|
|
נושא המאמר: Conversation Marketing, למה זה כל-כך חשוב היום? מאת: passiton סיגל לאור שמור מאמר למועדפיםעובדה שחייבים להודות בה לפני שאתם צוללים לתוך הפוסט הזה, היא שרוב החיפושים אחר מותגים, וההשוואה ביניהם, מתרחשים היום, יותר מתמיד, באינטרנט. וגם השיחה עליהם, לטוב ולרע. זה בדיוק הנושא שאנחנו מדברים עליו, איך לנהל את השיחה על המותג שלי, איך לעשות Conversation Marketing חכם ונכון. Conversation Marketing, "שיווק (באמצעות) שיחה", היא שיטת שיווק חדשה יחסית. היא שייכת לתחום המדיה החברתית (שימוש ברשתות חברתיות לצרכים אישיים ועסקיים), והיא התפתחה כחלק מהאפשרויות הרבות שמעמיד לרשותנו ה-WEB 2.0 בתחומי חיים רבים ובמקרה שלנו, בתחום השיווק באינטרנט. ההתפתחות של שיטת השיווק הזאת התאפשרה בזכות ההבנה שהולכת ומחלחלת בקרב גופים עסקיים רבים, לפיה תם העידן בו חברה יכולה לשפוך לתוך אתר האינטרנט הרשמי שלה תכנים, תמונות, חנות וירטואלית, דף "צור קשר", מפת סניפים, ולצפות שהגולש-צרכן ידלג באושר אל הסניף הקרוב שלה וירכוש חצי מהמותגים בחנות. תם ונשלם. עבר מהעולם. לא עוד. הגולש של היום כבר לא מסתפק בלהיות "צרכן פאסיבי". הוא רוצה להיות אקטיבי, רוצה שהמותג אותו הוא אוהב יתקשר איתו, ינהל איתו אינטראקציה אמיתית, יקשיב למה שיש לו להגיד, יענה לו, יתחשב בהצעות וברעיונות שהוא מעלה ושעשויים לתרום למותג.... והוא צודק. חברה חכמה, מצידה, חייבת לנהל קשר ישיר, בלתי תלוי ודו-כיווני עם צרכניה, וזוהי בדיוק המהות של ה-Conversation Marketing, "שיווק שיחה", כאמור. הקשר הזה, בין המותג לצרכן, מתקיים בעיקר באמצעות בלוג רשמי, פייסבוק, טוויטר, You Tube ורשתות חברתיות אחרות, וכדי שהוא יהיה אפקטיבי (יביא לגידול במכירות; חשיפה רחבה יותר של המותג; חיזוק המותג, או כל מטרה אחרת), ישנם כמה דברים בסיסיים שחברה צריכה לעשות: 1. אקטיביות ולא פאסיביות- ליזום שיחה על המותג שאותו היא רוצה לקדם ברשת, ולא לחכות שתיווצר שיחה כזאת. את זה אפשר לעשות באמצעות הקמת בלוג רשמי, שגם מהווה צינור קשר בפני עצמו וגם תומך באתר האינטרנט של החברה. 2. איתור, הצטרפות והובלה- לאתר שיחה שכבר מתנהלת לגבי המותג שלה בין אם זה בפייסבוק, טוויטר, You Tube או בכל רשת חברתית אחרת, להצטרף אליה בצורה רשמית (עמוד בפייסבוק, חשבון טוויטר וכו') ולהוביל אותה. 3. עקביות, רציפות הקשר- להתמיד בקשר עם הגולש-צרכן, להיות עקביים ולהפוך את השיחה לאמיתית, רלוונטית ובעלת המשכיות. הטעות הכי גדולה שחברה עלולה לעשות, היא להעלות פוסט לבלוג הרשמי שלה פעם באף-פעם, להזין את הטוויטר שלה רק בראש חודש ולעדכן את הפייסבוק שלה ביום שני הראשון של כל נובמבר. הגולש צריך להישאר מעודכן, מעוניין, מרותק ומסופק. 4. כנות ואמינות- • האינטראקציה עם הגולש-צרכן צריכה להיות כנה, גם אם היא לא נעימה לפעמים (גולש-צרכן שמתלונן, למשל, ועושה את זה בכל רשת חברתית שהוא מכיר). אסור למסמס תלונה של צרכן, אלא להיפך. חברה חכמה לוקחת את המתלונן, מטפלת בפנייתו בדרך הטובה ביותר והופכת אותו לשגריר הכי גדול שלה ברשת. • אמינות המידע קריטית בחשיבותה. גולש ששיקרו לו, לא יסלח, וגם ידאג שכל העולם יידע על זה. 5. קישור לעולם האמיתי- אף שיחה באינטרנט לא תחזיק מעמד אם לא יהיה לה ביסוס בעולם האמיתי. חברה צריכה להשתמש בטוויטר שלה, למשל, כדי להזמין את עוקביה להפנינג מכירות מיוחד, או השקת מותג חדש, ולעודד אותם לכתוב על כך אחר כך באותו הטוויטר בדיוק. דוגמה אחרת: חברה יכולה להקים עמוד מיוחד בפייסבוק, בו היא מודיעה על אירוע אקסקלוסיבי שייערך כאן וכאן, ויכלול תוכנית כזו וכזו. דרך העמוד הזה תתנהל ההרשמה לאירוע, ובו גם תתנהל כל השיחה סביבו, לפני התרחשותו (מי מגיע, מה הולך להיות שם וכו') ואחריו (תמונות וסרטונים מהאירוע, חוות דעת של גולשים שהיו שם, התכוננות לקראת האירוע הבא)... כמובן שיש צורות רבות נוספות לקיים Conversation Marketing אפקטיבי ומקצועי. אלו היו רק כמה נקודות בסיסיות אותן חברה צריכה לקחת בחשבון כשהיא נכנסת לתחום של שיווק שיחה באינטרנט. בהצלחה PassItOn passiton.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י passiton סיגל לאור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.
|
|
|
להשכיר רכב
הזמנת מלון בחו"ל
הזמנת מלון בישראל
אתר איי יוון
מדריך איטליה
מלונות בניו יורק
מדריך לאס וגאס
המלצות על נופש
המלצות על פריז
נדל"ן ביוון
|