חיפוש מאמרים

12383 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התעלומה של מחלות נפשיות וכרוניות !!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: לובי בחירות שינוי חברתי יחסי ציבור

נושא המאמר: ארגונים לשינוי חברתי והבחירות המוניציפליות
מאת: אופיר שפיגל   שמור מאמר למועדפים

ארגונים לשינוי חברתי והבחירות המוניציפליות אופיר שפיגל
בחודש נובמבר השנה יתקיימו הבחירות המוניציפליות במספר מועצות אזוריות, בחירות אלו יהוו את "יריית הפתיחה" לקראת הבחירות המוניציפליות הכלליות שיתקיימו בעוד כשנה בחלק הארי של הרשויות המקומיות במדינת ישראל.
לשלטון המקומי השפעה רבה על התושבים ברמת היום-יום ולכן עמותות וארגונים לשינוי חברתי הרוצים להשפיע ולקדם אינטרסים חייבים לזכור כי אחת לחמש שנים הם בנקודת השפעה רבה ביותר על המערכות השלטוניות המוניציפליות.
אירוע זה המתרחש כאמור פעם בחמש שנים הוא נקודת ציון קריטית, הזדמנות חשובה מאין כמותה לשינויים וקידום האינטרסים עליהם שוקד הארגון ביום-יום.
המאפיינים של תקופת הבחירות:
 הפוליטיקאים - נגישים ומבקשים לרצות קהלים רבים. רגישים לביקורת ולתגובות.
 התקשורת - מסקרת בצורה רחבה מהרגיל נושאים חברתיים ואזרחיים מהזווית הפוליטית.
 זירת הפעילות - נערכת מחדש, נכנסים שחקנים נוספים לזירה. הפעילות עוברת לרחוב.
מה ניתן להשיג בתקופת בחירות:
 להכתיב נושאי דיון שיחייבו מפלגות ויחידים לעמדות כאלה.
 מועמדים המבקשים למשוך קולות ולהפוך את בחירתם לכדאית - זהו הזמן לבקש מהם להתחייב לתמוך בנושאים אותם מקדם הארגון.
 זה הזמן ליצור שותפויות ובריתות בין הארגון ובין מועמדים בודדים ומפלגות, ולהבטיח מחויבות לקידום הנושא לאחר הבחירות.
 כדי לנסות ולהפוך את הנושא אותו הארגון מנסה לקדם לחלק מנושאי הדיון במהלך הבחירות, יש לעניין בו מועמדים רבים, וליצור מחויבות כלפיו בקרב מפלגות רבות. הגיוון חשוב כדי לא להפוך את הנושא למזוהה עם מפלגה אחת בלבד
 לעודד מפלגות וקבוצות פוליטיות רלוונטיות, להציג את עמדת הארגון במצעיהם ובפרסומיהם.
 לאחר מיפוי הזירה הפוליטית ויצירת קשר עם נציגים של מפלגות רלוונטיות, ניתן לשלוח להם הצעת התייחסות לנושא מסוים ולבקש שהתייחסות זו תכנס למצע.
 לארגן אירועים תקשורתיים, להזמין אליהם נציגי מפלגות, ולהשיג מהם התחייבויות פומביות לקידום עניין כלשהו.
 בעת בחירות, המועמדים מחפשים הזדמנויות להיכנס לתקשורת. אירוע פומבי של הארגון, בו יוכלו להופיע, משרת את רצונם בחשיפה, ובמקביל מאפשר לארגון לדרוש, ולעיתים אף לקבל התחייבות פומבית של המועמד לקדם את הנושא החשוב לארגון. התחייבות כזו מאפשרת דרישה לפירעון השטר במועד מאוחר יותר.

אז מה ניתן לעשות?
 ארגון המחליט להפעיל מערכת לובי בתקופת בחירות חייב להתאים את עצמו לשינויים תכופים ולהיערך כך שיוכל לקבל החלטות ולפעול באופן גמיש ומשתנה. מומלץ לבחור צוות מצומצם שיהיה בעל סמכות לקבלת החלטות בזמן אמת.
 לאחר שנבחרה הדרך והותווה המסלול, מומלץ לחלק את העבודה בין הפעילים, להגדיר תחומי אחריות ולבנות לוחות זמנים לפעילות.
 לעשות סדרי עדיפויות – האם כדאי להתרכז בניסיונות להכניס את הנושא למצע, לערוך אירוע פומבי, או להשתתף באירועי הבחירות של המפלגות עצמן? את ההחלטה כדאי לקבל על-פי היתרונות היחסיים של הארגון והמשאבים העומדים לרשותו.
 מסגור המסר
 בחרו תחום שסביר לקדם בתקופת בחירות. הסיכוי לקדם תחומים המצויים על סדר היום הציבורי, כגון, אבטלה, אמהות חד הוריות, גדול הרבה יותר מהסיכוי לקדם תחומים שהם בשולי סדר היום הציבורי. אפשרות אחרת היא לבחור בתחום שנוי במחלוקת, וסביבו ליצור דיון ציבורי, תוך העלאת אלטרנטיבה. (למשל שכר המינימום או זכויות עובדים).
 הגדירו מטרות ויעדים ריאליים ובני השגה.
 נסחו מסר קצר, קליט, וברור, שניתן יהיה לחזור עליו בכל אירוע

ארגונים הרוצים לקדם את האינטרסים שלהם צריכים להתחיל לעבוד כבר עכשיו בגיבוש תוכניות עבודה.

* הכותב עומד בראש משרד יחסי ציבור אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל www.ofirpr.co.il ועורך סדנאות בתחום לארגונים שונים.

www.ofirpr.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אופיר שפיגל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]