נושא המאמר: כתיבת פרופיל חברה - כתיבה שיווקית - קופירייטינג - כתיבה
מאת: שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית, מנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il שמור מאמר למועדפים
כתיבת פרופיל חברה - כתיבה שיווקית - קופירייטינג - כתיבה
פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמציתיות לשאלות הבוערות: מהי מהות העסק שלך ומהו קהל היעד שלו? מה מיוחד בו? ממתי הוא קיים? מיהם הגופים המרכזיים שנעזרו בשירותיו הטובים של העסק עד כה (נכון רק לגבי עסקים המעניקים שירותים לעסקים)? והחשוב מכל – כיצד יתרונות העסק שלך משרתים דווקא אותו, הלקוח הפוטנציאלי שלך. בקיצור משפטים אחדים בלבד עומדים לרשותך, ובהם עליך לשכנע את הלקוח בנחיצותך עבורו. נכון, יש שפע אדיר של מידע שתרצה לחלוק עם הלקוח בכל הנוגע למפעל חייך, וכולם נראים לך חשובים מאוד, ואף הכרחיים. אולם, קוצר היריעה העומדת לרשותך מאלץ אותך לברור בקפידה אך ורק את הפרטים המבדלים אותך ממתחריך והופכים אותך לעדיף על פניהם ומושך עבור הלקוח. אל תשכח שממש כמוך, גם הלקוח הפוטנציאלי שלך עסוק וממהר, על פי רוב. רוב הלקוחות הפוטנציאליים לא יקראו את כל הפרופיל, מפאת קוצר זמן או חוסר עניין. לכן, עליך להגדיל ככל יכולתך את הסיכוי לכך שהמשפטים הראשונים בפרופיל החברה ישקפו את מהות עסקך כהלכה. בולט, מוביל ואמין סביר להניח גם שבאותה מידה שנחשף לפרופיל החברה שלך, בחן הלקוח הפוטנציאלי טקסטים דומים של רבים ממתחריך. אל תשכח זאת בבואך לתכנן את כתיבת פרופיל החברה. זכור שמטרתך לבלוט ביחס למתחרים, להיות שונה, להיתפס כמקצועי ומוביל מהם בתחומך, בלי לוותר לרגע על האמינות (כלומר, לא תשיג דבר אם תתהדר בנוצות שאינן שלך...). לפי הסדר כתיבת פרופיל חברה צריכה להיות השלב הסופי בתהליך מקיף של גיבוש אסטרטגיה שיווקית, זיהוי יתרונותיך ביחס למתחרים והגדרת מטרות ויעדים לשיווק. לאחר שזיהית את יתרונותיך, עליך לסדרם על פי מידת חשיבותם, מהחשוב ביותר, זה שלא מצוי אצל המתחרים, לחשוב פחות - זה המצוי אצל רוב המתחרים. כך תמנע מצב שבו קהל היעד נחשף לתוכן, רפרף על פניו ועבר הלאה, מבלי להגיע לעיקרו. מילת הקסם בעלת ניסיון רב בכתיבת פרופילי חברה לגופים המובילים במשק, וגם לחברות קטנות ובינוניות.
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית, מנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.