|
|
נושא המאמר: רבדים מטאפיזיים בניהול ובמנהיגות מאת: דר` חיים אורון שמור מאמר למועדפים 1. מבוא :
בעידן שבו כמעט הכל בניהול כבר ידוע, ממוחשב וסיסטמתי.
בעידן שבו מוצו כבר כל שיטות הנהול הממוחשבות.
בעידן שבו כל העולם מתפקד ככפר קטן, עם אותן תכנות ניהול, אותן תכנות פיננסיות, אותן תכנות הנדסיות, מחקריות וייצוריות.
בעידן שבו כל העולם פתוח לאותם קבצי מידע וידע ומאגרי זכרון בזמן אמתי.
בעידן שבו קיימת התפוצצות מידע וידע.
בעידן שבו התחרותיות ההישרדותית של פרטים וארגונים היא מעבר לכל פרופורציה.
בעידן שבו הלחץ על המנהל הולך וגובר.
בעידן שבו הדרישות המקצועיות הולכות ומקצינות.
בעידן שבו קצב השינויים נמצא בתאוצה מתמדת.
איך יכול המנהל המודרני לשרוד ? מהי הברירה הקיומית של מנהל מוצלח ? מה מבדיל ומפריד בין מנהל שורד ומנהל מתפתח ?
מהם גורמי האישיות שניתן, אפשר ורצוי לפתח במנהל על מנת להפכו מ"שורד" ל"מנהיג" ?
2. איתור משאבים, תכונות ואיכויות :
מה שמייחד מנהל מוביל ומנהיג, הוא התכונות האישיות שלו, בין שהם מולדות ובין שהן נרכשות. ידוע שאצל כ- % ½ 2 מכלל בני האדם קיימים משאבי אנרגיה, מרץ ומנהיגות בלתי נדלים, ברמה המאפשרת להם מצליחנות טבעית. כמו כן ידוע שניתן לפתח תכונות אלה גם אצל האחרים.
מהו המקור של אותן תכונות מופלאות ואותם משאבים בלתי נדלים ?
המקור האפשרי הוא החוסן הפנימי הרגשי, השכלי והבריאותי של אותו מנהל או הכאריזמה שלו .
מהי כאריזמה ? על פי המילון האנגלי LONGMAN , כאריזמה היא חן וקסם מיוחדים במינם ותכונות אישיות מיוחדות המאפשרים לאותו אדם להצליח ולשמר את העניין והאהבה של האחרים אליו.
הייתי אומר שאותם חן וקסם ואותן תכונות מועברים אל קהל היעד דרך "הקרינה" השופעת של אותו מנהל מצליח, ודרך הקרינה הזו הוא משפיע על סביבתו לשיתוף פעולה מרצון ומאהבה.
אלה שמצליחים "לעשות את זה" מהווים את סגל הניהול השורד בכל תנאי, ומשמשים נושא לקנאה ומודל לחיקוי לכל האחרים.
האם גם את/ה מוכנים להימנות על "העשירון" השורד, המנהיג, המפעיל, המוביל, המקדם והשבע רצון ? ואם – כן איך ?
3. מהו הסוד הגדול ! ?
בעשרים שנות מחקרי על מהות הטבע האנושי, ותוך אנליזה של חומר שנצבר בתרבויות שונות, עתיקות וחדשות, מערביות ומזרחיות, פיתחתי מודל התנהגותי ותרפואיטי המאפשר פיתוח מיומנות ניהול מטאפיזיות שבאמצעותן, יכול כל מנהל לעבור את המשוכה המפרידה בין מיקומו הנוכחי בהיררכיות הניהול לבין המקום המבוקש, הראוי לו והרצוי לו.
ובכן מהו המודל ? כל אחד מאתנו מורכב מארבעה רובדים עיקריים, או מארבע קטגוריות עיקריות של תפקוד וקיום.
הרובד הבסיסי ביותר הוא הרובד הפיזיולוגי – גנטי של הקיום שלנו. ברובד זה מצויים הפריטים הבאים : מבנה הגוף ושפת הגוף, הבריאות הפיזית, ההופעה, הנטיות הגנטיות שלנו (גבוה – נמוך , שמן – רזה, שעיר – קרח, כהה – בהיר וכו`)
הרובד השני הוא הרובד החוויתי – רגשי , שבו באים לידי ביטוי הפריטים הבאים : סוג התגובות שלנו ואיכותן לנעשה בסביבה, הנטייה לכעס, רוגז, פחד וכיוצא באלה, לעומת הנטייה לשמחה, חדווה , אושר ועוד. וכן, המערך האמוציונלי שלנו וההתייחסות שלנו לאירועים, למצבים , לבני אדם אחרים, לאמירות ומחשבות.
ברובד זה קיים גם כל מאגר החוויות הרגשיות שחווינו ושאנחנו זוכרים או איננו זוכרים מן העבר , הקרוב או הרחוק.
הרובד השלישי של התודעה הוא הרובד השכלי, אינטלקטואלי , הגיוני, השכלתי, ובו קובץ כל הפרטים שאספנו דרך למידה, השכלה, חיקוי והתנסות.
הרובד הרביעי מכיל בתוכו את קובץ כל פריטי הידע והמידע מהתחום המטאפיזי הבלתי מדיד ובלתי נגיש כגון :
א. יכולות טלפתיות ואינטואיטיביות. ב. תופעות קרמטיות (הקשורות בגורל ובמזל). ג. הכשר להיות מחובר ל"מוזה" – השראה ורעיונות בלתי מקובלים הצצים מאי – שם. ד. היכולת לחלום, להיות מחובר לסימבולים שבחלום , להיעזר בהם ולפתור בעיות באמצעותם. ה. הגורמים הקשורים לנשמה ולנפש, למה שנקרא "חיים קודמים" או "גלגולים". בין שאנחנו מאמינים בהם או לא, אפשר להתייחס ל"גלגולים" כאל מודל בלבד ובאמצעותם לפרק טראומות , פחדים וחרדות בלתי מוסברים. ו. החיבור לשדות אנרגיה כפונקציות מתמטיות חד-ערכיות והפיכות (חד – חד ערכיות) והשימוש בידע הזה על מנת ליצור השראה (אינדוקציה) ותהודה (רזוננס) והרמוניה אנרגטית בסביבת העבודה, ברובד התת – אטומי , האטומי, המולקולרי והנוירולוגי של התפקוד שלנו ושל האחרים ברמה של תורת הקוונטים וחוקי ה"כאוס" הטוענים שמשק כנפי פרפר ביער עד בברזיל עשויים להשפיע או להיות הזרז (קטליזטור) והמתנע להתפרצות טורנדו או הר-געש בפיליפינים.
אם נתעמק במה שהוצג עד עכשיו נשים לב שאל רוב הידע אין אנו מחוברים במודע. רוב הידע הגנטי שלנו ותפקודו הפיזיולוגי של הגוף מצוי בעיקרו מתחת לסף התודעה. רוב החוויות שחווינו נמצאות נשכחות ועזובות מתחת לסף התודעה.
רוב החומר שקלטנו בהשכלה מצוי מתחת לעקומת השכחה התלולה (להוציא מה שאנו משתמשים בו ביומיום או את מה שאנחנו משננים ומלמדים אותו לאחרים).
ועל אחת כמה וכמה שהחיבור שלנו לרובד המטאפיזי נמצא הרחק מעבר לנגישות המודעת שלנו.
אם נשווה את פעילות המוח האנושי לפעולת מחשב או מערכת ממוחשבת חכמה ומסועפת, נראה, שעל מנת לפתח נגישות אל אותם מאגרי הידע, המידע, היכולת והכשרונות, יש לחדור אל תוך מאגר המידע הזה בצורה מסודרת וסכימטית ולאו דווקא בצורה ספורדית אקראית ומקרית.
4. מהי השיטה ?
ובכן כדי לפתח נגישות אל אותו קובץ נתונים, תת – הכרתי, על הכרתי, לא מודע יש לבצע מספר תהליכים בני השמה ונעימים : א. להוריד את "רעשי הרקע" במערכת העברת האינפורמציה בגוף, דהיינו במערכת העצבים, וזאת, על ידי טכניקות שונות של הרפיה.
ב. לאתר ולזהות את ה"סיסמאות" שבאמצועתן אפשר לפרוץ אל מאגרי המידע האלה – על ידי הוראה מפורשת למוח לבצע את הפריצה אל הלא נודע. השיטות שבחרתי הן הדמיה (סימולציה) של ערוץ תקשורת פתוח והפעלת לחיצים מתאימים בצורת רפלקסים מותנים מוסכמים שניתן לפתחם ולהתאמן בהם, עד להשגת מיומנויות.
ג. תרגילי קואורדינציה ואנטי קואורדינציה של מספר מערכות פיזיולוגיות בו זמנית (כגון יד ורגל מנוגדים וכו`) האמורים לפתח את רשתות התקשורת העצביות במוח וליצור קשר בין מרכזי עיבוד ומידע לבין חבריהם כך שתיוצר חשיבה סימולטנית מקבילית ענפה (אנלוגית), במקום חשיבה טורית לינארית, כך שכושר המחשוב קופץ קפיצת מדרגה בסדר הגודל של יכולת המחשוב הכללית של המוח.
ד. פינוי קבצי נתונים ל"ארכיון" תוך כדי מיונם, קיטלוגם והצפנתם לשימוש חוזר, זמין ומהיר, בזמן אמת.
ה. יישום אינטליגנציית – הלב והקפאת תמונה לשחרור ממצבי – לחץ ולמציאת פתרונות לא שגרתיים. ההתוועדות לשיטה היא נעימה ומהנה והזמן המושקע ביישומה חוזר אלינו בהכפלת היעילות התפקודית בכל תחומי העיסוק וחסכון כללי של עשרות אחוזים בזמן.
5. טובות ההנאה והתגמולים מיישום השיטה :
בתכנית הלמידה מושגים היתרונות הבאים :
א. מתפתחת חשיבה הגיונית – דיגיטלית מצד אחד ולעומתה חשיבה אינטואיטיבית – אנלוגית משלימה מצד שני. ב. מתאפשר תפקוד יותר טוב ויעיל בסביבות "עוינות". ג. מתרגלים ומתאמנים ומפתחים יכולות הנעה, מנהיגות וכאריזמה. ד. מפתחים שפת גוף אוטומטית המבטאת בכל עוצמתה את המסר אותו אנחנו רוצים להעביר לאחרים. ה. מתפתחת יכולת אינטואיטיבית לפתרון בעיות ואיתור מוקדם של תקלות בטרם קרותן. ו. מתפתחת הרמוניה תפקודית ברמת הפרט והצוות. ז. מתפתחת יכולת היזכרות ומהירות תגובה מוגברת. ח. יכולת קליטת חומר רב – כמות באיכות ובדיוק רב. ט. פיתוח היכולת לאתר את הצרכים של האחר לצורך שרות ו/או מכירה ו/או משא ומתן, גם אם האחר איננו יודע להגדיר במדויק את צרכיו. י. שילוב מטרות הפרט במטרות הארגון. יא. פיתוח החוסן הבריאותי, הנפשי והרגשי של המנהל ובעיקר קור – רוח במצבי לחץ ובמצבי חירום. יב. מתפתחת העזה ליצור חזון ארוך טווח והפרטתו לפעילויות טקטיות ואסטרטגיות מידיות.
6. סכום :
את כל התורה הזאת ניתן ללמוד בקורס ו/או בסדנא עם מספר משתתפים כזה או אחר בהשקעה של 30 שעות. ההשקעה מחזירה את עצמה במונחים כלכליים תוך זמן קצר ביותר ובמונחים חברתיים, התנהגותיים וארגוניים ברמה שאיננה ניתנת להשוואה לכל פילוסופיה ניהולית אחרת, כי בשיטה זו אנחנו עובדים על יצירת תקשורת פנימית לעומק, לרוחב ולגובה בו – זמנית.
מרגע שהתהליכים הוטמעו בתודעת המתרגל, הם הופכים לטבע שני ובאים לידי ביטוי באופן אוטומטי ואופטימלי בפעילויות היום יום. אפשר להזמין פרזנטציה של חצי יום וניתן להשמה גם על בסיס אישי.
נסו והיווכחו !!!
www.tevalife.com
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` חיים אורון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.
|
|
|
להשכיר רכב
הזמנת מלון בחו"ל
הזמנת מלון בישראל
אתר איי יוון
מדריך איטליה
מלונות בניו יורק
מדריך לאס וגאס
המלצות על נופש
המלצות על פריז
נדל"ן ביוון
|