נושא המאמר: שם המוצר - יחסי ציבור!
מאת: יעל לוטן - מנכ"לית לוטן תדמיות שמור מאמר למועדפים
שם המוצר – יחסי ציבור!
קצת לא נעים להודות ולפעמים לוקח שנים כדי להבין שהשיטה לא עובדת וחייבים לשנות.
בעידן התקשורת החדש אי אפשר שלא לפרגן לאינטליגנציה של הלקוח וחייבים לבנות קונספט חדש ליחסי ה"תן וקח" בין משרד יחסי הציבור ללקוח.
במשך השנים יחסי ציבור הם מין הבטחה יפה ל"משהו" אך לא כל כך ברור מה או כמה. כן, יודעים שיחסי ציבור יגרמו ללקוח להיות מוכר והוא יופיע בעיתונות, בטלביזיה ובאינטרנט ובכל ערוץ תקשורת המתאים לו אך אף פעם לא יודעים כמה בדיוק וזו הבעיה. הלקוח מצידו מפתח ציפיות גבוהות הן מהתקווה שלו להיות מפורסם וידוע והן לאור העובדה שהשקיע סכום לא מבוטל של כסף. המשרד מצידו כמה שלא יעבוד לפעמים מקבל את התחושה שזה לא מספיק זאת בגלל שדברים עד היום לא סוכמו מראש.
פריצת הדרך החדשה היא בהתייחסות ליחסי ציבור כמוצר שאפשר לכמת אותו.
הגבות מתרוממות? סימני השאלה מצלצלים? מצוין, זו הכוונה והתשובה היא בוודאי וזה כל כך פשוט שהשאלה היחידה המתבקשת היא איך לא חשבו על זה קודם?
אנו מכירים תחום פרוץ בו כל משרד או איש יחסי ציבור מבטיח בגדול יחסי ציבור בונה אסטרטגיה מרשימה, תכנית עבודה ובכל זאת נראה כאילו הכול לוטה בערפל נראה שהמשרד מספק ואילו הלקוח נשאר לא מסופק....
להתייחס ליח"צ כמוצר הכוונה היא לפרט כבר בשלב החתימה על החוזה על מה בדיוק משלם הלקוח, כמה כתבות ובאיזה סדר גודל לדוגמא: בחודש הראשון יקבל הלקוח X כתבות גדולות(מעל חמש מאות מילה)וX כתבות קטנות (מתחת לחמש מאות מילה) כאשר את הכול ניתן לכמת הלקוח יודע מה הוא אמור לקבל והמשרד יודע בדיוק מה הוא אמור לספק וכך מתיישרות הציפיות של הלקוח מול העבודה של משרד יחסי הציבור.
ברגע שמשרד יחסי הציבור מגדיר יעדים ברורים ומדויקים הוא יכול להתנהל בצורה מסודרת בעבודה השוטפת ולדעת לאבחן בכל רגע נתון באיזה מצב נמצא כל לקוח ולקוח. לדוגמא: ברגע שהוא יודע שהוא סגר עם "דני הנגר" שהוא יקבל ארבעה אייטמים בחודש וכבר אמצע החודש וייצאו רק שנים אז הוא יכול לראות איפה צריך לשים יותר תשומת לב ולדאוג לכך ש"דני הנגר" יקבל את ארבעת האייטמים עד סוף החודש וכך אין מצב שבו לקוח לא מרוצה או מרגיש שלא קיבל מספיק.
הרעיון בלכמת את היח"צ כמוצר נולד מתוך רצון אמיתי לפתח את תחום היח"צ ולנקות את הדימוי השלילי שדבק בו עקב לקוחות שציפו יותר מידיי וקיבלו גם אם הרבה כנראה לעולם לא מספיק....
הרבה פעמים שומעים ש"יח"צ לא עובד" או "סתם עבודה בעיניים" כאשר מדובר בכלי השיווקי החשוב ביותר עבור כל חברה, רעיון, ואדם.
חשיפה של אדם והבאת האמת שלו לקדמת הבמה יוצרת את החדרת העשייה החיובית שלו לטובת הכלל. הכרה חיובית במוצר ובאדם המייצר משפרת פלאים את תדמית החברה כולה ,נכון תמיד אפשר לזרוק מילים כמו ,אסטרטגיה קריאייטיב ,פרודקשן ובזה לשכנע את הלקוח שהוא נמצא בידיים הכי מקצועיות שיש אבל השאלה ביחסי ציבור והיא בעצם השאלה המרכזית היא לא מה אני נותן בתור איש יחסי ציבור? אלא איך אני מעניק את השירות הזה ללקוח מה היא נקודת המבט המקצועית שלי בבניית האדם , המוצר אותו אני מעוניין לקדם.
בטכנולוגיה של יחסי ציבור היה מרכיב חסר מאז ראשית קיומו של הנושא. השמטה זו הייתה אחד הגורמים העיקריים לכך שיחסי ציבור הפכו לנושא לא שלם וכתוצאה מכך לחיסרון פוטנציאלי למשתמש בהם. המרכיב הוא ממשות .
ממשות ביסודו של דבר היא מידת ההסכמה שמושגת בין אנשים או שאתה בהסכמה עם זולתך או שאתה בחוסר הסכמה ,בהתאם לכך תהיה הממשות שלך בו ברגע שתבין את הלקוח והוא יבין אותך ויסכים עם הדרך אותה אתה מתווה לעתיד אז מובטחת הצלחה לשניכם שכן מדובר פה ביחסי גומלין הלקוח מרוצה המשרד מפורסם באופן חיובי הלקוח לא מרוצה המשרד בבעיה חמורה של אי הבנה!
לא ייתכן שיינתן שירות שגוי ללקוח ברגע שברור מה הוא צריך .חשוב לזהות את חולשותיו מבחינה מקצועית ולנתב את כישרונותיו כלפי מעלה כדי ליצור אפקט חיובי עבורו. פריחה ושגשוג של הלקוח זו המטרה של חברת יחסי ציבור מקצועית.
www.lotan.org.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן - מנכ"לית לוטן תדמיות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.