חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מצויינות בחטיבת הביניים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים אוסטיאופורוזיס

נושא המאמר: אוסטיאופורוזיס
מאת: דר` יוסי תומר   שמור מאמר למועדפים

פירוש המילה היא "עצם מחוררת" ובכך מתארת את אופי המחלה. מחלה זו נפוצה ב-1 מכל שלוש נשים ובגברים 1 מכל 12.
בישראל מוערך מספר החולות במחלה זו כארבע מאות אלף ואחראי על כ- 70% מכלל השברים בקרב האוכלוסייה המבוגרת.
מרבית השברים מתרחשים בצואר הירך, במקום השני בשכיחות היא בעצמות שורשי כפות הידיים ובמקום השלישי עמוד השדרה המותני והגבי אם כי כל עצם אחרת בגוף עלולה להשבר. בשנת 1990 הוערך מספר שברי בירך ברחבי העולם בכ- 1.6 מיליון אנשים ובעתיד בשנת 2005 הצפי הוא 6.26 מיליון.

גוף האדם מכיל כק"ג של סידן, 99% ממנו נמצא בעצמות. אצל מבוגרים העצם מתחדשת כל 7-10שנים ובילדים כל שנתיים. העצם בנויה מתערובת של 25% חומר אורגני בעיקר חלבון המקנה את הגמישות לעצם. 30% מים ו- 45% מינרלים, בעיקר זרחת הסידן מקנה את החוזק לעצם. בילדים ריכוז החלבון גבוה יותר וכך העצם רכה יותר ובהתאם כבדה יותר. במבט דרך מיקרוסקופ על רקמת עצם ניתן להבחין במבנה רשתי דמוי כוורת דבורים צפופה ביותר.
מהו אוסטיאופורוזיס
מחלה זו נגרמת מפגיעה במבנה מסת בעצם וירידה בצפיפות העצם הגורמת להגדלת החללים במבנה "הכוורת" והחלשת העצם. כתוצאה מפגיעה זו עלולה העצם להשבר מתנועה פתאומית, חבלה קלה או מהרמת משא. עמוד השדרה הינו האזור השכיח ביותר לירידה בצפיפות העצם דבר הגורם לכאבי גב, גיבנת וירידה בגובה.
כיצד ניתן לאבחן את הבעיה?
בצילום רנטגן רגיל ניתן לאבחן שברים כמובן אך אוסטיאופורוזיס יאובחן כאשר אובדן מסת העצם מעל ל- 30%. אבחנת המחלה מתבצעת באמצעות בדיקה פשיטה יחסית הבודקת את צפיפות העצם ומכונה DXA (Dual Energy X - ray). בדיקה זו אינה כואבת ובעלת קרינה נמוכה מאוד כך שאינה מסוכנת. משך הבדיקה 10 עד 15 דקות. הבדיקה מראה את צפיפות העצם ביחס לממוצע צפיפות העצם לאותה קבוצת גיל ומין.
שיטות אחרות לבדיקת צפיפות העצם הנמצאות בשלבי מחקר ופיתוח הן בדיקת שתן ובדיקת אולטראסאונד.

מהם גורמי המחלה?
· תזונה לקויה: תזונה עשירה בסוכרים, חוסר סידן במזון, חוסר ויטמינים במזון, עישון, תת משקל, שתית קפה.
· מין ומוצא: צפיפות העצם לנשים נמוכה יותר מאשר לגברים, אנשים ממוצא אירופאי לוקים יותר במחלה.
· הפרעות הורמונליות: ירידה בפעילות ההורמונלית בנשים בגיל המעבר ופגיעה בבלוטת התריס האחראית על משק הסידן בגוף.
· מחלות מעיים הפוגעות בספיגת חומרי מזון לדם.
· מחלת כליות.
· חוסר פעילות גופנית.
מבין הגורמים הגורם הבולט ביותר הוא שינוי הורמונלי לאחר גיל המעבר.
כיצד ניתן למנוע?
ככל מחלה פעולת המניעה מתחילה בגיל ההתבגרות, הילדות ואף מוקדם יותר בעת בניית מסת העצם. חשוב לספק אספקת סידן סדירה במזון לשם בניית עצם צפופה וחזקה. לא על הסידן לבדו נבנית עצם חזקה ובריאה יש צורך במינרלים נוספים וכמובן בויטמינים ובעיקר לויטמין D.
לפעילות גופנית חשיבות רבה גם לשם שמירת חוזקה ותקינותה של העצמות.
טיפול ע"פ הרפואה המערבית
תחלפי הורמונים (אסטרוגן): נשים הנמצאות בגיל המעבר או נשים אשר עברו כריתת שחלות רמת הורמון האסטרוגן נמצא בחוסר ולכן הרופא ישקול מתן תוספת הורמון זה בגלולות או בצורות אחרות. תחלפי הורמון מסיעים להפחתת תופעות לואי של גיל המעבר, הפחתת סכנת מחלות לב וכלי דם וכן הפחתת סכנת מחלת האוסטיאופורוזיס.
טסטוסטרון: זהו תחליף הורמון הניתן לגברים הסובלים מירידה בצפיפות העצם ובירידה ברמת הורמון זה בגופם. ניתן להחדיר חומר זה אל הגוף באמצעות זריקות או מדבקות.
SERMs: חומר המווסת את חסימת הקולטנים של אסטרוגן. זהו דור חדש של תחליפי הורמונים סינתטים המפחית את סכנת האוסטיאופורוזיס ומחלות לב והחשוב שאינו מעלה את סכנת סרטן רירית הרחם וסרטן השד.
קלציטונין Calcitonin: זהו הורמון המיוצר בבלוטת התרים ותפקידו הוא החדרת הסידן לעצמות מהדם. ניתן ליטול תכשיר זה באופן פשוט ונוח ע"י תרסיס המותז לאף.

סטרואידים אנבולים: חומר זה יכול להעלות את מסת השרירים והעצמות. חומר זה יכול להנתן לחולים עם שברים בעמוד השדרה. חומר זה בעל תופעות לואי קשות.
ביספוספונטים Bisphosphonates : למשפחה זו משתייך הפוסאלאן המאושר בארץ לשווק. חומר זה אינו הורמון. חומר זה הוא מלח של חומצה זרחתית (כאמור מרבית העצם בנויה מזרחת הסידן – ראה חלק ראשון של כתבה זו) המשפר את מבנה העצם בכ- 10%. תכשיר זה אסור לנשים הסובלות מדלקת בוושט. תכשיר זה ניתן גם לנשים הנוטלות קורטיקוסטרואידים (קורטיזון) אשר פוגע בצפיפות העצם וגם נשים עם מבנה עצמות בעלות מסה נמוכה.
סידן וויטמין D: ויטמין D מסייע לספיגת הסידן ועליית רמתו בדם ובעצמות. טיפול זה יעיל במיוחד למניעת אוסטיאופורוזיס והחמרתו.

טיפול ע"פ הרפואה המשלימה
הגישה הטיפולית ברפואה המשלימה מאוד דומה לגישה של הרפואה הקונבנציונלית אך כל הטיפול ניתן באמצעות צמחי מרפא, הומיאופתיה ותוספי מזון כך שהטיפולים חסרי תופעות לוואי וכמעט חסרי סכנות כמו כן אחד הדגשים הם על תזונת החולה.

בשל חוסר מקום להלן שתי דוגמאות מעניינות דוגמאות:
תמצית פולי סויה: פולי סויה מכילים חומר דמוי אסטרוגן. יתרונו הגדול שהוא חסר כל תופעות לוואי וכל סכנה. בנוסף ניתן להעלות את צריכת הטופו (גבינת הסויה) בתפריט התזונתי היומי. ישנם צמחים נוספים המכילים אסטרוגן צמחי.
מומיו: זהו חומר מוכר בקרב עולי רוסיה מקורו בתקרות מערות בהרים גבוהים לפחות 2700 מטר. על התקרות מצוי בצורת טיפות . חושבים שהמקור השם למומיו – מומיה, חומר משמר חיים. נוצר מצמחים ובע"ח קטנים (אורגניים ואאורגניים) שנרקבו באופן בלתי מושלם בתנאי קור. המומיו עשיר במינרלים ובעיקר בסידן אשר נספג באופן מושלם ובונה עצם.
תכונות שהוכחו באופן מדעי: שיפור עצום בריפוי עצמות , שברים, הריפוי מהיר ואנשים חוזרים ללכת.
אחת הבעיות הקשות ביותר הוא להשיג חומר נקי. בשל צבעו השחור נמכרים שקיות המכילות זפת ולא מומיו.

כל האמור אינו בגדר המלצה רפואית ו/או טיפולית, התוכן מובא למטרת העשרת הידע בלבד.




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` יוסי תומר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]