נושא המאמר: מה צופן העתיד לטכנולוגיות הרכב?
מאת: אלכס שמור מאמר למועדפים
קשה להכניס חידושים לתוך עולם שבו שולטים תאגידים ענקיים בני יותר ממאה שנים ולכן כל גל של חידושים נתקל בהתנגדות קשה מהכוחות הקיימים בשוק הרכב. בשנים האחרונות יש עשרות חברות שמכניסות פיתוחים מרחיקי לכת בעולם הרכב ומביאות רובד טכנולוגי מורכב לעולם המסורתי של תעשיית הרכב.
פורצי הדרך בשוק הרכב
בשוק הרכב קרו מספר מהפיכות שנבעו מחד מההתפתחות הטכנולוגית הכללית שגם הובילה שחקניות מסורתיות בעולם הרכב לאמץ מוצרים וטכנולוגיות ממוחשבות שכבר עובדות באופן שוטף בעולם. ובמקביל שחקנים חדשים בתחום כדוגמאת טסלה, ריביאן ושחקניות מאתגרות מסין מביאות חדשנות ומאתגרות את השחקנים הקיימים. במקביל הטכנולוגיות החדשות מרימות בעיות משמעותיות בעולם הרכב, נושא האבטחה לרכבים שלא היה בכלל על הפרק מקבל נפח ומשמעות עד כדי הרמה של רגולציה של האיחוד האירופי שמכריחה את יצרני הרכב להתייחס לנושא. פה מגיעים מגוון פתרונות החל מפתרונות תכנה שונים ומשונים ועד בסגנון ארגוס לארכיטקטורה ריכוזית לרכב שממש מיצרת "מוח" ריכוזי אחד בסגנון או אס אר שמאפשר הגנה על כל המערכות המשניות ברכב במכה אחת, לפי מנכ"לית החברה אורית שיפמן: " "הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו ב-OSR משרתת את יצרניות הרכב ומסייעת להן להגן על הרכבים הקיימים וגם על הרכבים החכמים והאוטונומיים בעתיד".
אז למה לי את כל זה?
מלבד האבזור המגניב יכולות המולטימדיה וההתממשקות לטלפון, תשתיות טכנולוגיות אלו הם דלת הכניסה לטכנולוגיות הרכב האוטונומי, הטכנולוגיות האלו מביאות את הקפיצת דרך הבאה לפתחנו ועושות צעד משמעותי בכיוון הנכון לעבר רכבים חכמים וניהול כבישים נכון. כמובן זה גם יהווה תשתית טכנולוגית יותר רובסטית וברת שידרוג עבור איך שיראה עולם החיבוריות העתידי עם רכבים עם תצוגת AR (מציאות רבודה) או כל חידוש שכבר רואים את ניצניו שבוא עלינו לטובה.
איפה הקאץ'
אז ככה, אנחנו עוד לא שם! הדרך עוד ארוכה כדי שהבזק שמש לא יעוור את הנהג האוטומאטי או שבחירה מורכבת תעלה בחיי אדם, ככל שנתקדם יעלו גם פתרונות וגם בעיות בעולמות הרכבים האוטונומיים. אנחנו אמנם בדרך הנכונה אבל אני יכול להגיד שאני לפחות כיום לא הייתי סומך על הנהג האוטונומי של טסלה בעניים עצומות...
www.themarker.com/labels/technologies/2022-08-03/ty-article-labels/00000182-6395-da5e-a7da-f39565a60000
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלכס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.