חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
צלם מגנטים לאירועים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נטורופתיה נשירת שיער נשירה נתורופתיה

נושא המאמר: נשירת שיער, עד כמה זה יכול להלחיץ?
מאת: איה הוד   שמור מאמר למועדפים

נשירת שיער, עד כמה זה יכול להלחיץ?

הקדמה

מה לא נכתב עליה? החוויה יכולה לגרום להיסטריה אמיתית. חבילות של שיער נוחתות בזמן המקלחת והחפיפה, להסתרק זאת פריבילגיה, כל הבית מתמלא בשיער, החיים פתאום סובבים סביב הנשירה ואנחנו רצים לנסות כל דבר שמבטיח לנו להפסיק אותה.
אין ספק! - היא מציקה ויכולה להיות חסרת מעצורים ורחמים.

מהי נשירת שיער? מה זה 'טלוגן אפלוביום' (Telogen Efluvium)? מהם הגורמים? מהו הטיפול המקובל? והעיקר: האם יש בנטורופתיה באמת פתרון?

מהי נשירה?

ראשית, בואו נעשה הפרדה בין נשירת שיער אנדרוגנטית בגברים (בעיקר), שהגורם לה הוא לרוב תורשתי, לבין נשירת שיער חריפה המופיעה יותר אצל נשים, שהגורמים לה הם רבים. בהחלט יכולים להיווצר מצבים בהם אישה תחווה נשירת שיער אנדרוגנטית ("של גברים") עקב עודף הורמונים גבריים בגופה. במקרה זה, הנשירה תתבטא יותר באזור הקדמי מעל למצח - ב"מפרצים".
שערה יכולה להגיע לגיל חמש שנים ואף יותר. יש לה שלבים שונים בחייה: שלב בו היא צומחת (שלב האנגן), שלב ביניים קצר (שלב הקטגן) ושלב בו היא נחה לפני נשירתה (שלב הטלוגן).
כאשר שורש השערה אינו מקבל את ההזנה לה הוא זקוק השערה נושרת. הנשירה יכולה להיות מפושטת (הגורמים בהמשך) או מקומית כתוצאה ממחלה בעור הקרקפת למשל.

הנשירה המפושטת עצמה יכולה לקרות בשני מצבים:

1. נשירה עקב הפסקת שלב הצמיחה - ישנם גורמים כגון כימותרפיה והקרנות, שעשויים לגרום לעצירת צמיחת השיער ולנשירתו. ישנה פגיעה בשורש ובחלוקת התאים. ובמילים אחרות - מעבר משלב האנגן לשלב הטלוגן.

2. נשירה כאשר השערה נמצאת בשלב המנוחה - ישנם גורמים המביאים לסיום מהיר של שלב המנוחה שאמור להמשך שלושה חודשים לפני שהשערה עוזבת את הראש.

'טלוגן אפלוביום' - Telogen Efluvium

טלוגן אפלוביום הוא כינוי לתופעה של נשירת שיער שמופיעה בפתאומיות ולא יודעים (בהתחלה) מה הגורם לה. רק לאחר בירור / היזכרות במה קרה מספר שבועות ואפילו חודשים אחורה, מוצאים שיש לה קשר עם מצב סטרס כלשהו (פיזי ו/או נפשי) שיכול להיות שכבר עבר והספיק להשכח.
אדם חווה מתח, סטרס, לחץ, דאגה, מחלה, פציעה, תאונה, לידה ועל פניו נראה שהגוף עובר זאת בשלום. ולפתע, שבועות ואפילו חודשים אחר כך, מופיע נשירת שיער. האדם כבר הספיק לשכוח את מה שעבר עליו אבל הגוף זוכר ומראה זאת.
הנטורופתיה יכולה לסייע רבות בזמן הזה בחיזוק הגוף, חידוש מהיר של צמיחת שיער חדש, שיפור מראה השיער ואיכותו, שיפור זרימת הדם והזנת שורשי השיער במרכיבים החיונים לו. הנטורופתיה גם מעניקה תמיכה נפשית ואף מאמינה שיש להתייחס למה שגרם לנשירה - גם אם עבר הרבה זמן מאותו אירוע.

גורמים נוספים

פרט לטלוגן אפלוביום ישנם גורמים נוספים לנשירה:


תורשה - אפשר להאט את התהליך, אך לא נמצאה שיטה למנוע אותו לחלוטין.
חסרים תזונתיים
מחלות כרוניות (סוכרת, מחלות זיהומיות, היפרליפידמיה, מחלות לב)
אנמיה
סטרס, דאגה
חוסר איזון הורמונלי : הריון, בלוטת תריס, גיל ההתבגרות, גיל המעבר -
הורמוניים גבריים מונעים מהדם להגיע כיאות לשורשי השיער ולהזין אותם מאחר והם מכווצים את נימי הדם הקרובים לעור הקרקפת.
הורמון האסטרוגן מונע את השפעת ה- DHT , שומר על האיזון ההורמונלי ומונע את נשירת השיער. בגיל המעבר רמות האסטרוגן יורדות ולכן השיערהופך דליל.
שימוש בתכשירי שיער.
עודף טוקסינים בגוף.
עישון – מפריע לזרימת הדם וממלא את הגוף ברעלנים ורדיקלים חופשיים.
בעיות בעור הקרקפת.
נטילת תרופות כגון קומדין ותרופות לסרטן.
איסוף הדוק מידי ומשיכה של השיער.
גורמים המפריעים לזרימת הדם לקרקפת, למשל שרירים תפוסים.

הטיפולים הקונבנציונלים

חסימת / מניעת יצור ההורמון הגברי דהידרו טסטוסטרון - תרופה בשם פרופסיה.

חיזוק שורשי השיער - מינוקסי / ריגיין - תרסיס של מינוקסידיל בריכוז 2% לנשים, 5% לגברים.

שבירת מיתוס

חפיפה איננה מחלישה את שורשי השיער, השיער הנושר בחפיפה ינשור בכל מקרה עד שלא תטופל הבעיה. הכמות הגדולה הנושרת, נובעת משיערות שנשרו כבר אך נשארו על הראש - נתפסו בין השיערות האחרות. דווקא הימנעות מחפיפה תחמיר את המצב עקב קרקפת לא נקייה ושומנית.

בראי הנטורופתיה

הטיפול הנטורופתי ישתנה בהתאם לגורם! הנטורופת עורך תשאול יסודי על מנת להגיע לאבחנה ולהרכיב תוכנית טיפולית אישית. כאשר הולכים לנטורופת, חשוב להצטייד בבדיקות דם עדכניות הכוללות גם את נתוני מצב הברזל, הפריטין, B12, חומצה פולית ומצב בלוטת התריס.

תזונה

ידוע שלחץ גורם לשחיקה והדלדלות של וויטמינים בגוף. נטורופת יוכל לכוון את התזונה כך שהגוף יקבל מזונות המכילים את כל הויטמינים ובייחוד ויטמין C וויטמיני ה- B (ביוטין, B5, B6, אינוזיטול, חומצה פולית, פאבה ועוד).
אם אינכם צורכים בשר ועופות, חשוב להקפיד על צריכת חלבון מלא שמתקבל מהשילוב של דגנים עם קטניות השילובים האפשריים הם כמעט אינסופיים
(להכרות עם מזונות אלה והרצאה על מהות הנטורופתיה צרו קשר 03-5250023)
השער דורש גם מינרלים כגון סיליקה ואבץ. את אלו בקלות ניתן לקבל דרך המזון ואף מצמחי מרפא.

צמחי מרפא

טיפול נטורופתי שלם כולל תזונה טיפולית, תוספים מסוימים, צמחי מרפא לפי מקור הבעיה בפורמולציה המורכבת אישית לכל אדם, פעילות גופנית, דמיון מודרך ונשימות. ובנוסף, ישנם כמה טיפים מסורתיים, תקראו להם תרופות סבתא אם תרצו, שיסייעו להזרמת דם לקרקפת וצמיחת שיער מחודשת.

אם מקורה של נשירת השיער הוא בחוסר איזון הורמונלי, צמחי מרפא שיילקחו בחשבון הם האנג'ליקה הסינית - נהדרת ומופלאה בהשפעתה - וודאו שאיכותו של הצמח היא טובה וריכוזו מותאם לכם אישית. צמח נוסף, הוא שיח אברהם (Vitex), שאתן אותו גם במצבים של אקנה (פצעי בגרות) הנובעים מחוסר איזון הורמונלי (לא למי שלוקחת גלולות למניעת הריון).
לקריאה על הצמחים טצמחים נוספים כנסו לאתר של "איה הוד - נטורופתיה ורפואה משלימה" למאמר המקורי.

אם קיימת נטייה לאנמיה על רקע חוסר ברזל ו/או חוסר B12 או חסרים תזונתיים נוספים הנפוצים מאוד בבנות שעושות דיאטות לא מבוקרות, או אצל מי שסובל מספיגה לקויה של מזון במעי (אופייני במחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס) , אז הטיפול יתמקד בשיקום מערכת העיכול ושיפור הספיגה ולאו דווקא בהוספת החסרים בצורה של כדורי ויטמנים. ישנם צמחי מרפא שעשירים באופן טבעי בויטמינים ומינרלים רבים, כולל בברזל. ישנם צמחים מחזקים ומזינים למשל: עשב חיטה / שעורה, סרפד, אלאלפא, מאקה ועוד.

בדלקות מעי הגורמות בעקיפין לנשירה במקרים רבים, ישנם דברים רבים שניתן לתת כדי לטפל גם בדלקת. מעי מודלק מקשה על ספיגה של ויטמינים מהמזון.

במצבי לחץ ישנם צמחי מרפא רבים שיכולים לסייע: מליסה, קמומיל, פסיפלורה, ולריאן, ורבנה ועוד רבים. שימו לב: צמחי מרפא הם אומנם טבעיים, אך גם להם יכולות להיות תופעות לוואי אם לא מתאימים אותם בהתאם לאדם ולמצב ובמינון הנכון.

אם קיימת בעיית סירקולציה של דם לקרקפת, חשוב להתייחס לכך, אחרת לא יעזור דבר מאחר ולא תתרחש הזנה של דם לשורשי השיער. סיבות להאטת זרימת הדם הם מגוונות. ניתן לעשות שימוש חיצוני ופנימי כאחד בצמחים להמרצת דם והזרמתו לפריפריה.

הערה חשובה:

תחום צמחי המרפא הוא מרתק. היום ניתן למצוא על מדפי חנויות פורמולות או צמחים בודדים למטרת טיפול במצבי בריאות רבים. חשוב לקחת בחשבון כמה דברים לפני
שבוחרים ליטול מוצר כזה:

מה באמת ידוע לכם על איכות הצמח שבכמוסה? וודאו זאת היטב ולא לשכוח לבדוק את התוקף - בדיוק כמו שאתם עושים עם מזונות.

שימוש בצמח אחד בודד לא נותן מענה רחב והוליסטי לטיפול בשורש הבעיה. נטורופת יכול להרכיב לכם פורמולה אישית המכילה מספר צמחים במינונים המתאימים לכם ושיכללו מענה רחב לבעיה.

מאוד נוח לומר שטיפול טבעי לא עזר. הרבה אנשים מחליטים לטפל בעצמם על סמך עצה מחבר או רוקח ולא בליווי צמוד ובטיפול שלם ואישי אצל נטורופת. רבים מספרים שהטיפול לא עזר. ואני שואלת: מי אמר שהמינון שנלקח הוא המינון שיעזור? מי אמר שאיכות הצמח היתה טובה? מי אמר שלא צריכים לעשות עוד כמה דברים בשביל להחלים? במקרים רבים, לרופא שנותן תרופה שלא עוזרת, חוזרים לבקש טיפול אחר שכן יעזור, ולנטורופת יש שאומרים שהטיפול לא הצליח ובזה מסכמים עניין. מי שמגיע אליי, בדרך כלל חוזר גם כשהטיפול לא נתן את האפקט שציפו לו, זאת מאחר ואני תמיד מסבירה ומיידעת בתהליך ובחלופות הנוספות האפשריות ובדרך כלל הסבלנות משתלמת. נטורופת מתחיל טיפול עם צמחי מרפא בהדרגה ועולה במינון בהתאם למצב ובבקרה עם יד על הדופק וליווי אישי על מנת לוודא שיש שיפור במצב. אם לא, אז משנים את הפורמולה ואת המינונים. נטורופת ייקח בחשבון גורמים נוספים כגון תזונה ומצב נפשי שיש לטפל בהם כדי לאפשר לטיפול להצליח.

גוף נפש

נשירת שיער היא דבר לא נעים ולרוב מלחיץ מאוד כדי לחזור לאיזון יש להתייחס גם לנפש.

נשירה המופיעה כביטוי של לחץ, עומס בלימודים והמבחנים וכדומה, מראה על הקשר ההדוק בין גוף לנפש. כאמור, לחץ גורם לגוף לאבד ויטמינים אך בעיקר ויטמיני B, שהם מהחשובים ביותר במצב נשירה על רקע מתחים. את כל ויטמיני B ניתן לקבל מהמזון. (הערה: גלולות נגד הריון גורמות לגוף לאבד B6)

קיימות מגוון שיטות בגוף-נפש בכדי להביא לאיזון רגשי-נפשי-מנטלי. טכניקות נשימה, הרפייה, דמיון מודרך, EFT, מדיטציה וכדומה.

ניקוי רעלים

עודף רעלנים בגוף, עודף פסולת בדם, עודף סוכרים בדם, כל אלה ועוד הופכים את הדם לסמיך ולא נקי. דבר זה בוודאי מקשה על זרימתו ועל הזנה טובה של שורשי השיער.
ניקוי הגוף מרעלים יכול להוות חלק מטיפול בנשירה במידה והוא נמצא מתאים. צורת וסוג הניקוי אף היא מותאמת אישית לאופי ואורח חייו של כל אדם.

פעילות גופנית

לעולם אל תמעיטו בערכה של פעילות גופנית לטפל גם במצבים כמו נשירת שיער. אחד הדברים המופלאים שקורים בפעילות גופנית נמרצת (כן - זאת שמזיעים בה והדופק עולה), זה הזרמת דם לכל מקום אפשרי בגוף. שיפור זרימת הדם לפריפריה מאפשר לשורשי השיער לקבל את ההזנה לה הם זקוקים מכלי הדם הקטנים הסמוכים אליהם.

פעילות גופנית תשפר פלאים את מצב הרוח – איני מאמינה שקיים אדם בעולם שסובל מנשירה ולא מעוניין בכך.

לסיכום

ברוב המקרים נוכחתי לגלות מניסיוני, שהגורם לנשירה הוא לא אחד אלא אוסף של דברים, ובמהלך הטיפול אני מפנה את תשומת ליבי לכל אחד ואחד מהם בכל הרמות פיזית, נפשית ומנטלית.
אם הגורם לנשירה הוא תרופות ו/או טיפולים כימותרפיים והקרנות, יש בהחלט מקום לנסות למנוע את הנשירה ו/או לאפשר צמיחה מחודשת בריאה עם סיום הטיפול.

bahr, ahgr
byurup,hv
thv vus

www.ayahod.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איה הוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]