נושא המאמר: שיווק גרילה
מאת: David Aviv שמור מאמר למועדפים
"שיווק גרילה" משמעו קד"מ לא שגרתי, בלתי רגיל וגמיש במיוחד, הכולל בתוכו:
1. "שיווק בעזרת דמויות וירטואליות" – העברת מידע באמצעות שמועות שנוצרו באופן
מלאכותי ומכוון והפצתן.
2. "Ambush-marketing" - מאפשר לחברות בעלות המותג לנצל, מבלי לעבור על החוק,
סערת רגשות הקשורה באירוע כלשהו ולכבוש את תשומת הלב של קהל היעד
בלי להיות נותן החסות הרשמי של האירוע.
3. "מרקטינג הלם" ("Life Placement" ו- "Virus marketing") – כאשר המידע על המוצר מופץ על-ידי הצרכנים בעצמם או על-ידי סוכנים שתולים.
אירועים רחבי היקף מושכים מיליוני צופים בכל העולם. קהל יעד ענק שכזה מהווה נתח מובחר בעבור חברות היצרנים המשקיעות מיליוני דולרים
בשביל הזכות להיות אחד מנותני החסות של אירוע כזה. מה יכולות לעשות החברות ש"פספסו את הרכבת" של האירוע
וגם כאלו שאין ברשותן תקציב של מיליונים לפרסום ו-btl?
חברת NIKE חסכה 50 מיליון דולר, זה הסכום שהיה עליה לשלם כדי להיות נותנת החסות הרשמית של אולימפיאדת החורף. החברה פשוט חילקה לאוהדים דגלונים בצורת ה"V” של המותג כדי שינופפו בהם בזמן התחרויות, וכן הקימה מרכז NIKE ענק (קדור פורח) שהתנשא מעל האצטדיון. כתוצאה מכך, לאחר משאל בקרב הצופים שבוצע בתום המשחקים, רוב הנשאלים האמינו כי NIKE היא נותנת החסות הרשמית של המשחקים. מבצע פרסום זה של חברת NIKE מהווה דוגמה קלאסית ומפורסמת ביותר בעולם.
כמו כן, החברה חודרת בדרך עקיפה לשטח המידע של המתחרה העיקרי שלה, ששילם סכום לא מבוטל תמורת החסות והוא השותף הרשמי של האירוע, ובכך החברה גורמת לו למירמור.
עם שיטות מרקטינג פרטיזני נמנים: Flash-mob, Life Placement, קונים מסתוריים, Striking (פרומו שערורייתי באירועי ענק),
מיצג רחוב, הקרנת וידאו גרילה ועוד…
זול ויעיל
ב-3 השנים האחרונות, הפרסום המסורתי התייקר כמעט פי שניים והיקפו גדל באופן משמעותי, ואילו לחברות שרוצות לבלוט בהמון קשה יותר ויותר לעשות זאת; הן לא יכולות לשחק לפי הכללים המקובלים!
כל ישראלי רואה מדי יום בממוצע 1,500 עד 2,000 מודעות פרסומיות. הדבר דומה לכמות הפרסומות בלונדון ובניו יורק, אך כאשר באירופה ובארה"ב השאיפה כעת היא לצמצם את הרעש הפרסומי, הרי שבישראל האינטנסיביות שלו גוברת.
לכן, באירופה כיום כל פרויקט פרסום שלישי לקידום מותג מכיל מרכיבים של שיווק גרילה. בשוק נוצרו תנאים לכך שהביקוש לכלי זה ילך ויגדל.
לפי הערכות אירופאיות, שוק הפרסום הכללי מוערך ב- 3.9 מיליארד דולר בשנה. בפעולות פרסום לא סטנדרטיות מושקעים 60-150 מיליון דולר בשנה, ופעולות מסוג זה זולות באופן משמעותי לעומת הפרסום המסורתי.
לפי המחקר הארוך שביצענו, השיווק גרילה מוזיל עלויות בין % 20 עד % 70 , וביישום מוצלח מניב השפעה מהירה (בייחוד כאשר על אנשי השיווק להגיע לנוער). "הדור החדש" רואה מעט טלוויזיה וכמעט ולא קורא.
המומחים שלנו ערוכים לסייע לכם לבנות אסטרטגיה אינדיבידואלית של "שיווק גרילה" וליישם אותה באופן איכותי.
הניסיון שלנו והטכנולוגיות העומדות לרשותנו יאפשרו לכם:
להגיע לקהל יעד רחב שבתנאים רגילים השפעת הפרסום עליו בלתי מספקת.
ליצור בהלת ביקוש למוצר שלכם ברשתות השיווק ובחנויות.
ליצור לחץ על אנשים המקבלים החלטות על רכישה קמעונית.
לחזק את עמדת המותג בערים גדולות באמצעות השפעה עקיפה.
www.kadamcenter.co.il
www.kadamcenter.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י David Aviv שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.