נושא המאמר: שיווק מזוית אחרת
מאת: אלעד הדר שמור מאמר למועדפים
כולם יודעים שעסק שלא עושה שיווק מסכן את המשך קיומו, רוב המנהלים עושים שיווק אף על פי חוסר הוודאות התמידית בנוגע לתוצאותיו. סביב נושא השיווק קימות מאות תאוריות, שיטות וגישות "מנצחות". לרוב השיטה המומלצת ביותר היא זו של איש המכירות שהגיע למכור לנו שיטת שיווק חדשה, שונה או בדיוק כמו זו שלא עבדה בפעם שעברה, רק שהפעם כדאי שנקנה שטח פרסום גדול יותר ולמשך זמן רב יותר "כדי שיהיו תוצאות".
אני לא מתכוון לשכנע אתכם לשווק, לקדם או לפרסם בדרך מפתיעה וחדשה. הפעם הגיע הזמן להתייחס לשיווק מזווית שונה, זווית שמרבית המנהלים לעולם לא התייחסו אליה כאל "שיווקית" והיא המוצר או השירות שלכם.
כל מנהל צריך להתייחס למוצר שלו כאל הכלי השיווקי החשוב ביותר בחברה שלו! ואני לא מתכוון לדרך שבה הוא ארוז אני מתכוון לדרך שבה הוא מסופק.
האם פעם עצרת לשאול את עצמך האם אתה או מישהו מבני משפחתך היה קונה את השירות או המוצר שלך? האם לאחר שקנה הוא היה חושב שקיבל תמורה הולמת עבור כספו? האם השימוש במוצר או בשירות שלך היה גורם לו להמליץ עליו לאחרים?
אם אף פעם לא הסתכלת בדרך זו בצורה מעמיקה וכנה על המוצר או השירות שאתה מוכר, הגיע הזמן! לפני שאתה מוציא הון עתק על שיווק, שעל פי הגדרה זוהי פעולה כלפי חוץ, עצור לרגע והסתכל פנימה, לא תאמין מה תגלה.
נקח לדוגמא את חברות הסלולאר. הן הרי לא מפסיקות לפרסם ומוציאות מיליוני שקלים מדי שנה (שבסופו של דבר מן הסתם יורדים מהחשבונית החודשית שלנו). דמיינו לעצמכם שפתאום מתקשר אליכם נציג של חברת הסלולאר שלכם והוא אומר לכם כי הוא הבחין שלפי אופן השימוש במכשיר שיש ברשותך המסלול שאתה נמצא בו אינו הולם את הרגלי השימוש שלך ולכן הוא היה ממליץ לך לעבור מסלול ללא התחייבות ולחסוך אי אילו שקלים מדי חודש.
אני אמנם בטוח שכישראלים מיד הינו חושבים אחד מהשנים: או שחבר מותח אותנו או שיש כאן איזו עלילה נסתרת והחתול בשק יתגלה בחשבון הבא. אך אם זה לא המקרה ובאמת החלפנו את המסלול וזכינו בהטבה הנכספת שאכן באה לידי ביטוי בחשבון הסלולארי הבא שלנו, מה יקרה? הרי שאז מיד נתחיל לספר על אותו בוקר בו קיבלנו שיחה מופלאה מנציג שירות שהפתיע אותנו בטוב ליבו והחליט לעזור לנו לחסוך בחשבון הסלולארי ופתאום נמצא עצמנו מספרים בהתלהבות לחבר ולעוד חבר ולבן משפחה ולשכן מהדירה ממול והם בתורם יתחילו לספר את אותו הסיפור הלאה והלאה. מבלי לשם לב הפכנו אנו להיות לאנשי השיווק של אותה חברת סלולאר ואין שיווק יותר איכותי מזה!
המוצר או השירות שלך הוא איש השיווק ומסע הפרסום הטוב ביותר שלך, לפני שאתה מוציא הון עתק על יועצי שיווק, יחצ"נים, פרסומאים ומדיה, בדוק האם הלקוחות שלך מרוצים לאחר שרכשו אותו והאם ימליצו לחבריהם. מוצר או שירות שיעמוד בשלושת עקרונות אלו יהיה הצלחה משגשגת אפילו עם התקציב השיווקי הדל ביותר. ערוך באופן קבוע סקר בקרב לקוחותיך בדוק את העסק שלך, אתה תגלה בדרך זו הרבה יותר ממה שכל בעל מקצוע מדופלם יאמר לך.
www.bizsuccess.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלעד הדר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.