נושא המאמר: חוג ציור לילדים
מאת: זיו אייל שמור מאמר למועדפים
חוג ציור לילדים
סדנא" בכפר מציעה תפיסה שלמה ורחבה בתחום לימוד האומנות לילדים ונוער. תהליך לימוד האומנות כפי שאני רואה אותו הוא הזדמנות לחוות סוג למידה שונה במובהק מזה של בית הספר. אני מאמין בלמידה יצירתית המונעת קודם כול על ידי הנאה ומלווה בחיפוש, בניסוי ובגילוי, כל פעם מחדש. זו היא למידה המפתחת את החשיבה, את הבנת השפה ואת הסקרנות האינטלקטואלית והחוויתית כאחת. היא מאפשרת גם הבעה רגשית וגם רעיונית, באופן חזותי, מוחשי ותקשורתי. לגבי תלמידים רבים זהו ערוץ המאפשר פיתוח ביטחון עצמי בתחום שונה וחדש. זוהי דרך טובה, כמו שיודע כל מי שיש לו ילד שרוכן שעות על שולחן הציור, להרחבת טווח העמידה בתיסכולים ויכולת הריכוז. לילדים רבים זו דרך לצמוח, להתחזק, להצליח, להיות גאים בעצמם, לבטא צדדים חדשים. הדרך שלנו ללמד אומנות היא שונה: חופש מול מסגרת. ילדים זקוקים למסגרת והם צריכים חופש. אנו מנסים ב"סדנא" ליצור מתח דינמי בין השניים, לאפשר חופש יחסית גדול למוסד לימודי במסגרת גמישה, אבל ידועה. עושר של אפשרויות. מפיסול בחימר וקרמיקה עד ציור בשמן ואקריליק, מרישום בגיר עד פיסול פסלי ענק בבטון, מיציקות חול עד יציקות פוליאסטר. מגילוף בעץ לחציבה באיטונג, מצילום עד בניית דגמים ארכיטקטוניים - עבודות מדויקות, מול עבודות חופשיות, מוורמיר עד פיקסו, צבע מול קווי עיפרון, עושר של אפשרויות גירוי, עושר של אפשרויות ביטוי - הכול מלווה כמובן בהדרכה. האיזון הדינמי בין חוויית החופש והיצירה הספונטנית לבין רכישת מיומנות וידע. שיטת הלימוד. בכיתות הנמוכות יש שני עקרונות מרכזיים שעל פיהם נעשה הלימוד: א. פירוק מבנים מורכבים ליחידות בסיסיות (מצורות מורכבות לצורות פשוטות /מבני צבע מורכבים, מבני משמעות. ב. פנייה מכמה תחומים אל אותו נושא עצמו (לדוגמה: ציור ופיסול של אותה חיה). למרות שהשיעורים אינם ממוקדים רק בתוצאה ישנו דגש על הישג ייחודי לשיעור. מגוון הטכניקות וסגנונות העבודה מאפשרים לילדים שונים להצליח בנושאים שונים ולגלות את תכונתה המרכזית של האמנות - אין סוף הפתרונות הקיימים לכל נושא. הלימוד נעשה גם מתוך בחינת הקשר עם תולדות האמנות, ציירים מפורסמים, סגנונות שונים וכדומה. בכיתות הגבוהות העבודה מובנת פחות ודומה יותר לקבוצות המבוגרים. התלמידים הם שבוחרים לעצמם תחום או נושא ומקבלים ליווי אישי והוראה אישית. תלמידים המתמידים לאורך שנים (לא רק בנות, גם קבוצות בנים גדולות) ואיכות עבודות מרשימה הן עדות להצלחתה של הגישה.
www.sadna4u.com/page1.html?
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זיו אייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.