נושא המאמר: תהליך פיתוח מיזם
מאת: כפיר חזז מנכ"ל י.ם הזדמנויות עסקיות שמור מאמר למועדפים
איך מתחילים את זה ?
המונח רעיון, המצאה, מיזם ופטנט הינם מונחים שמוכרים לכולנו, אחרי הכל אנחנו ישראליים כל הזמן יש לנו רעיונות בראש, וכשאנחנו רואים מוצר טוב וחדש על המדף או שירות חדש המחשבה הראשונה שעולה היא "איך לא חשבו על זה קודם? "
התחושה הראשונה שממלאת אותך שיש לך רעיון הוא שהמוצר הזה יימכר בהמוניו, אנשים יעמדו בתורים על מנת לקנות אותו זה המוצר שכל אחד חייב שיהיה לו,
ופה נכנסות הפנטזיות (שהם חוויה בפני עצמה) איך אני הולך להיות עשיר ומה אני אעשה עם הכסף.
שנייה לפני שאנחנו מתחילים להיות עשירים ולמכור מיליונים מהמוצר/שירות החדש, בואו נעשה סדר בחלום על מנת להביא אותו להגשמה.
בתהליך פיתוח מיזם נערמים המון שאלות, קשיים והחלטות שיכולות להשפיע על הצלחת המיזם.
בשלב ראשון כדאי להכין מסמך אפיון שמתאר את המיזם בצורה הטובה ביותר, המסמך צריך להיות קצר ומתאר את המוצר במשפטים קצרים מאוד בעלי מסר אחד חזק.
לפני שמוציאים כפסים לעורכי דין רואי חשבון ובעלי מקצוע נוספים, יש נתונים רבים שניתן לקבל באינטרנט, אם זה בפורומים או בפאנלים של יועצים.
התשובות ברובן הם בחינם ולכן זה הכלי הראשוני לבדיקת היתכנות ראשונית של המיזם.
לאחר שבדקתם היתכנות ראשונית, אין צורך לרוץ ולרשום בקשה לפטנט או להשקיע כספים רבים באב טיפוס, מומלץ להתחיל בפיתוח המיזם, ולהגדיר מהי מטרת המיזם, האם למכור את המוצר לחברה גדולה שתשלם תמלוגים או להקים חברה לפיתוח ושיווק המוצר.
בהתאם למטרה שנקבעה נחל בבדיקה של שני מישורים חשובים, השיווקי- מהו השוק מי המתחרים, תחליפים למוצר ומה הפוטנציאל הגלום במוצר הזה, הפיננסי- מה הערכת השקעה במוצר מסוג זה, תוך כמה זמן ניתן להחזיר את ההשקעה על המוצר. לאחר שבידנו הנתונים הללו, ניתן לפנות לתהליך של כתיבת הבקשה לפטנט, פיתוח אב טיפוס ופניה לעסקים לצורך מכירת או הקמת חברה לשיווק.
שלא נשלה את עצמנו התהליך הינו תהליך מורכב וארוך ובעל קשיים רבים, כל פניה לגורם מקצועי עולה כסף ולכן כדאי להשתמש בכל הכלים הקיימים כיום על מנת לבדוק היטב את הפוטנציאל העסקי האמיתי הגלום במיזם.
* מאת כפיר חזז, מנכ"ל ים הזדמנויות עסקיות, חברה לייזום עסקים ופיתוח מיזמים, על פי תהליך מוגדר וסדור משלב הרעיון דרך גיוסי הון ועד לפעילות העסקית השוטפת, מעניקה את השירות בכל הרמות העסקיות- אסטרטגיה, פיננסי ושיווק תוך מתן ליווי צמוד להוגי רעיון, יזמים, ובעלי עסקים המעוניינים להגשים את עצמם ואת שאיפתם המקצועית.
www.yam-net.com טלפון: 03-5615123 פקס : 03-5615129
www.yam-net.com
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י כפיר חזז מנכ"ל י.ם הזדמנויות עסקיות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.