נושא המאמר: שכנוע בפרסום
מאת: אריק שני שמור מאמר למועדפים
שכנוע בפרסום הוא נושא שנוי במחלוקת וטיב העבודה והבנת עומקה נסוב על דברים רבים ושונים.למרות זאת לא נוכל להתעלם מכך שההיגיון המנתח את אמצעי השכנוע לא השתנה הרבה עם התפתחות דורות הפרסום.לרוב,כללי אצבע פשוטים ונכונים (בשילוב צירוף התמצאויות ידע עדכניות כתוספות) עשויים לחרוץ את ההבדל שבין פרסום נכון באופן וודאי ושיצליח לבין פרסום שיישאר מאחור ואי שם בדישדוש ממוצע.
בייחוד בתקופה המודרנית בה שפע האינפורמציה המורצת תדיר אל מול תודעת הצרכן הסופי חורצת את דין תשומת הלב הרי שנחוצה הבנה מעמיקה מאד שתוכל לחדור את מלוא ההתנגדות של הצרכן הסופי.כאמור חדירה זו תהיה מובלת על ידי רצונו החופשי בכך כל עוד נהיה יעילים עבורו ונוכל להציע לו דבר מה שלו הוא זקוק.תהליך פרסומי אינו שטיפת מוח עוצמתית המפוזרת כלפי כל אחד ואחד אלא המנסה לדייק ולמצוא למוצרינו את האנשים שאכן יעשו בו שימוש ושצריכים אותו.אסור לשכוח שבמידה ונתפוס בצורה לא נכונה לקוחות כ"דגים" הרי שיהיו בהם רבים שיסבו למוצרינו נזק בכל שהם אינם צריכים אותו הלכה למעשה וכל שיקרה הוא שהם יוציאו לו שם ותפיסת תכונות שתחטא לקירוב התפיסתי שביקשנו לעצמנו בשיווק המוצר אך ורק כלפי קהל היעד שלנו.
נכון הדבר שבייחוד עם עסקים קטנים קהל היעד אינו תמיד מוגדר וודאי.
על כן ייעשה שימוש בשכנוע הטמון בתוך הפרסומת.
שכנוע פרסומי כולל בדרך כלל:
א. יידוע הציבור שיש לנו מוצר ספציפי
ב. בשיטות מסויימות הכנסתו לתת מודע בשוטף
ג. הדגשת הייחוד שבמוצר שלנו
ד. הדגשת הצורך במוצר שלנו
ה. הדגשת התועלת שבמוצר שלנו
ו. הדגשת מוכרות המוצר שלנו. (תראו הוא מפורסם כרגע,אתם לא היחידים המשתמשים בו)
ז. הדגשת הרצון להשתמש במוצר שלנו
ח. יצירת אווירה - דבר חשוב ביותר
איך הפרסום עובד למעשה ?
א. הוא מציג אותנו מול קהל הקונים
ב. הוא אמור להראות אותנו בדרך מסויימת שבה נבחר
ג. הוא מפעיל תחושות ומחשבות ספציפיות שאנו בוחרים שיפעיל
ד. הוא נותן לנו תחושה של גאווה
ה. הוא יוצר שורה של תהליכים פסיכולוגיים שמשפיעים על הקניה
ו. הוא נמצא בחלל פרסומי ביחד עם פרסומים אחרים בתקופת זמן מסויימת (ואף נקשר אליהם איכשהו)
מה עושה שכנוע פרסומי טוב?
א. מעביר בצורה חדה ונקיה את שביקשנו
ב. גורם לאנשים למרות שפע האינפורמציה לשים לב אלינו
ג. גורם לאנשים לזכור אותנו
ד. עוזר לאנשים להבין - כאשר נרצה את הדבר איפה נוכל למצוא אותו בכלל?
ה. גורם לאנשים גם לספר לאחרים על מה ששמעו וראו
ו. יוצר שיחות ביומיום סביב המוצר
ז. גורם להרגשה שלא מנסים לשכנע יותר מדי
ח. יוצר אכן יחס ריגשי ומערכת יחסים התחלתית כלפי הצרכן (אנו מציעים דברים ומחכים לו)
מהו שכנוע פרסומי טוב?
א. שכנוע הפונה באופן הוגן אל הצרכן
ב. שכנוע משולב נכון גם מנטלי וגם אמוציונאלי וגם תועלתי
ג. שכנוע היודע לנסח באופן עשיר ומפתה את הדברים
ד. שכנוע המשרה אווירה חיובית וטובה (בד"כ)
ה. שכנוע לעיתים ישיר (הפונה אל האדם) או עקיף (המציג את הבעיה ומציע פיתרון)
שימוש בהבנה היכן מתרחש השכנוע:
א. לפני השימוש במוצר
ב. האם כל מה שכתבתנו יהיה מובן יותר אחרי השימוש במוצר
ג. האם השכנוע מתרחש כאשר אדם מדבר על הפרסום עם עוד מישהו
ד. האם השכנוע נוצר במגע התפיסתי של הפרסום עם תודעת הצרכן
ה. האם השכנוע מתרחש במהלך הטיבעי של הפסיכולוגיה (ומתי? מתי חומרי השכנוע "מתקבעים").
ו. מהו הדבר הוסף הדרוש כדי שהשכנוע יתקבע ויוביל לביצוע הפעולות.
[email protected] קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריק שני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.