שעה אחת פחות מבדרך כלל, ובתנאי שמדובר ביום עבודה מלא (8 או 9 שעות עבודה ביום). במידה ושעות העבודה קצרות מכך, אין כל משמעות לערב החג.
לכך קיים חריג בכל הנוגע לערב יום הכיפורים, בו יום העבודה יהיה לכל היותר בן 6 שעות.

במידה וקיים הסכם אישי או קיבוצי, צו הרחבה מיוחד או נוהג של מקום העבודה, הקובע אחרת – תחול ההוראה המטיבה עם העובד.

תשלום בגין ימי חג
עובד במשכרות חודשית (שכר גלובלי) – יהיה זכאי לקבלת התשלום בגין ימי החג במלואם. כך, עובד במשכורת חודשית זכאי לקבל את משכורתו במלואה גם אם באותו חודש חלים ימי חג או מנוחה.

עובד בשכר יומי או שעתי – על פי צו ההרחבה שהוחל על כלל המשק, יהיה זכאי עובד יומי לקבלת תשלום בגין ימי החג בתנאי שהוא מועסק במקום העבודה למעלה מ-3 חודשים, וזאת אם לא נעדר מעבודתו יום לפני החג או יום אחריו, אלא בהסכמת המעביד. על המעביד לשלם לעובד בגין 9 ימי חג בשנה על פי הפירוט הבא : 2 ימי ראש השנה, יום כיפורים, 2 ימי חג סוכות, 2 ימי חג פסח, חג העצמאות וחג השבועות. יחד עם זאת, במידה והחג נופל על יום שבת, לא ייחשב יום זה כיום חג בתשלום.

עבודה בחג
עובד אשר נדרש לעבוד מהלך החג יהיה זכאי לתשלום של 150% מהשכר המשולם לו על בסיס רגיל.

עבודה בימי חול המועד
בחוקי העבודה לא קיימת התייחסות מיוחדת לעבודה בימי חול המועד, ומשתיקת החוק בעניין זה ניתן להסיק כי מדובר בימי עבודה רגילים לכל דבר ועניין, אלא אם חל על המעביד הסכם כזה או אחר המחייב אותו בימי עבודה מקוצרים.

יציאה לחופשה מרוכזת בתקופת חול המועד
המעביד יכול להחליט על דעת עצמו להוציא את העובדים לחופשה מרוכזת בתקופת חול המועד גם ללא הסכמתם, אך זאת בכפוף לתנאים הבאים:

א.באם מדובר בחופשה אשר אורכה עולה על 7 ימים (כולל יום המנוחה השבועי והיום הפנוי) המעביד צריך להודיע על כך לעובד לפחות שבועיים לפני מועד החופשה הצפוייה.

ב.המעביד אינו יכול להוציא עובד לחופשה מרוכזת על חשבון ימי חופש עתידיים באם אין לעובד מספיק ימי חופשה צבורים, יקבל את הסכמת העובד לצאת לחופשה על חשבון ימי החופשה העתידיים.

קבלת מתנה לחגים מהמעביד
על פי חוק אין המעביד מחויב במתן מתנה בתקופת החגים, אם כי ייתכן והמעסיק מחויב לכך על פי הסכם קיבוצי החל על מקום העבודה, אם חל, או על פי "נוהג" שנרכש עם השנים במקום העבודה, שכן אם מעביד נהג לתת מתנות בתקופת החגים לעובדיו משך שנים, הוא מחויב להמשיך לעשות זאת מכוחו של נוהג.
מתנת החג מחויבת במס במלואה ולכן יש לזקוף לעובד את שווי המתנה.

www.hamishpat.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד חן שטיין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]