נושא המאמר: קונבינסינגלוגיה- תורת השכנוע המלאה.
מאת: אריק שני שמור מאמר למועדפים
לשכנע אדם כלשהוא בדבר ספציפי עשוי להיות דבר קשה ביותר.למעשה,רוב החיים בנויים על שכנוע אף מבלי שנשים לכך לב במיוחד:כל הזמן מתבצע שכנוע- החל מן הדברים הקטנים ביותר ועד הדברים העיקריים שבחיים.אף אחד מאיתנו אינו אוהב להשתכנע ע"י מישהו אחר היות וההרגשה שאני "משוכנע" גורמת לעניין ריגשי שנחווה בדרך כלל כלא נעים ובתור "איבוד" מסויים של תחושת השליטה.
אף אחד אינו אוהב לצאת משליטה ולהישלט ע"י מישהו אחר. זהו למעשה הכלל הראשון של השכנוע הטוב - לעולם אסור לתת את התחושה או ליצור את הרושם שאתה מנסה לשכנע כרגע. השכנוע אמור להראות כסמוי ולהיות כמעט בלתי מורגש.
הדבר פותח סוגיה מסויימת בנקודות ההשקפה על השכנוע: האם לשתף את המשוכנע בתהליך השכנוע או רק לבצע עליו את תהליך הידע שיגרום לו לשכנוע? ככלל,שכנוע הוא דבר מסובך ולכן יש לבחון אותו לעומק ועל פני כל תמונת המצב השלמה ביותר: ההסתכלות על כל התהליך צריכה לכלול הבטה בכל הגורמים,האנשים והאפשרויות שיש כרגע במקום הספציפי.אף אם אתה המשכנע הרי שמוטב לך לסקור ולראות את כל המתרחש כאילו אתה הוא עומד מן הצד וצופה גם בך עצמך.נקודת הצפיה בכל היא צדדית וכוללת מבט עליך,מבט על המשוכנע,מבט בהיר ומפוכח על כל התהליכים המתבצעים (הרעיונות,השיטות,התכנים,שפת הגוף) ועל אפשרויות המשחק החוכמתי והיעילותי שלך בכל אלו.
משכנע חכם חייב להתמצא בכל מדע השכנוע על בוריו גם כדי להכיר את רוב האפשרויות העומדות לרשותו. כעיקרון,על הידע הזה נבנים כל המהלכים האפשרים העתידים להוביל לתוצאות המתבקשות הטובות יחסית. הידע מהם האמצעים הטובים ביותר הוא זה המוביל ליכולת לשכנע באמת את הניצב מולך.
האמצעים העומדים לרשות המשכנע כפשוטם הינם המסר,סוכן המסר (מי המשכנע: אדם רגיל,אדם מומחה) וכוחות ההשפעה (הפנמה,הזדהות,התרצות).על כל אלו מתווספות טכניקות שכנוע שניתן למנותן על אצבעות שתי הידיים. הטכניקות כעיקרון מפעילות תחושות ורשמים שונים אולם מצומצמים ובמספר מועט: בדומה לשבע גומחות הצבע על פלטת צבעי ציור - הרי גם שלכל אדם משוכנע ישנם כ 6- 7 דברים עיקריים שעליהם אנו עובדים: גאווה,תחושת חשיבות,תחרותיות,הוגנות - הדדיות,רצון בהגשמה וכן הלאה.יהיו שיגידו שאנו עוסקים גם ביצרים ויהיו שיאמרו כי אנו עוסקים גם באזורים שונים של חשיבה ושל עמדות שונות (זו הניתוח הפסיכולוגי המקובל).
כך או כך לתהליך השכנוע ישנם שלושה שלבים ברורים כמו בכל דבר (משחק מקדים,הדבר עצמו ואחרי, פתיחה ואמצע וסיום - בשחמט). חלוקה של השכנוע לשלושת החלקים עוזרת מאד לארגן את כל הידע ולהפעיל אותו באופן מדוד.
שכנוע יכול לכלול גם מניפולציה מצידו של המשכנע על המשוכנע אולם על כך בסוגיות השכנוע ובחישובים שכל איש מכירות מנוסה מפעיל מבחינת הוגנות והבנת התהליך.כמובן שניתן יהיה לשכנע הרבה אנשים בעזרת דברי מניפולציות ומירמה אולם לא בדרך זו נוקטים כל אנשי המכירות היות ואין בכך הוגנות או יושר.
[email protected]
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריק שני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.