חיפוש מאמרים

12373 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיווק בעידן חדש - pay per eyeball - facebook - themarker - Myspace





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכס ערך אופנוע יבואאישי

נושא המאמר: אופנוע לעונת החורף
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

רקע
לפני מספר ימים, דחה בית המשפט תביעת יבואן אופנוע נגד רשות המכס, בקשר לערך שהוצהר בעת היבוא. היבואן טען למחיר זול ממחיר שוק, בעיקר בשל רכישה בעונת החורף בארה"ב, אך נכשל בהוכחת הטענה (1).

מה היה סיפור המקרה?
התובע ייבא לישראל, ביבוא אישי, אופנוע הארלי דויסון שנת ייצור 2021. האופנוע נרכש על ידו בניו-ג'רזי ארה"ב, כאשר התובע בעצמו טס לשם וביצע את הרכישה.
האופנוע יובא במאי 2022, התובע הצהיר כי עלות האופנוע היא 15,300$ ובתוספת 700$ עלויות הובלה ושילוח, סה"כ, 16,000$.
רשות המכס קבעה, לאור השוואה למחירי מחירון בארה"ב ופרמטרים נוספים, כי מדובר בערך נמוך ולא סביר, נמוך כ-25% ממחירי השוק. התובע זומן למתן עדות ולאחר שלא שכנע את רשות המכס, פסלה הרשות את הערך וקבעה אותו על סך של כ-21,700$, על פי מחירון לוי יצחק.
התובע שילם במחאה את תוספת מסי היבוא בסך של כ-22,000 ש"ח והגיש תביעה לבית המשפט.
התובע טען כי מדובר באופנוע בסיסי ללא תוספות או שדרוגים, וכי נרכש בעונת החורף, בה המחירים בארה"ב לאופנועים צונחים בצורה דרמטית.
רשות המכס קבעה כי לא הוצגו די ראיות לתמוך במחיר שהוצהר, למשל, האופנוע נרכש במרץ שכבר הסתיימה עונת החורף, התובע טען ששילם במזומן אבל לא הציג הצהרה שנדרש להראות בעת כניסתו לארה"ב עם סכום שכזה, מדובר באופנוע שעבר 53 מייל בלבד ולכן יש להתייחס אליו כחדש, ועוד.

מה פסק בית המשפט?
בית המשפט מצא ליקויים בעמדת היבואן, שלא סיפק די הוכחות לתמיכה במחיר הנמוך ששולם. בין היתר, לא הוכיח התובע כי אכן קיימת ירידת מחיר של אופנועים בארה"ב בעונת החורף, לא סיפק דוגמאות למחירונים שונים, לא הביא דוגמאות להצעות מחיר אחרות שקיבל באותה עת כשטס לארה"ב, לא הביא לעדות את החבר עימו טס לארה"ב, לא הביא מומחה להוכחת המחיר, ועוד.
בשלב קביעת המחיר, תהה בית המשפט, מדוע הלכה רשות המכס למחירון לוי יצחק |(מחיר מכירה בישראל) וממנו חילצה את המיסים ועלויות היבוא, במקום להשוות את המחיר למחיר יבוא של מוצר דומה. בית המשפט הוסיף, כי אם מחירונים במדינת המוצא- ארה"ב, הם ששימשו בסיס לפסילת מחיר היבואן, לא ברור מדוע בשלב השומה, התחשיב מתבסס על מחירון לוי יצחק.
אך למרות תהייה זו, משהתובע לא סיפק תחשיב משלו ורק טען כנגד תחשיב המכס, דחה בית המשפט את התביעה, אימץ את קביעת המחיר של המכס, וחייב את התובע בהוצאות של 3,000 ש"ח.

מה ניתן ללמוד מפסק-הדין?
על כלי רכב מנועי, כולל אופנועים, מוטלים מסי יבוא גבוהים למדי.
אופנועים מסווגים בפרט 87.11 לצו תעריף המכס, וחייבים במכס של 7% (למעט אם מיובאים תחת הסכם סחר חופשי), מס קניה של כ-40-70% (תלוי בנפח המנוע) ומע"מ של 17% שאינו ניתן לניכוי כשמדובר ביבוא אישי.
על כן, כשמדובר ביבוא של אופנוע, לשני הצדדים- היבואן ורשות המכס, קיים תמריץ מובנה לעורר ויכוח על הערך שהוצהר.
במקרה הנוכחי, התובע הודה שהמחיר שהוצהר למכס, הוא מחיר נמוך בכ-25% ממחיר שוק/מחירון. במצב דברים זה, על התובע מוטל נטל הוכחה/שכנוע מוגבר, להצדיק את הערך הנמוך ששולם. ערך נמוך אינו מביא בוודאות לפסילתו, ובלבד שלתובע די הוכחות שזהו המחיר ששולם ומה הסיבות לכך.
במקרה זה, התובע, על פי בית המשפט, הגיש ראיות דלות, שהסתכמו בחשבון ספק, שטר מכר, אך לא הביא מספיק עדים, לא הביא חוות-דעת מומחה, לא הוכיח מדוע בחורף בארה"ב יש מחירים זולים יותר, ועוד. התובע גם לא הביא לעדות את מוכר האופנוע מארה"ב.
מדובר בתביעה של כ-22,000 ש"ח בלבד, על כן נראה שלתובע לא הייתה הצדקה כלכלית להשקיע ביתר שאת בהוכחתה.

הפניות:
(*) הכותב הוא עו"ד המתמחה בדיני מכס, מס קניה, מיסוי עקיף, יבוא, יצוא, היטלי סחר, רגולציה וסחר בינלאומי; המאמר משקף את דעתו של הכותב בלבד, ואין לראות בו כמתן חוות-דעת משפטית; הכותב לא ייצג בתיק.
(1) ת.א.ד.מ (שלום ראשון לציון) 61430-02-23 מתי קריוף נ' משרד האוצר/אגף המכס ומע"מ/מחלקת יבוא אישי/בית המכס חיפה, פסק-דין מיום 3.7.24, כבוד הרשמת הבכירה דורון זיו-אב. שמות ב"כ הצדדים לא צוינו. היבואן רשאי לערער לבית המשפט המחוזי.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]