חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
10 סודות למראה צעיר יותר





    קישורי טקסט (לפרטים)




מיון עובדים ע"י גרפולוגיה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסיכותרפיה פסיכולוגיה

נושא המאמר: פסיכותרפיה ווירטואלית היתכן - יתרונות וחסרונות
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן   שמור מאמר למועדפים

יעוץ רפואי או פרא- רפואי מכל סוג באמצעות הטלפון קיים בעולם כבר שנים רבות. במיוחד באירופה ובארה"ב . סוג זה של יעוץ ענה לצרכים של הפונה ( התייחסות מהירה וזמינה לפניה על ידי גורם מקצועי וכד') ולצרכים המקצועיים והאישיים של הגורם המקצועי ( פרסום, שיווק עצמי,קבלת תשלום עבור זמן השיחה וכד')
במהלך לימודי ועבודתי כפסיכותרפיסט הבנתי והאמנתי כי הפסיכותרפיה מהווה תהליך המתרחש בדרך כלל בקצב של המטופל , לעיתים הקצב איטי דבר הגורם לתהליך להיות ארוך, לא תמיד נוח ואפילו כואב.... ואבל יותר מכל מחייב.

כשהתבקשתי לנהל פורומים בנושא פסיכותרפיה , ביופידבק, זוגות-משפחה וילדים נוצרה אצלי דילמה מקצועית די מורכבת . עבורי העולם הווירטואלי היווה סתירה מוחלטת לתפישת העולם המקצועית - טיפולית עליה חונכתי ואותה ניסיתי ליישם במשך 45 שנה.
.
בכל זאת הרמתי את הכפפה שנזרקה לעברי ואכן נחשפתי לתחום מאתגר ,מרתק ומסקרן פשוט הוקסמתי מהמידע הרלוונטי הרב והמגוון הזורם במהירות וזאת מבלי להתאמץ.... ומצאתי עצמי מסתגל יותר ויותר למצב בו אני מנהל פורום שניתן להשוותו לחדרון קטן הנמצא בתוך חלל וירטואלי ענק . למרות כל הסתייגויותיי הראשוניות אני רואה בפורום חלון הזדמנויות המאפשר לגולש לקבל התייחסות וידע מקצועיים לאוסף של צרכים , בעיות וציפיות שיהוו עבורו חוויה טיפולית חשובה לא פחות מפסיכותרפיה פרטנית או קבוצתית.

מהם היתרונות?

ראשית יש בהוויה ובחוויה הוירטואלית בה בולטת ודומיננטית התחושה הסובייקטיבית של סיפוק מידי הגורם להנאה מרובה אצל הגולש.

קבלת מידע והתייחסות מקצועית מהירה וזמינה (24 שעות ביממה) היא מתקבלת ללא כל מאמץ ללא מחויבות כל שהיא, ללא צורך להזדהות :היום אתה פה מחר כבר לא... היום אתה צחי גבר בן 30 ומחר אתה מופיע כנטלי בת 20 .ולפעמים אתה שניהם יחד....
קל יותר להתבטא באופן חופשי כשישנה מעין מסיכה על הפנים וקיימת האפשרות לשחק משחק תפקידים בשמות ודמויות בדויים ,ליישם ולממש פנטזיות עצמיות אישיות אותן לא ניתן היה לממש בצורה הקונבנציונאלית הרגילה.

למרות תקנונים ברורים בפורומים שונים קיימת הפנטזיה כי אין גבולות, הכל פרוץ ,הכל מותר
ניתן לכתוב מה שרוצים, איך שרוצים וכמה שרוצים....

בניגוד לפסיכותרפיה השתתפות בפורום אינה מחייבת חוזה טיפולי או תנאי התקשרות, אין כאן הגדרת מטרות טיפוליות וציפיות ואין כאן גבולות ברורים של אחריות מקצועית וכמובן הכל ניתן חינם אין כסף!!!

השתתפות בפורום אינה מוגבלת לגיל, מין,השכלה, מקצוע , למספר אנשים וכד', ניתן להשוות את הפורום לרכבת נוסעים העולים ויורדים ממנה באופן חופשי.
באמצעות האינטרנט ניתן לקיים עם הזולת קשר זמין,בלתי פוסק ובלתי מוגבל בזמן, במקום בסובלנות או בסבלנות .
לדעת כי קיים אדם היכן שקורא את שכתבת עכשיו , רואה ומתאר אותך ... מצב כזה יש בו אמנם חשיפה אולם בו זמנית קיימת הגנה בלתי אמצעית ובלתי מאיימת.

מהם החסרונות?

המדיום הווירטואלי בכלל והפורום בפרט מאופיינים בחד מימדיות - קיים חומר כתוב הנקרא ונכתב..מילים כתובות שונות בהרבה ממילים הנאמרות בקול.
בהעדר קשר עין או קול ושפת גוף בין הגולש לגורם המקצועי ,קשה ביותר להתייחס לכתוב
בצורה אמפתית . לעיתים יש בתוכן הכתוב של הגולש דלות חומרית המקשה על הגורם המקצועי אבחון והבנה הדרושים לצורך מתן תשובה מקצועית ואחראית.
מאחר ומדובר במתן תשובות בכתב נוכחות הגורם המקצועי מאופיינת בשתיקה הגורמת לפונה לחוש לעיתים תחושה של ניתוק ואפילו נטישה..

לעניות דעתי למרות האתגר, הסקרנות המקצועית , מתן תשובות מקצועיות ואחראיות באמצעות הפורום באינטרנט אינו כל כך פשוט. עבור הגורם המקצועי .מדובר במפגש ישיר עם אדם זר בטריטוריה זרה לעיתים עוינת ומתנגדת לטיפול פסיכולוגי . טריטוריה ללא כל מנדט או חוזה מובנה וטיפולי .
העדר כל זאת מצריך מהגורם המקצועי גישה אחרת , גישה המתאפיינת ברגישות מצביית עם הקשבה, הבנה ותגובה אמפתית

לסיכום לדעתי גורם מקצועי -טיפולי המודע לכל האמור לעייל יכול לדעתי ללא כל צל של ספק לסגל עצמו למדיום הווירטואלי במגמה לאפשר לפונה קבלת מידע אמין שיוביל התפתחות עצמית תוך כדי הורדת המסכות והקליפות הקודמות ובכך לחוות צמיחה עצמית והתמודדות עם מצבי חיים בצורה האפקטיבית ביותר.


www.gliksman.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]