חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עשרים ואחד טיפים לבריאות טובה ואריכות ימים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קרדית האבק אלרגיות

נושא המאמר: קרדית האבק
מאת:    שמור מאמר למועדפים

תופעת קרדית האבק
כ-30% מהאוכלוסיה סובלים מתסמינים אלרגיים, לפי מחקרי עור כ-80% מהאלרגים והאסמטיים מגיבים לקרדית האבק. קרדית האבק או הבית, הינה יצור מיקרוקוספי הניזון מפסולת תאי עור של בני אדם וחיות הבית. כיצור מיקרוסקופי שלא נראה לעין ונמצא אפילו בבית הנקי ביותר, קרדית הבית שוכן בתוך מזרנים, כריות, שמיכות, שטיחים ורהיטים מרופדים. הם משגשגים בתנאי חום, לחות ורטיבות וחיים על תאי העור שאנו וחיות הבית משירים מידי יום. אפילו במזרנים, כריות, פוך ושטיחים חדשים המתיימרים להיות נטולי אלרגניים, נוצרים במהירות תנאים לגידול הקרדית.
אבק הוא לא רק מלוכלך ומכוער. מבט אחד במיקרוסקופ, ויקום שלם מתגלה בחומר הלכאורה דומם הזה. "האבק בבית מכיל הפרשות שונות כגון קשקשים ובעונות האביב גם אבקה של עצים וצמחים", מסבירה ד"ר יעל גרייף, מנהלת מרפאה אלרגית בביה"ח בילינסון. "אך מלבד אלו חי באבק יצור חי - קרדית אבק הבית". הקרדית הוא יצור מיקרוסקופי הדומה במבנהו לקרציה. הקרדית חי את חייו, אוכל תאי עור מתים ומתרבה. צורת הקיום האופטימלית שלו היא בסביבת לחות של למעלה מ-75 אחוזים, חשיכה ולמעלה מ-30 מעלות. בתנאים כאלה, קיימים לדוגמא בשטיחים, משך החיים של הקרדית יגיע עד לארבעה חודשים וקצב ההתרבות יגבר עד ל-20 ביצים ביום.
"הקרדית עצמה, באופן עקרוני, לא גורמת נזק לבני אדם", אומרת ד"ר גרייף, "הבעיה מתחילה בתגובות האלרגיות. בעבר חשבו שהאבק הוא הגורם לאלרגיה, אבל כשפרטו את האבק לגורמים, הסתבר שקרדית אבק הבית הוא הגורם העיקרי לאלרגיות". בכ-15 אחוז מהאוכלוסיה בגיל 18 התגלתה רגישות לקרדית. מסתבר, שההפרשה שלו מעוררת, באנשים הרגישים לכך, את המערכת החיסונית של הגוף וגורמת לייצור נוגדנים מחלבונים שמעוררים את התגובה האלרגית. האלרגיה מתבטאת בצורות שונות, החל מדמע וגרד בעיניים ועד התעטשויות, נזלת אלרגית והתקפים של קוצר נשימה". במחקר שערכה ד"ר גרייף נמצא כי מי שסובל מכך בצורה הקיצונית ביותר הם האסמטים - 92.5 אחוז מהאסמטים רגישים לקרדית הבית.
קרדית אבק הבית נקראת כך משום שהוא נמצא רק באבק הבתים. במדינות קרות ויבשות היצור אינו קיים, אך בארץ הוא אורח קבע כמעט בכל ישוב ונחשב לגורם האלריה מספר אחת, לפני פריחות ובעלי חיים. זו גם הסיבה שחברות המייצרות פתרונות החלו בשנים האחרונות להתייחס לנושא האלרגיות ולנסות למצוא פתרונות לבעיה.
תסמיני האלרגיה מחיות הבית נגרמים בעצם מחלבון שבנשורת שיער, תאית, שתן וריר,התגובה האלרגית נוצרת מיידית או עד 12 שעות מהחשיפה הראשונה לבני האדם, עדיף ביותר להחזיק חיות מחוץ לחדר השינה (האידיאלי ביותר מחוץ לבית), רצוי לזכור שאלרגנים מחיות יוצרים תסמיני אסטמה ואלרגיות לטווח ארוך אף לאחר הוצאת החיות מהבית.
אבק פרחים לרוב משמש כבית גידול לקרדית האבק, הנפוצים ביותר הם עצים, שלכת ודשא, מומלץ לסגור חלונות ודלתות בזמן רוחות למניעת כניסת אבק הפרחים.
מקומות הצטברות האבק בבית כוללים: חדרי תליה, תמונות, קישוטים, וילונות, שטיחים, ספרים, שולחנות, תריסים ומקומות גבוהים כחלק העליון של ארונות.
גורמים נוספים היכולים להציק ולעורר תגובות אלרגיות ואסמטיות כוללים: עשן סיגריות, בשמים חזקים, תרסיסים קטלניים למיניהם ארומות צבע וארומות הנוצרות מגז ונפט.
עובש מתקיים בתוך ומחוץ למבנים לכל אורך השנה ברוב הארצות, תנאי קיום העובש נוצרים באזורים שהינם חמים חשוכים ולחים. האזורים העיקריים לקיום וגידול העובש במבנים הם בדרך כלל: מטבחים, אמבטיות ומרתפים, מחוץ למבנים מתקיים העובש בתנאים של רקבון על גבי אדמה, צמחים ועצים.
.

bheuh ayhjho
bheuh ayhj
ayhjho
ersh, vtce
tkrdhuv
bheuh ayhj
ayhj nehr kehr
kbeu, ayhj
מאמרים אקדמאיים - מאמרים באנגלית - מאמרים מתורגמים - מאמרים מדעיים - מאמרים רפואיים - מאמרים משפטיים - מאמרים פסיכולוגיה - מאמרים אקדמים - מאמרים בעברית - מאמרים בקרימינוגוליה - מאגר מאמרים - סיכומי מאמרים - מאמרים קולנוע - מאמרים בתקשורת - כתיבת מאמרים - פרסום מאמרים חינם - חיפוש מאמרים פרסום מאמר באינטרנט פרסום מאמר מקצועי פירסום מאמרים מקצועיים מאמרים באתר מאמרים article.co.il

www.clickgo.co.il/articlesearch.asp?time=083315&page=5
קישור לאתר המקור: www.article.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]