|
|
נושא המאמר: איך למכור את עצמך בראיון עבודה? מאת: רועי ישורון שמור מאמר למועדפיםאיך למכור את עצמך בראיון עבודה?
בהרבה מקרים מתקבל לעבודה מועמד הרבה פחות מוכשר לתפקיד. למה זה קורה? כי רוב המועמדים לא אוהבים למכור את עצמם. אך עם זאת חשוב לזכור שקבלה לעבודה ברוב המקרים היא לא על בסיס הכישורים שלך, אלא איך אתה מוכר אותם. וכאן המקום לשאול את השאלה האם אתה יודע למכור את עצמך?
1 - עשו שיעורי בית לפני הראיון לפני ההגעה לראיון נסו לאסוף מידע רב ככל הניתן על החברה ועל התפקיד, אתר אינטרנט, עיתונים. בקשו מהאדם שהזמין אתכם לראיון לספר לכם בקצרה על התפקיד (אל תלחצו בנושא, בכדי שלא תתפסו כחצופים). תעינו באופן ניסוח המודעה, היא יכולה ללמד אתכם רבות בנוגע לציפיות החברה מכם בעת ביצוע התפקיד.
הכנה מסוג זה תיתן לכם יתרון משמעותי על מועמדים שלא ביצעו הכנה, וזאת מכמה טעמים: אתם תגיעו רגועים יותר וממוקדים יותר לראיון, אתם תדעו לספר על עצמכם באופן שיותר מותאם לציפיות החברה (פירוט בהמשך), ואתם תוכלו להרשים את החברה כאנשים רציניים, שעשו "שיעורי בית" לפני שהגיעו לראיון.
2 - ראיון העבודה מתחיל בעמדת ההמתנה הרושם הראשוני עליכם מתקבל מהרגע שבו נכנסתם לחברה: איך דיברתם עם המזכירה, כיצד ישבתם כאשר חיכיתם לראיון, ומה עשיתם באותו הזמן: האם אתם מחויכים, האם אתם חסרי סבלנות וכד'. מספיק שמזכירתו האישית של המנכ"ל שמלווה אותו כבר חמש שנים, תאמר לו באינטרקום ש"אורית הגיעה, והיא לא נראית כל כך נחמדה" והסיכוי שלכם להתקבל צנח לסביבות האפס.
אל תפלו בפח של: "לשמור את האנרגיות החיוביות לראיון עצמו". מהרגע שבו אתם נכנסים לחברה בוחנים אתכם, וכמו שאמרו חכמים: אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני !!
3 - מה להגיד, או איך להגיד? מה יותר חשוב? התכנים שאתם מעבירים בראיון, או האופן שבו אתם מעבירים את התכנים? מחקרים רבים מוכיחים שהדרך שבה אתם מעבירים את התכנים, דהיינו: שפת הגוף שאתם משתמשים בה, והאופן שבו אתם משתמשים בקול שלכם, משפיעים על אפקטיביות העברת המסר, הרבה יותר מהתכנים עצמם. אם כך - מספר דגשים בנושא: 1. התלבשו בצורה ראויה - ראיון עבודה זה לא הזמן לבצע ניסיונות ייחודיים בלבוש 2. חייכו - חיוך פשוט, הוא אחד האמצעים הבטוחים ליצירת קירבה בראיון עבודה. 3. לחצו את יד המראיין - לחיצת יד איתנה (לא חזקה מידי) חשובה מאד לרושם הראשוני. 4. שבו בנינוחות - אל תזוזו בכיסא בחוסר נוחות. מצאו תנוחה נוחה ושבו זקופים. 5. אל תשימו את הידיים על השולחן - המראיין יכול לפרש את זה כפלישה לטריטוריה שלו. 6. התאימו את קצב הדיבור שלכם לקצב הדיבור של המראיין - פער גדול ייצור ריחוק. 7. שדרו אנרגיה גבוהה, מעסיקים מחפשים עובדים אנרגטיים.
4 - ספר לי על עצמך... כמעט כל ראיון עבודה מגיע לשלב שבו המראיין מבקש מכם לספר על עצמכם. בשלב הזה אתם מפשפשים בזיכרון ומוציאים מהמגירה הנכונה את הפרזנטציה המרשימה שעבדתם עליה שלושה ימים, ושאתם מציגים אותה בפעם השלוש עשרה. זה מקנה לך ביטחון. הבעיה היא שיכול להיות שאתם לא קלעתם לצורך של הלקוח. כאן המוצר הוא אתם, ולכן לפני שאתם מתחילים לספר למראיין שעבדתם 6 שנים בקיבוץ בגידול תרנגולות, חשוב שתדעו מה החברה מחפשת, כך שתוכלו להציג את עצמכם באופן שידגיש את הדברים החשובים ביותר עבור החברה.
בכדי לבחון את עצמכם בסיום ראיון, ולהבין אם ידעתם להתאים את עצמכם לחברה ולתפקיד, שאלו את עצמכם שתי שאלות:
1. האם אתם יודעים מהן ציפיות החברה מכם בעת ביצוע התפקיד - במקרה זה אני מדבר על ציפיות שהן מעבר להגדרת תפקיד פורמאלית, כגון: ציפייה להיות מנהיג ומוביל, ליזום, ציפייה ליחסי אנוש מעולים וכד'. ככל שתדעו יותר על ציפיות החברה, עשיתם את עבודתכם בצורה טובה יותר. 2. האם סיפרתם על עצמכם באופן שמותאם למה שהחברה מחפשת. האם הדגשתם את הדברים שחשובים לחברה, שבאים לידי ביטוי בניסיון שלכם, ביכולות שלכם, ובתכונות האופי שלכם. האם האופן שבו הצגתם את עצמכם בחברה X שונה מהאופן שבו הצגתם את עצמכם בחברה Y.
זכרו – כל חברה מחפשת משהו אחר !!
5 - הסגירה כמו בכל תהליך מכירה, בסופו של דבר צריך לסגור את העסקה. במקרה של ראיון עבודה קיים מלכוד: מצד אחד אתם רוצים לדעת מה סיכוייכם להתקבל, ומצד שני - אתם לא מעוניינים להראות נלהבים מידי. קיימות שתי גישות מובהקות: 1. "אני קשה להשגה" –"הייתי שמח שתודיעו לי כמה שיותר מהר, כי יש לי עוד כמה הצעות על הפרק". 2 ."הגישה המתלהבת" – במקרה זה אתם משדרים למראיין שאתם מאד רוצים את התפקיד. במקרים מסוימים ההתלהבות הזו מהתפקיד היא בדיוק מה שהמראיין או החברה מחפשים.
ולסיכום - זכרו שאתם מכירים את עצמכם חיים שלמים, והמראיין מכיר אתכם רק חצי שעה - עזרו לו להשלים את הפער בצורה הטובה ביותר, כדי שגם הוא יידע עד כמה אתם מוכשרים !!
* רועי ישורון - יועץ ומאמן בכיר לתחומי המכירות והניהול ומנכ"ל חברת Marketwise המספקת פיתרון כולל לתחום המכירות בחברות ובארגונים.
rthui gcusv erhhrv rugh haurui ntni thah bhvuk nbvkho kbvk nfhrv trdubho rthubi gcusv
www.market-wise.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רועי ישורון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.
|
|
|
להשכיר רכב
הזמנת מלון בחו"ל
הזמנת מלון בישראל
אתר איי יוון
מדריך איטליה
מלונות בניו יורק
מדריך לאס וגאס
המלצות על נופש
המלצות על פריז
נדל"ן ביוון
|