חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תכשיטי זהב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אנטי אייג'ינג

נושא המאמר: על הקשר בין גיל, משקל, מצב העור ואיכות החיים
מאת: ד"ר גל מ. ראן   שמור מאמר למועדפים

היום, יותר מתמיד, אנו נתקלים במחקרים ופרסומים הדנים בהשפעת תהליכי הזדקנות על איכות החיים וענף רפואי חדש הנקרא "anti aging" ונידון בכל בית. ענף זה עוסק בלעדית במציאת פתרונות תרופתיים ואחרים להאטת התהליכים הפיסיולוגים הקשורים בתהליך ההזדקנות ובשיפור איכות החיים כתוצאה מכך.
כתבה זו עוסקת בחומרים ממקור טבעי המשמשים ברפואה אולטרא-מודרנית זאת, עם קריצה לרפואה המסורתית ולצמחי מרפא וחומרים מן הטבע. חומרים אלו שימשו נשים וגברים כאחד ובמשך אלפי שנים, במטרה לשמר את הנעורים ולהימלט מהשפעתו חסרת הרחמים של אדון זמן.

נשים רבות, בהגיען לסוף תקופת הפוריות (בדרך כלל סביב גיל 50) חוות שורה של שינויים פנימיים וחיצונים אשר הסיבה להם היא ירידה ברמות ההורמונים הנקביים אסטרוגן ופרוגסטרון. הסימפטומים העיקריים המאפיינים גיל זה הנם גלי חום, הפרעות שינה, ירידה בדחף המיני, יובש וגינלי, שינויים רגשיים כגון דיכאון וחרדה, אוסטאופרוזיס (בריחת סידן) וכן שיבושים במטבוליזם של שומנים, דבר הגורם לתופעות כגון רמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם, עליית השכיחות של מחלות לב וכלי דם וכן משקל עודף. בנוסף לכך, אנו עדים גם ליובש של השיער והעור, וכן כתמים וקמטים בעור הפנים והגוף. כאמור סימנים אלו הנם תוצאה של ירידה ברמות ההורמונים, וננסה להסביר תהליכים אלו בקצרה.

הורמוני המין מיוצרים בגוף מחומר המוצא כולסטרול, ומאחר שבתקופת גיל המעבר פוחת ייצור ההורמונים במידה ניכרת, אזי הכולסטרול אשר אינו בשימוש יופיע בדם, ישקע בדפנות כלי הדם ויגרום למחלות לב וכלי דם. נוסף על כך, לאחר גיל הפוריות הרקמה השומנית בגוף האישה ממשיכה ליצר מעט הורמונים נקביים. יוצא מכך שבגיל זה יש לגוף אינטרס לשמור על כמות גדולה יותר של רקמה שומנית מתחת לעור, על מנת להמשיך וליצר את מלאי ההורמונים הדרוש. דבר זה מקשה מאוד על תהליכי הפחתת משקל בגיל זה. הצטברות רקמה שומנית מתחת לעור (הדרמיס, ומעליו האפידרמיס) וכן התדלדלות של מרכיבי רקמת החיבור, פוגעים בטונוס העור ותורמים להיווצרות של קמטים. מכל הנאמר, מובן כי תמיכה בגוף ונפש האישה ובסטאטוס ההורמונלי שלה בגיל המעבר, הנו חיוני לאריכות ואיכות החיים. הדבר תקף בעיקר בימים אלו, בהם אנו חשופים להשפעות מזיקות רבות כדוגמת זיהום האוויר, השתייה והמזון אותם אנו צורכים, בחומרים כגון מתכות כבדות, אנטיביוטיקה, חומרים משמרים ויוצא בזה, וכן בהורמונים סינתטיים המשמשים בגידול הצומח והחי המהווים מאכל לאדם.

לאחר הקדמה קצרה זו, נבחן צמחי מרפא שונים המקובלים בעולם כתמיכה בתקופת גיל המעבר ולעיכוב תהליכי ההזדקנות.
הצמח הראשון הנו Vitex או בשמו העברי - שיח אברהם מצוי. פרותיו של עץ שיחי זה שימשו למטרות רפואיות במשך מאות בשנים, ומחקרים מודרניים מצאו כי החומרים הפעילים (Agnuside, Aucubin) המופקים מזרעים אלו, משפיעים על בלוטת יותרת המוח וגורמים להגברת היצור של ההורמון פרוגסטרון.

מהרפואה הסינית מגיע אלינו הצמח Angelica או בשמו הסיני Dang quai. השורש של צמח זה מכיל חומרים בעלי מבנה הורמונלי - בדומה לאסטרוגן, ופועלים על קולטנים אסטרוגנים בגוף האישה. יש לציין, בשלב זה, כי להורמונים הטבעיים הצמחיים פעילות הורמונלית חלשה יותר מאשר להורמונים הסינתטיים וכן ההורמונים האנושיים (כ- 20% מתווך הפעולה של ההורמונים האנושיים,) לכן לא ידוע על סכנה בנטילת הצמחים גם לנשים אשר מסיבות שונות אסורה עליהן נטילת הורמונים סינתטיים.

האצה Fucus או בשמה הפופולארי קלפ, ממריצה את פעילות בלוטת המגן אשר לה השפעה משמעותית על הקצב המטבולי בגוף. השפעה ממריצה זו רצויה כאשר אנו מעונינים להפחית משקל ולזרז שריפה של רקמה שומנית. צמח המגיע אלינו מצ`ילה ונקרא Boldo (בולדו) משמש להמרצת פעילות הכבד וכיס המרה, ומסייע בהפרשת עודפי כולסטרול החוצה מהגוף. כמו כן לעלי צמח הבולדו פעילות משלשלת ומשתנת מתונה אשר מסיעת גם היא בתהליכי הפחתת משקל. נוסף לכך, לצמח ישנה גם פעילות מרגיעה.

לפרחים של התלתן האדום השפעה מיטיבה עם העור, והם משמשים הן לטיפול במחלות עור כרוניות דוגמת סבוריאה ואקזמה, והן בטיפול הקוסמטי בהשפעות תהליכי ההזדקנות על העור. פרחים אלו מכילים גם הורמונים צמחיים, אשר, שוב, מסייעים בטיפול במגוון הסימפטומים אשר צוינו.

חומר טבעי אשר נאסף במערות בנות אלפי שנים באזורים ההרריים של מזרח אסיה נקרא מומיו. חומר זה הנו עשיר ביותר בויטמינים, מינרלים וחומרים הורמונליים, ומקובל זה מאות בשנים בטיפול במחלות שונות. כיום אחד השימושים העיקרים במומיו הוא בטיפול בבריחת סידן (אוסטאופרוזיס) וזאת בשל ריכוז גבוה של מינרלים וחומרים הורמונלים.

הצמח האחרון שנזכיר כאן גדל בהודו ונקרא גוטו קולה. עליו של עשב זה הנם המאכל האהוב על הפילים, וההודים הקדמונים הסיקו מכך שהפילים מאריכים לחיות הודות לעשב זה. במשך אלפי שנים משתמשים בהודו בעליו של הגוטו קולה במטרה להאריך את משך החיים, לשפר את איכות החיים ולצמצם את השפעתם המזיקה של תהליכי הבליה על הנפש והגוף האנושי. ברפואה המודרנית, וכן בקוסמטיקה הטבעית, הצמח מקובל מאוד לטיפול בבעיות הקשורות לעור ולרקמת החיבור, ומחקרים רבים הוכיחו את יעילותו.

לסיכום, ניתן לומר ששימוש בצמחי מרפא וחומרים מן הטבע הנו חלק חיוני ביותר בטיפול בבעיות השונות הקשורות לתהליכי ההזדקנות והנו אפקטיבי, בטוח, ללא תופעות לוואי, ידידותי לסביבה ומתאים לכל איש ואישה באשר הם.

נסיים בברכת בריאות טובה,
ד"ר גל מ. ראן
מיכל קירש - נטורופתית



www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר גל מ. ראן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]