חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ביזנס נטווקינג והאינטרנט - הזנה הדדית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיאטה ירידה במשקל משקל עודף הרזיה

נושא המאמר: סוף לדיאטות.
מאת: רויטל בני   שמור מאמר למועדפים


כל כך הרבה ניסיונות שונים ומשונים להפחתת משקל, לאכילה מאוזנת , לאכילה נורמלית.
כל כך הרבה כאב, אכזבה ותסכול בדרך.

דיאטת פחמימות, דיאטת אבטיח, דיאטת כדורי אשכוליות, דיאטת חלבונים, משלשלים למיניהם, דיקור להפחתת תאבון ועוד דיאטות כאלו ואחרות...

כשאנו מסתכלים על התוצאה שאליה הגענו, מיום שהתחלנו את הדיאטה הראשונה ועד היום, אנו עלולים להיווכח שגם כאשר השגנו את התוצאה הרצויה וירדנו במשקל, זה לא החזיק מעמד לאורך זמן. אחרי זמן מה, שבנו והעלנו את המשקל שאיבדנו ולעיתים אף יותר ממנו. יכול להיות שמהיום שהתחלנו את הדיאטה הראשונה עברו מספר שנים ועדיין מבחן התוצאה מדבר בעד עצמו.

בקרב אנשים רבים שעושים דיאטות יש את המודעות והרצון להגיע לתוצאות, וזאת הסיבה שהם כל כמה זמן מנסים דיאטה חדשה, מחליפים דיאטה אחת באחרת ,נשברים, מתאכזבים, אוספים את עצמם ובוחרים שוב בדיאטה קצת שונה שאולי הפעם תעבוד, אולי הפעם הם יצליחו.

הסיבה העיקרית שדיאטות אינן עובדות אצל רוב האנשים היא: שאצל מרביתם מסתתרות סיבות,מניעים וגורמים שונים לאכילה עצמה ולהיותם בעלי משקל עודף. לא ניתן לטפל בגורמים ומניעים אלו באמצעות דיאטות ובאמצעות הגבלות חיצוניות של מה מותר ומה אסור לאכול. ברגע שישנן הגבלות חיצוניות, איסורים לגבי מאכלים מסוימים, הבעיה רק מחריפה.

אדם שסובל מאכילה כפייתית מאכילה שהיא רגשית מקבל מענה לצרכיו הרגשיים דרך האוכל.כל עוד לא ילמד להכיר בצרכיו הרגשיים,ברצונותיו, בבעיותיו האמיתיות ולהתמודד עימן – הוא עדיין יהיה זקוק לאוכל.

ברגע שאדם מתחיל דיאטה, נחסמת האפשרות של האוכל לספק מענה לצרכיו הרגשיים.
כל עוד אין לו אפשרויות וכלים לתת לעצמו מענה בדרכים אחרות הוא לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן בדיאטה. ברגע מסוים מגיעה נקודת השבירה המוכרת למי שחי דיאטות לאורך זמן. השבירה הנוראית הזאת שמביאה עימה בולמוסי אכילה, רגשות אשם ,הלקאה עצמית, מחשבות של "אני לא שווה", "אין לי כוח רצון", "מחר אני אתחיל מחדש", וחוזר חלילה.

מערכת היחסים עם האוכל הינה מערכת יחסים מורכבת. אכילה שאינה מאוזנת מעידה על חוסר איזון בתחומים אחרים בחיים. אכילה כפייתית היא בעצם פעולה אוטומטית שמשדרת "זאת הדרך שלי להתמודד כרגע עם מה שאני מרגיש".

השמנה היא רק תוצאה של הבעיה ולא הבעיה עצמה, לעיתים נדמה לנו כאנשים שמנים שכלל אין לנו בעיות מלבד היותנו שמנים ,אילולא היינו רזים החיים היו פשוט טובים ומאושרים. נדמה לנו שכשנהיה רזים הכול יהיה מושלם ולא נפחד משום דבר.
מכאן מתחילה הבעיה שבעצם האכלן הכפייתי לא מכיר בבעיותיו ולא מטפל בהם כי הוא חושב שהבעיה שלו מסתכמת בהיעדר כוח רצון ובעובדה שהוא שמן.

כשהאכילה הינה רגשית וכפייתית, זהו מצב שבו האוכל נותן מענה מעבר לצורך הפיזי,
אני מכנה אכילה מסוג זה כאכילה שמטרתה להזין את הנשמה דרך הגוף.
זהו מצב שמלווה בכאב מאוד גדול, אכזבות ותסכול בלתי פוסק שלעיתים נמשך לאורך שנים רבות.
באכילה מסוג זה האוכל יכול להיות חבר כשמרגישים לבד, כשמישהו מאכזב, כשכואב ועצוב בתוך הלב. האוכל מחמם כשקר, האוכל מנחם, האוכל זמין ונגיש תמיד, הוא נמצא בכל רגע ורגע,הוא לא נוטש, הוא אף פעם לא אומר לא!
יחד עם זאת האכילה הרגשית מעניקה תחושה של כישלון, תחושה של חוסר שליטה, של היעדר כוח רצון ובסופו של דבר מפחיתה מהערך העצמי שלנו.


עופרה (שם בדוי) הגיעה לקליניקה שלי שהיא במשקל עודף של כ- 20 ק"ג, עם היסטוריה ארוכה של דיאטות ועם רצון עז לרדת במשקל ולהיות רזה. בפגישה הראשונה בחנו את היסטורית הדיאטות שלה ועופרה גילתה שבמשך 15 שנים היא עושה דיאטות והיא באותו מקום. עד לפני שנפגשנו היא האשימה את עצמה שאין לה כוח רצון וזאת הסיבה שהיא לא הצליחה לרזות.

כבר בפגישה הראשונה היא הבינה שדיאטות לא עזרו לה וכנראה שיש דרך אחרת לרדת במשקל. עופרה הסכימה להיפתח לתהליך של הקשבה לגוף שבו הכרנו את דפוסי האכילה שלה בילדות, מערכת האמונות, רצונות וצרכים, ערכים, מחשבות, רגשות והתנהגויות.

במהלך התהליך עופרה אכלה הכול תוך כדי שהיא קשובה לתחושות רעב ושובע.
היא החלה לערוך שינויים בחייה והפוקוס שלה זז מהאוכל למימוש העצמי שלה ולהגשמת רצונותיה. האוכל כבר לא העסיק אותה והיא החלה לרדת במשקל כמעט בלי להרגיש.

הטיפול שלנו הסתיים כשעופרה הייתה 5 ק"ג פחות, עם מוכנות וכלים להמשיך את דרכה כשהיא משוחררת מכבלי האוכל והדיאטות, כיום לאחר שנה וחצי עופרה במשקל הרצוי לה, מסופקת ושלמה עם עצמה ועם איך שהיא נראית.


הרצון להיות רזה וחופשי ממלכוד הדיאטות והאובססיה המחשבתית וההתנהגותית סביב האוכל אינו טמון בתפריט כזה או אחר.
באמצעות טיפול בשיטת N.L.P ודמיון מודרך ניתן לפתור את הבעיה אחת ולתמיד, להגיע "לאכילה מאוזנת" , שבה אנו אוכלים כשאנחנו רעבים, מפסיקים כשאנו שבעים, אוכלים את המזון שאנו אוהבים, את המזון שהגוף שלנו זקוק לו מתוך אהבה לעצמנו ומתוך כבוד לגוף.


N.L.P Master Practitioner רויטל בני
[email protected] 050-5263311





blogerim.co.il/revibeny


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רויטל בני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]