נושא המאמר: ביטוי אינטרנט ועיצוב
מאת: ידיעות אחרונות שמור מאמר למועדפים
banner - הכינוי לאמצעי הפרסום באינטרנט. הבאנר הסטנדרטי מופיע בדרך כלל בראש העמוד ומטרתו לחשוף את התוכן הפרסומי של הקמפיין כלפי המשתמש. בלחיצה על הבאנר, הגולש עובר לאתר המפרסם או לכל עמוד מידע אחר בו בוחר המפרסם להשתמש.
Click Through - מונח המבטא לחיצה (או הקלקה בסלנג) על הבאנר הפרסומי שמפנה את המשתמש לעמוד אינטרנט אחר.
(Click Through Rate) CTR - אחוז הגולשים המקליקים על הבאנר מבין כלל הנחשפים אליו - מדד לבדיקת הצלחת הקמפיין בסוג מסוים של קמפיינים. מדדים אחרים להצלחת קמפיין יכולים להיות: כמות נרשמים ומשאירי פרטים, הגברת המכירות, זמן שהייה בעמוד הפרסומי ועוד. בסופו של דבר, הנתון שעל פיו תימדד הצלחת הפרסום ברשת צריך להיקבע נקודתית עבור כל קמפיין וקמפיין, לאור מטרתו של הקמפיין הספציפי.
Cookie - קובץ המאפשר זיהוי המשתמש ע"י כתובת ה–ID שלו (אם זה IP או משהו אחר).
CPM - תמחור המבוסס על מספר החשיפות שהוגשו בפרק זמן מוגדר מראש. ראשי התיבות של הביטוי עלות לאלף ((Cost Per Mille כלומר: המחיר הנדרש (או המתקבל) תמורת חשיפת הפרסומת אלף פעמים.
FLA - קובץ מקור של פלאש המכיל את כל האנפורמציה ממנה הוא בנוי. קובץ FLA הוא למעשה קובץ פלאש פתוח שניתן לבצע עליו שינויים ותיקונים.
Flash - תוכנה ליצירת אנימציה בעלת יכולת תכנות פנימית. מאפשרת שימוש בסאונד ווידאו כחלק מהפרסומת. רוב הפרסומות באינטרנט מורכבות מפלאש.
Gif - זוהי תמונה המכילה 256 צבעים לעומת תמונות אחרות המכילות מיליוני צבעים. התמונה מסוגלת ליצור אנימציה, אך זהו סוג של אנימציה מיושנת ביחס לטכנולוגיית הפלש. זהו פורמט נוח לשימוש בהצגת ויז'ואלים שאין בהם פרטים רבים וגוונים רבים (כמו לוגואים וסמלים).
Home Page - העמוד הראשי של כל אתר ברשת האינטרנט.
HTML - השפה המשמשת לכתיבת עמודים באינטרנט.
Impressions - כמות הפעמים שהבאנר מופיע ונחשף בעמוד. כאשר גולש בודד יכול להיחשף לבאנר אחד כמה פעמים. לכן יש ביטוי שונה לחשיפות וליוניקים.
Pop Up - חלון דפדפן שנפתח אוטומטית וממקם את עצמו מעל החלון שבו הגולש צופה. Pop-Up נפתח באמצעות פקודה השתולה בעמוד שאליו נכנס המשתמש.
Pop Under - בדומה ל- Pop-Up, אלא שהחלון החדש מופיע מתחת העמוד הנצפה על ידי המשתמש (כך שהמשתמש אינו יכול לסגור את החלון מיד בניגוד ל– Pop-Up, ולרוב הוא צופה בו עם סגירת החלון הנוכחי).
Portal - שער כניסה לאתר גדול, המציע למשתמש מגוון רחב של שירותים ומורכב מקישורים לתוך האתר והחוצה מהאתר.
Reach - סך כל המשתמשים שייחשפו לפרסומת ספציפית בפרק זמן מוגדר מראש. לעיתים הנתון מבטא באחוזים חלק מכלל האוכלוסייה שהוגדרה כקהל היעד לקמפיין הפרסומי.
Rich Media - מדיה עשירה הנתמכת בטכנולוגיות מגוונות (flash, script, java וכו'). לרוב משמש הכינוי להגדרת טכנולוגיות פרסום שאינן באנרים, כגון Jump Slide – חלון שנפתח באחת מפינות המסך וכשהגולש עובר עליו עם העכבר הוא גדל, Jump Out – מוסווה כבאנר רגיל, כשהגולש עובר עליו עם העכבר, התוכן הפרסומי יוצא החוצה מחוץ לגבולות הבאנר. Top Layer – טכנולוגיה המאפשרת הוספה של תוכן פרסומי מעל גבי העמוד הנצפה. ועוד...
Run of Site - פרסום הבאנר בכל האתר ללא התמקדות ובאופן רנדומלי.
Session - משך השהיה של משתמש באתר.
SWF - קובץ הנוצר מתוכנת פלאש וניתן לפתיחה במחשבים בהם קיים נגן פלאש. מדובר בקובץ סגור אשר לא ניתן לבצע עליו שינויים. למעשה הקובץ הסופי שמוצג כפרסומת ברשת.
Unique User - משתמש מזוהה יחיד. המשתמש מזוהה בין השאר על ידי .cookie ידוע גם כ-Unique Visitor.
Uniform Resource Locator - URL ("מאתר משאבים אחיד") – זוהי למעשה כתובת
www.ynet.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ידיעות אחרונות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.