חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפופולאריות של תורת הנסתר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פלדנקרייז יציבה נכונה שיטת פלדנקרייז חשיבה חיובית

נושא המאמר: הקשר בין חשיבה חיובית ובין יציבה נכונה על פי שיטת פלדנקרייז
מאת: אורי הלפרין   שמור מאמר למועדפים

בתרבות היפנית נהוג להימנע מאמירות בעלות אופי שלילי לפעוטות עד גיל שלוש. הרעיון ליצור עבור הפעוט את הגבול ע"י כך שמציעים לו לפעול בתוך מה שאפשרי ועל ידי כך מדגישים את היכולות שלו. לדוגמא אפשר וודאי לחשוב על פעוט שמתקרב לכביש. אפשרות אחת היא לומר (לצעוק/לצרוח) לילד ש"אסור" ללכת לכביש, ואפשרות שניה היא לומר לילד (תוך כדי מגע שומר) שאפשר להישאר על המדרכה. כך שבמקום לשלול אפשרות מדגישים את האפשרות הקיימת, ונותנים ליצר הסקרנות להמשיך ולהוות גורם מרכזי בתהליך הלמידה של הפעוט את העולם.

ד"ר משה פלדנקרייז - מייסד שיטת פלדנקרייז - שמעבר להיותו מדען היה גם מאסטר בג'ודו, ספג רבות גם מהתרבות היפנית. ואכן הגישה בשיטת פלדנקרייז היא להתחיל מחיזוק הקיים וכך להרחיב את גבול האפשרי.
ניקח לדוגמא את נושא היציבה. אפשר לחשוב על מגדל קלפים שעומד "זקוף" מהבסיס ועד לראש הפירמידה. למגדל זה אין שרירים, ועם זאת, הוא יכול להמשיך ולעמוד כך לנצח (מבלי להתעייף). באנלוגיה לכך - אם גם אנחנו נוכל להיתמך על השלד ופחות על השרירים (ונשאיר לשרירים את התפקיד להניע את השלד במרחב), נוכל גם אנחנו להישאר זקופים במינימום מאמץ. זוהי ההגדרה ליציבה נכונה על פי שיטת פלדנקרייז.
נסו ברגע זה לחוש את גופכם, כמו שאתם יושבים מול המחשב. האם אתם יכולים להבחין בשרירים המתאמצים שלא לצורך? עברו על הגוף במחשבה - על הרגליים, הגב, הידיים, הצוואר וכן הלאה. האם כל המאמץ המושקע הוא רלוונטי לפעולה שאתם מבצעים (שהיא קריאת המאמר מהמסך?)

נסו בבקשה להניח לגוף להתכופף לפנים עד לאן שמגיעים ללא מאמץ. להפנות גם את העיניים לכיוון הרצפה. לשים לב למתח שעוזב את העורף. לתת לכתפיים לבוא לפנים. לחזה לשקוע פנימה. לאט לאט להבחין אם מוכנים כך להתמסר לכוח הכובד. אין צורך להגיע אל המקסימום אלא פשוט להתיידד עם העייפות מבלי שחשים צורך לשלוט בגוף על פי איזושהי דעה של 'מה חושבים עלי', 'איך אני צריך להיות', וכו'. להיות רק לרגע פאסיביים ולהקשיב מה הגוף מספר. איפה הוא רוצה להיות. להישאר כך כל עוד מוכנים עד שמגיע הרגע שבו חשים רוויה. זה יכול להיות שינוי בנשימה שמעורר את הגוף לחזור ולהזדקף. להבחין ברגע הזה, ולפעול על פי תחושות הגוף. כאשר תגיע ההזדקפות, זו תהיה הזדקפות שבאה מתוך דחף פנימי ולא מתוך משמעת. לשים לב למקום אליו מזדקפים כשלא פועלים על פי דעה קדומה. יכול להיות שזה יהיה מקום קצת פחות מוכר. אין צורך להיבהל, אלא רק לחוש את מידת המאמץ כעת. האם יותר נוח לשבת כעת ולהמשיך לקרוא את המאמר?

כשחשים קושי להישאר זקופים, במקום מיד לתקן את היציבה באופן מאולץ ומלאכותי, שכמובן לא מחזיק מעמד זמן רב, ולפעול מתוך דעה כיצד "צריך להיות" בגישה ביקורתית ומתוך תחושה שהגב פגום, אפשר לציית לצו הפנימי הרוצה להשתופף. על פי שיטת פלדנקרייז, מניחים לגב דווקא להתרופף עד כמה שנוח לו, ומחכים עד שחשים שוב ברצון להתרומם מעצמו. כלומר, מתמסרים לכפיפה ע"מ להפסיק להלחם בה.


www.gav-hofshi.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורי הלפרין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]