נושא המאמר: למה סקר?
מאת: יעל לוטן מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ שמור מאמר למועדפים
מה הסקר?
תמיד כשעולה המחשבה על קידום, לנגד עינינו עומדים לקוחות פוטנציאלים אליהם אנו נכספים להגיע.
תחילה אנו מגדירים אותם ואח"כ מתחילים לחשוב על אופן הפנייה אליהם. תמיד כאשר רוצים למכור משהו למישהו יש צורך באיסוף של מרבית הנתונים אשר יעידו על הרגלי הצריכה שלו ועל העדפותיו זאת על מנת שנוכל לדייק עד כמה שניתן בפנייתנו אליו.
כדי שתהיה לנו ממשות הדרך היעילה ביותר היא לערוך סקר.
בטרמינולוגיה של יחסי ציבור המילה "סקר" פירושה לבחון בקפדנות את דעת הקהל ביחס לרעיון, מוצר, היבט של החיים או כל נושא אחר. ע"י עריכת סקר מאדם לאדם ניתן לקבל מבט כולל של דעת הקהל על נושא מסוים באמצעות ניתוח של האחוז הגבוהה ביותר של תגובות הציבור.
השאלה מה פירוש הדבר עבור עסק קטן או אדם שניצב לבדו? ברור שהוא לא יכול לרוץ ולשכור מומחים לעריכת סקרי דעת קהל או חברת מחקר כדי שיספרו לו הכל על השכנים החדשים בשכונה החדשה או מה קולגות חושבים על הפרויקט שלו.
את יכולה לעשות סקרים משלך בקלות רבה.
סקר נעשה כדי למצוא איזה "כפתורים" יש לקבוצה בנושא עריכת סקרים, המילה כפתור פירושה הנושא או הביטוי או המושג שמתקשרים את הממשות של קהל ספציפי. זהו דבר שהוא ממשי לרוב האנשים באותה קבוצה ושניתן להשתמש בו כדי לקבל תגובה ולהשיג הסכמה. המונח בא מהביטוי מראשית המאה העשרים " ללחוץ על כפתור" שפירושו, במובן פיגורטיבי "לבצע פעולה שבאופן אוטומטי תביא למצב העניינים הרצוי".
ביחסי ציבור, מצב העניינים שהאדם מעוניין בו הוא הסכמה ושיתוף פעולה עם פעולותיו.
בסקר עלינו להציג שאלות לאנשים על מנת להשיג את דעתם על משהו. כפתור הוא הנתון העיקרי שאת מקבלת מהפעולה הזו. זו התשובה שניתנה הכי הרבה פעמים לשאלת הסקר שלך והוא יעורר הסכמה ותגובה. כמובן שבאותה מידה ניתן גם לתכנן סקרים כדי לגלות מה אנשים מתעבים.
עם הידע שתשיגי מהסקר לגבי הקהל את בעצם פותחת פתח ליידע את אותו קהל באשר לרעיונות שאת רוצה שהם יקבלו – במילים אחרות, את תוכלי להעביר אליהם את המסר שלך.
המסר הוא התקשורת, המחשבה, המשמעות שאת רוצה להעביר לקהל או לציבור.
הכפתור הוא הדבר שמשמש להשגת הסכמתו של הציבור לשמוע את המסר.
שימי לב, מסר וכפתור אינם אותו הדבר.
על ידי עריכת סקר ומציאת הכפתור הנכון ניתן לאחר מכן להשתמש באותו כפתור כדי לעורר הסכמה ובאמצעותה לקבל תגובה.
סקרים נעשים על מנת להשיג הסכמה. סקרים לא נעשים לשום מטרה אחרת. הם נעשים על מנת לבסס הסכמה עם הקהל.
שואלים עשרה או אלף אנשים מה הם הכי היו רוצים או מצפים מצמיג של מכונית ושבעה או שבע מאות מהם אומרים לך "עמידות". זהו!
כדי לזהות את הצורך של קהל המטרה חשוב לערוך סקר וכך לדעת מה נדרש ורצוי ולא להסתפק בניחושים.
יעל לוטן – מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
מבוסס על עבודותיו של ל.רון הבארד.
www.lotan.org.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.