חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אילוף כלבים עצמאי או אצל מאלף- מה עדיף?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מקלט מס ויתור על אזרחות עורך דין מיסים אזרח אמריקאי

נושא המאמר: ישראל כמקלט מס לאזרחים אמריקניים המעוניינים לוותר על אזרחותם
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

מה מחפשים שלטונות המס האמריקאים בבנקים ברחבי העולם? מה הסנקציות נגד מי שאינו מדווח על הכנסותיו גם אם הוא מתגורר מחוץ לארה"ב ולמה כדאי היום יותר מתמיד לעולים חדשים או לישראלים חוזרים לוותר על האזרחות האמריקאית?

חלומם של ישראלים לא מעטים הוא לזכות באזרחות אמריקאית, מצד שני, דווקא בשנים האחרונות, הולך וגובר מספרם של אזרחים אמריקניים שבוחרים לוותר על אזרחותם. תופעה זו מקבלת זווית חדשה לאור החקיקה העדכנית של פקודת מס ההכנסה בישראל, שהרחיבה את ההקלות במיסוי הכנסותיהם של עולים חדשים ותושבים חוזרים. חקיקה מקומית זו, לצד התפוצצות פרשיית UBS שהובילה את רשויות המס במדינה להדק את אכיפת חוקי המס על אזרחים אמריקניים הנמצאים מחוץ לארה"ב, גרמה לכך שחלק מהאזרחים אמריקניים המחליטים לעלות לישראל או לשוב אליה, מוותרים במקביל על אזרחותם האמריקנית, והתוצאה היא הפיכתה של ישראל למקלט מס עבורם.

מהן השלכות המס של ויתור על האזרחות האמריקנית?
ארה"ב הינה אחת המדינות הבודדות בעולם אשר ממסות את אזרחיהן ללא תלות בשאלת מקום מגוריהם. אזרח אמריקני המתגורר בישראל מאז ילדותו, אף אם לא ביקר בארה"ב שנים רבות, עדיין חייב לעמוד בדרישות חוקי המס של ה-IRS. חוקים אלה מחייבים את האזרח האמריקני לדווח לרשויות המס בארה"ב מדי שנה אודות הכנסותיו ונכסיו בישראל, או בכל מדינה אחרת. יתרה מכך, במידה וחבות המס של אותו אזרח אמריקני בישראל נמוכה מהחבות הנדרשת בארה"ב, עליו לשלם את הפרש המס ל-IRS.

בנוסף, דיני המס הסבוכים בארה"ב מקשים לעיתים על האזרח האמריקני להבין את חבויות המס החלות עליו לאשורן, לרבות סנקציות החלות עליו במישור האזרחי או הפלילי. צריך לדעת כי הקנסות האזרחיים בארה"ב עלולים לעיתים להיות כבדים ביותר. כך למשל קנסות וסנקציות בגין חשבון בנק שלא הוצהר אליו, עשויים להגיע עד כדי 50% מסכומי הכסף המופקדים בחשבון זה ובמקרי מיוחדים אף ליותר מכך. זאת ועוד אזרח שלא מילא את חבויות המס שלו עשוי למצוא עצמו מבוקש בארה"ב בגין עבירות מס, ואף לעמוד בפני כתב אישום שיוגש כנגדו.

מדוע אנו עדים לתופעת הויתור על האזרחות במיוחד בתקופה האחרונה?
בעבר, ה-IRS נהגה שלא להשקיע משאבים רבים באכיפת החוק המחייב את האזרחים האמריקניים המתגוררים מחוץ לארה"ב להגיש דוח מפורט אודות הכנסותיהם באותה שנת מס. מגמה זו השתנתה לאחר התפוצצותה של פרשת בנק UBS (שבמסגרתה גם הועמד לדין בכיר באותו בנק על כך שסייע לאזרחי ארה"ב להתחמק ממס). "הבנות" שהושגו בין בנק UBS כמו גם בנקים זרים נוספים, בין רשויות המס בארה"ב אפשרו וגרמו ל -IRS לבצע צעדים משמעותיים לצורך אכיפה קפדנית יותר של חבויות המס של אזרחי המדינה המתגוררים מחוץ למדינה, כאשר בין צעדים אלה ניתן למנות סדרה של אמנות עליהן חתמה ארה"ב עם שורת מדינות המהוות מקלטי מס כמו גם ההסכמים הנ"ל עם בנקים שוויצרים שבמסגרתם הועברו ומועברים לרשויות בארה"ב שמותיהם של אזרחי ארה"ב שהפקידו כספיהם באותם בנקים או באותן מדינות. הסדר נוסף, נרחב ומשמעותי ביותר עבור אותם אזרחים אמריקניים המתגוררים בישראל, קובע כי החל מ-2013 יחויבו רוב מוחלט של הבנקים בעולם, לרבות כל הבנקים בישראל, לדווח ל-IRS על חשבונות בנקים של אזרחים אמריקניים המוחזקים או נפתחו אצלם.

עוד בשנת 2009 פרסמו רשויות המס בארה"ב תכנית מיוחדת של "גילוי מרצון", המהווה חלון הזדמנויות עבור אותם אזרחים אמריקניים המתגוררים מחוץ לארה"ב ולא הגישו דוחות מס עד כה. במסגרת הליך זה, אשר הסתיים בסוף חודש אוגוסט האחרון, יכול היה האזרח האמריקני לשלם קנס בגובה של 25% מסך הכספים אשר בחשבון הבנק שלו, בתמורה לכך שלא יינקטו כנגדו צעדי אכיפה. כמו כן, במידה והכנסותיו של אותו אזרח בארה"ב נמוכות מסך של 10,000$ בשנה, באפשרותו לשלם קנס מופחת בגובה 5% מסך הכספים שבחשבון הבנק שלו. החל מהחודש צפוייה ה-IRS לנקוט בצעדי אכיפה נוקשים הרבה יותר כלפי אותם אזרחים שבחרו שלא לדווח על הכנסותיהם במדינת מגורים ואף לא לנצל את הליך ה"גילוי מרצון".

לצד ההקשחה במגמת האכיפה של ה-IRS, תיקון לחוקי המס האמריקניים שנכנס לתוקפו בשנת 2008 בחר דווקא להקל על אזרחים אמריקניים המעוניינים לוותר על אזרחותם: תיקון זה ביטל הוראה שאיפשרה ל-IRS לרדוף אחר אזרחים שוויתרו על אזרחותם עד 10 שנים לאחר הוויתור, במטרה לגבות מהם מיסים על הכנסות שמקורן מארה"ב. משמעות התיקון הינה כי מהרגע שבו האזרח האמריקני מוותר על אזרחותו, כל הכנסותיו העתידיות לא יהיו כפופות לחוקי המס של ארה"ב. יתרה מכך, נכסים הנמצאים מחוץ לארה"ב אף יהיו פטורים ממס עיזבון בארה"ב.

מהם שינויי החקיקה בישראל שהופכים את אפשרות העלייה או חזרה לישראל יחד עם ויתור על אזרחותי האמריקנית לאפשרות כדאית?
בשנת 2008, במסגרת תיקון 168 לפקודת מס הכנסה, אושרה רפורמת מס מקיפה שעיקרה מתן הטבות מס ליחידים שהיו לתושבי ישראל לראשונה וליחידים המוגדרים על פי הפקודה כתושבים חוזרים או כתושבים חוזרים וותיקים. בבסיסו של התיקון תכנית רחבת היקף שמטרתה העיקרית הינה קליטת עליה, החזרת הון אנושי איכותי לישראל ועידוד משקיעים בעלי פוטנציאל פיננסי להפוך את מדינת ישראל למרכז חייהם, מתוך מטרה שיעלו לישראל וישקיעו בפיתוח חוסנה הכלכלי.
במסגרת התיקון, הוחלט להשוות את מעמדו של תושב חוזר ותיק למעמדו של עולה חדש מבחינת הטבות המס השונות המנויות בפקודת מס הכנסה. נדגיש כי "עולה חדש" הנו יחיד שהיה לתושב ישראל לראשונה ואילו "תושב חוזר ותיק" הנו אדם ששב לישראל לאחר שהיה תושב חוץ במשך עשר שנים רצופות.

בין הטבות המס הניתנות לתושב חוזר ותיק ניתן למנות את ההטבות הבאות:
• הענקת פטור ממס על הכנסה שהופקה או נצמחה בחו"ל לתקופה של 10 שנים.
• פטור ממס על רווח הון ממכירת נכס מחוץ לישראל.
• מתן "שנת הסתגלות" למי שנהיה לתושב ישראל לראשונה, במסגרתה ניתן ליהנות מפטור ממס בגין הכנסות אשר הופקו או נצמחו מחוץ לישראל ופטור ממס בגין הכנסות בהן חייבים רק תושבי ישראל.
• פטור ממס על הכנסות חברה זרה המנוהלת ונשלטת על ידי תושב ישראל לראשונה.
• פטור ממס על הכנסות מדיבידנד רעיוני בשל החזקה בחברה נשלטת זרה.
• פטור מחובת דיווח על הכנסה אשר מקורה הוא מחוץ לגבולות ישראל.
• פטור ממס על הכנסות מריבית על פיקדון במטבע חוץ בבנק ישראל.
• הנחה במס על קצבה שמקורה מחוץ לישראל שמקבל מי שעלה לישראל, בשל עבודתו במדינת חוץ.

כיצד יכול אדם לוותר על האזרחות האמריקנית שבידו?
בכדי לוותר על אזרחותך האמריקנית, צריך אדם, מרצונך החופשי ותוך כוונה לוותר על אזרחותו האמריקנית להתייצב בפני קונסול או נציג דיפלומטי של ארה"ב באחת מהקונסוליות או שגרירויות ארה"ב ולחתום על "שבועת ויתור".
מהן המגרעות בוויתור על האזרחות האמריקנית?
אזרח אמריקני שוויתר על אזרחותו למטרות מס, עשוי למצוא עצמו מחוייב ב"מס גולים" (Expatriation Tax). עם זאת, מס זה חל רק על אזרחים אמריקניים שעומדים באחד מהתנאים הבאים:
• הכנסתם הנקייה הממוצעת בחמש שנות המס שקדמו למועד הוויתור על האזרחות עמדה על לפחות 145,000$ (נכון לשנות המס 2009 ו-2010) לכל שנת מס.
• השווי הנקי של נכסיהם, נכון למועד ויתורם על האזרחות, עומד על יותר מ-2,000,000$.
• הם לא מילאו טופס 8854, המורה כי הם השלימו את כל חובותיהם לרשויות המס הפדרליות למשך חמש השנים שקדמו למועד ויתורם על האזרחות.
כאמור, אזרח אמריקני שלגביו מתקיימים אחד התנאים הנ"ל יחוייב ב"מס הגולים". במסגרת מס זה ייחשבו כל נכסיו של האזרח (תיק מניותיו, נכסי נדל"ן וכד'), ככאלו שנמכרו ביום שלפני היום שבו חדל להיות אזרח אמריקני. עם זאת, ישנה אפשרות לדחות את תשלום מועד המס עד למכירת הנכס באופן עצמאי, כל עוד ה-IRS סמוכה ובטוחה שהיא אכן תוכל לגבות את המס בהמשך. לצורך דחיית המס, על האזרח לספק בטחונות עבור חבות המס.
לבד ממס הגולים, חיסרון נוסף שיש לתת עליו את הדעת הינו כי אזרח אמריקני לשעבר שנתפס ככזה, אשר בחר לוותר על אזרחותו בכדי להתחמק מתשלום מיסים למדינה, עשוי להיכנס לרשימת מסורבי כניסה לארה"ב.

בסיכומו של דבר, הליכי אכיפה המרתיעים שתוארו עד כה, לצד הקלה מסויימת בגישת ה-IRS כלפי אזרחים אמריקניים שוויתרו על אזרחותם, שימשה ומשמשת כזרז עבור אזרחים אמריקניים רבים לחצות את הרוביקון, לוותר על אזרחותם האמריקנית ולעלות או לחזור לישראל. בכך משיגים אותם אמריקניים לשעבר שתי מטרות: האחת- הסרת חרב האכיפה המרתיעה בארה"ב מעל ראשם, והשנייה- הפקת יתרונות רבים מהחקיקה העדכנית בישראל, שמקלה על מיסוי הכנסותיהם של עולים חדשים ותושבים חוזרים.
• משרד עורכי הדין אלי דורון, ירון טיקוצקי , צדרבוים עמיר, מזרחי , מורכב מ- 48 עו"ד, וכן רו"ח וכלכלנים, יוצאי פרקליטות המדינה ,רשויות המס, חקירות מס הכנסה ועוד, מתמחה בתחום מיסוי בארץ ובעולם.






רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי




www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]