|
|
נושא המאמר: רדיוהד- תחמנים, אנרכיסטים או אנשי שיווק מבריקים? מאת: סיגל לאור שמור מאמר למועדפיםעל היכולת המוזיקלית של רדיוהד בוודאי תסכימו איתי שאין מה לדבר, הרי החבר'ה האלה פשוט גדולים. אבל מה תגידו על יכולות השיווק שלהם? מסתבר שגם בשטח הזה הם יכלו לעשות אחלה קריירה, שכן בשנים האחרונות חברי הלהקה מדגימים חשיבה שיווקית שונה, יצירתית, פורצת גבולות, ויש כאלה שכבר כינו אותה... אנרכיסטית!
בסוף 2007 יצא אלבום האולפן השביעי של הלהקה, In Rainbows, בגרסה שניתנת להורדה מאתר האינטרנט הרשמי שלהם כאשר המאזין הוא שקובע את מחיר האלבום. אין מינימום ואין מקסימום. אפשר לרכוש אותו תמורת 20$, 30 סנט או אפילו 0$, אם תרצו.
איזו סערה שקמה סביב שיטת ההפצה הזו... חבל על הזמן. היו דיונים אידיאולוגיים, עקרוניים, שיווקיים, טכנולוגיים, אומנותיים, כלכליים. לא אכנס אליהם פה, מן הסתם, אבל כן אספר לכם שהתומכים גרסו שחברי רדיוהד הם גאונים שיווקיים בגלל שהם הבינו למעשה את כל הקטע בווב 2.0. את עניין השיתופיות, הקוד הפתוח, התכנים החופשיים ברשת, השיוויוניות בין הגולשים, שיטת התקשורת וההפצה במדיה החדשה...
המתנגדים, איך לא, באו בעיקר מתוך תעשיית המוזיקה. קים גורדון, למשל, הבסיסטית והסולנית של להקת סוניק יות' האמריקאית, התראיינה בשבוע שעבר לגרדיאן הבריטי (http://www.guardian.co.uk/music/2009/jun/05/sonic-youth-rock-music) לרגל צאת אלבום האולפן ה-16 של להקתה וקבעה שרדיוהד תיחמנו את כולם. לדבריה, חברי הלהקה יכלו להרשות לעצמם את ה"תחבולה השיווקית" הזאת (מילותיה המדויקות) בזכות ההצלחה האדירה שלהם ובזכות העובדה שהם פשוט מוכרים הרבה אלבומים, אז מה אכפת להם בעצם...?
הבעיה האמיתית בשיטת השיווק בה הם נקטו, אומרת גורדון, זה שהיא באה על חשבון אחיהם ואחיותיהם המוזיקאים. את המעריצים זה לא מעניין שכמעט אף אמן לא יכול להרשות לעצמו להתנהג כמו רדיוהד ולנקוט בשיטת ה"שלם כפי יכולתך על האלבום שלי". זה פשוט גורם ליתר המוזיקאים להיראות רע, בגלל שאם רדיוהד יכולים להפיץ את המוזיקה שלהם בחינם, אז למה כל השאר לא עושים את זה גם. וכל זה, באמתלת דאגה לקהילה מצד רדיוהד. נשמות טהורות ממש. בינינו, גורדון אומרת את זה מקנאה. בהמשך לדברים האלה גם היא מודה בפה מלא שזו שיטת שיווק מבריקה ומוסיפה:"הלוואי שאני הייתי חושבת על זה בעצמי".
בתגובה (או שלא) לגורדון ולשאר המקטרגים, רדיוהד שחררה כמה ימים לאחר הראיון בגרדיאן גרסת הורדה של חנות האון-ליין הרשמית שלה, כדי שלאנשים יהיה יותר קל להיחשף לאופציית הורדת האלבום ב-0$.
אז מי אתם חברי להקת רדיוהד של 2009- תחמנים, אנרכיסטים או אנשי שיווק מבריקים בפוטנציה?
סיגל, PassItOn
passiton.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י סיגל לאור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.
|
|
|
להשכיר רכב
הזמנת מלון בחו"ל
הזמנת מלון בישראל
אתר איי יוון
מדריך איטליה
מלונות בניו יורק
מדריך לאס וגאס
המלצות על נופש
המלצות על פריז
נדל"ן ביוון
|