חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הכנות לנסיעה לחו'ל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דם טבורי בנק דם טבורי

נושא המאמר: בינואר שנת 2007 דווח בכתבי עת מדעיים על השתלת תאי גזע שמקורם בדגימת דם טבורי בילדה בת שלוש שסבלה מלו...
מאת: מיכל   שמור מאמר למועדפים

בינואר שנת 2007 דווח בכתבי עת מדעיים על השתלת תאי גזע שמקורם בדגימת דם טבורי בילדה בת שלוש שסבלה מלוקמיה. תחילה טופלה הילדה באמצעות טיפולים כימותרפיים, שבמרבית המקרים מובילים להחלמה מלאה, אך לאחר שהטיפולים כשלו ותאי הסרטן הממאירים המשיכו להתפשט, הוחלט לנסות להשתיל בגופה תאי גזע מדגימה שנאספה בלידתה ונשמרה במעבדת בנק דם טבורי. למעשה, בהשתלת תאי גזע שבוצעה בילדה, הייתה היא עצמה התורמת. הבחירה בהשתלת דם טבורי נעשתה לאחר שלא נמצא לילדה תורם מתאים בקרב בני משפחתה. לאחר השמדת תאי מוח העצם של הילדה ולאחר בדיקה קפדנית, שאישרה כי המוטציה הגנטית בתאי הלוקמיה שהתפתחו בגופה איננה נמצאת גם בדגימת דם טבורי שנאספה בזמן לידתה, הושתלו בגופה תאי הגזע של דם טבורי. הטיפול הצליח והילדה החלימה.

כיצד מסייעים תאי דם טבורי לטיפול במחלות שונות?
מקרה זה העיד על נחיצותם הרבה של האיסוף והשמירה של דם טבורי במהלך הלידה. דם טבורי מכיל תאי אב המצויים גם במוח העצם ושומרים על יכולתם להפוך לסוגי תאי דם שונים. תאים אלה נושאים מולקולות חלבון מיוחדות על פני הקרום שלהם, ממש בדומה לתאי מוח עצם שנלקחו מתורם. השתלה שמקורה בתאי דם טבורי עשויה להציל חיים במקרים של מחלות גנטיות, מחלות מטבוליות ומחלות ממאירות. במסגרת השתלת תאי דם טבורי, מוח העצם של החולה מושמד, ממש בדומה למקרה הילדה, ובמקומו מושתלים תאי דם טבורי שאינם מכילים את הפגם התורשתי שהוביל לפרוץ המחלה. לאחר ההשתלה מתרבים התאים, משקמים את מערכת הדם ומובילים לקראת ריפוי.

דם טבורי – השתלות מצילות חיים
דם טבורי ודם השליה הם בעלי מאפיינים ייחודיים, המאפשרים שיעורי הצלחה גבוהים בהשתלה, כאשר המושתל הוא האדם שממנו נאספה הדגימה וגם כאשר התרומה היא מאדם אחר. ליעילותו של דם חבל הטבור יש סיבה מרכזית וחשובה:
דם טבורי הוא עשיר באופן יחסי בתאי אב המטופויטיים, וגם כאשר ההתאמה הגנטית בין התורם לנתרם איננה מושלמת, כמעט לא מתקיימים תהליכי דחייה. מסיבה זו, בוצעו עד היום בהצלחה אלפי השתלות של דם טבורי למושתלים שאין להם קשר גנטי לנתרמים.

השתלת דם טבורי
דם טבורי משמש לרוב לטיפול במחלות של בני המשפחה הקרובה ולא של התינוק עצמו. למרות סיפורה המשמח של הילדה שהחלימה מלוקמיה, הסיכוי שהתינוק עצמו יזדקק בעתיד לדגימת דם טבורי שנלקחה ממנו הוא נמוך. כמות התאים במנה עבור שימור דם טבורי היא קטנה יחסית ולעתים נדרשים יותר תאים מאלו שישנם בדגימה. עם זאת, במחקרים נמצא כי תיתכן תרומת דם טבורי למושתל אחד מכמה תורמים, אך במקרה זה השתלה עצמונית איננה אפשרית. בנוסף לכך, במקרים של מחלה ממארת נמצא כי התבנית הגנטית הגורמת להתפרצות המחלה היא פעמים רבות מולדת, ובמקרים אלה השתלה עצמונית של דם טבורי עלולה להוביל להתפרצות המחלה מחדש בשלב כלשהו בחיים.

www.lifebank.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]