נושא המאמר: כך תהפוך למומחה בעיני התקשורת
מאת: אבינועם שחר שמור מאמר למועדפים
התקשורת אוהבת מומחים. הם מספקים לה תגובות מקצועיות בעלות ערך ומוסיפים נופח לסיפורים המסוקרים, ומה המומחה מקבל בתמורה? חשיפה פוטנציאלית לאלפי צופים או קוראים וסיוע חינם בשיווק העסק שלו. לפניך מספר טיפים שיסייעו לך להפוך למומחה הבא של התקשורת:
הצג את מומחיותך – אם אתה טוב במה שאתה עושה תראה את זה. זה יכול להיעשות באמצעות הצגת הפרסים שזכית , אנשים או עסקים שעזרת להם, ניסיונך העשיר או פרויקטים חשובים בהם לקחת חלק. זה בדרך כלל מה שתספר על עצמך לקולגות במפגשים מקצועיים.
אמינות או נמות – אל תהיה ביישן. אף אחד לא יחשוב שאתה מומחה אם לא תדבר על עצמך. ההישגים והמומחיות שלך צריכים לבוא לידי ביטוי בכל מה שתאמר ובכל החומרים שתציג באתר האינטרנט או במאמרים שלך.
הגש מאמרים למאגרים באינטרנט – חשוב שהשם שלך יופיע בכמה שיותר מקורות באינטרנט. עיתונאים בפרט ובאנשים בכלל יבצעו חיפוש באינטרנט לפני שהם ידברו איתך. האינטרנט מציע עשרות אתרים המשמשים כמאגרים למאמרים מקצועיים. הגשת מאמרים לאתרים אלה תסייע לגבש את מעמדך כמומחה.
פנה לאמצעי התקשורת – הצע לאמצעי תקשורת את פרשנותך המקצועית או רעיונות לכתבות. כדי להתחיל באתרי החדשות באינטרנט. אלה כל הזמן מחפשים חומר חדש וטרי. חשיפה באתרי החדשות באינטרנט יסייעו לבנות את אמינותך בעיני התקשורת.
כתוב טור מומחה – הצע לאמצעי התקשורת לכתוב טור מומחה. מומלץ לפנות למקומונים ולאתרי אינטרנט מקצועיים. הם תמיד ישמחו לקבל תוכן איכותי בחינם.
הסתערות – כשסיפור הקשור לתחום עיסוקך עולה על סדר היום הציבורי עיתונאים ירצו לקבל תגובות ממומחים. כדי שידברו איתך פנה לעיתונאים המסקרים את הסיפור והצע את דעתך המקצועית.
הרצאות – נסה לצבור ניסיון רב ככל האפשר בשיחות מול קהל. הרצאות מול קהל הן אמצעי מעולה לשווק את עצמך ולבנות את השם שלך כמומחה.
על מקומונים כבר דיברנו – העיתונות הארצית והטלוויזיה לוקחת לא מעט סיפורים שכבר סוקרו בעיתונות המקומית. עיתונאי המקומונים לרב יותר נגישים ולכן מומלץ לצור עימם קשרים אישיים. כדאי לצבור ניסיון בעבודה מול העיתונות המקומית לפני שפונים לעיתונות הארצית.
קרא לילד בשמו – קרא לעצמך מומחה. אם לא תגיד שאתה מומחה אף אחד לא ידע את זה.
אל תשכח, עיתונאים צריכים אותך בדיוק כמו שאתה צריך אותם. ספק להם את הסחורה - דעה מקצועית ומנומקת . כך תוכל להשאיר את המתחרים שלך מאחור.
*הכתבה בלשון זכר פונה לנשים וגברים כאחד.
אבינועם שחר שותף במשרד ביט תקשורת, מומחים ביחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוניים.
www.bitt.cc
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבינועם שחר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.