|
|
נושא המאמר: טיפים בציור: 5 עובדות שכדאי לדעת על רישום בעיפרון מאת: יפה - Art For Kids שמור מאמר למועדפים1. לצורך יצירת רישום ראשוני ניתן להשתמש בעפרונות רכים מסוג B, גירי פחם ובלוק ציור עם סוג נייר המתאים לרישום .
2. הרישום שימש בעבר כסקיצה והכנה לציור צבעוני אך כיום משמש גם כיצירה אמנותית העומדת בפני עצמה.
3. רישום משמש הן בתחום האמנות והן ככלי עבודה עבור אדריכלים ומעצבים.
4. ברישום מתוך התבוננות, מומלץ ראשית לקבוע בקווים כלליים את גודל הדימוי ואת צורתו על גבי הדף.
5. ברישום מופשט, הקו אינו מתאר דבר מה אלא עומד בפני עצמו.
פירוט העובדות:
1. לצורך יצירת רישום ראשוני ניתן להשתמש בעפרונות וגירי פחם, בבלוק או גיליון ציור המותאם לעבודה
אלו הם דפים בעלי טקסטורה – מרקם מחוספס מעט למגע.
גם דפי A4 רגילים המשמשים למדפסת המחשב, טובים בתור התחלה.
ללימוד רישום ראשוני בעיפרון מומלץ להשתמש בעפרונות רישום מיוחדים (B) –
עפרונות רכים יותר מעפרונות רגילים המאפשרים יצירת תחושה של צל אמיתי.
עפרונות רישום מסוג B קיימים במס' דרגות רכות גדלות מ – B ועד B9. ככל
שהעיפרון רך יותר הוא נמרח יותר ומאפשר יצירת צל יותר בקלות. מומלץ להתחיל
עם עפרונות B4 ו- B6 שיתאימו ליצירת צללים בדרגות שונות בקלות.
מחירי עפרונות רישום נעים בין 3-4 ₪ ליחידה, מחירי בלוק – ציור 25-40 ₪.
2. רישום הוא שיטת ציור שבה משתמשים בעיקר בעפרונות או בדיו בצבע אחד, לרוב
בגווני האפור עד שחור על גבי מצע נייר לבן. האובייקט ברישום יופיע בד"כ בקווים
ולא בכתמים. הרישום שימש בעבר כסקיצה וכהכנה לציור הצבעוני, אך כיום משמש
גם כיצירה אמנותית העומדת בפני עצמה, שבהם האמן מביע את רגשותיו, תחושותיו
ומחשבותיו בקווים וב"כ ללא צבעים. כעדות למעמדו וחשיבותו של הרישום באמנות
כיום, התקיימו בארץ בעשור האחרון, ארבעה אירועי ביאנאלה ארצית לרישום.
ישנן שתי טכניקות עיקריות ברישום:
טכניקת שימוש בחומרים יבשים כגון : עיפרון, פחם , גירים וגרפיט,
טכניקת שימוש בחומרים רטובים כגון, דיו, וטוש על בסיס מים או שמן.
3. רישום משמש הן בתחום האמנות והן בתחום העיצוב ככלי עבודה עבור אדריכלים
ומעצבים. מדובר בסוגי רישום שונים:
רישום אקדמי (רישום מובנה המבוסס על חוקי הפרספקטיבה) משמש את האמן
כאשר הוא בונה את הדימוי מן האובייקט עליו הוא מתבונן או מתוך דמיונו,
רישום אינטואיטיבי או אקספרסיבי משמש את האמן בכדי לבטא את רגשותיו,
מחשבותיו או תפיסת עולמו, בדימוי פיגורטיבי או מופשט.
רישום אנטומי (כולל ידע על מבנה גוף האדם)– עשוי לשמש יוצר לצורך ביטוי של
מורכבות גוף האדם בתנועה או ריקוד למשל.
מעצב עשוי להשתמש ברישום לצורך עיצוב מוצר חדש שאותו הוא מעצב, כגון רהיט
מכונית או מכשיר חשמלי. אדריכל משתמש ברישום לעיצוב החלל והמרחב ובאופן
דומה , עושה זאת מעצב התפאורה.
4. ברישום מתוך התבוננות באובייקט או בתצלום, מומלץ להתחיל ביצרת קווי מתאר
ראשוניים של הדימוי שאותו רושמים ובכך לקבוע את מיקומו ואת הגודל שלו ביחס
לדף. רצוי שקווי המתאר הללו יהיו רשומים בקו עדין שאינו מותיר עקבות כאשר
מוחקים חלקים ממנו. קו מתאר כזה, יתאר את הצורות הבונות את האובייקט
באופן כללי. לדוגמא: כאשר מציירים תפוח, קו המתאר הראשוני יתאר את הצורה
הכללית של התפוח שהיא עיגול. נצייר עיגול בגודל הרצוי לנו ובמיקום הרצוי.
בשלב הבא, נכנסים לתאור האור והצל. האור והצל בונה למעשה את אשליית
האובייקט התלת מימדי על גבי משטח דו מימדי.
רצוי לבנות את ההצללות בהדרגה או בשכבות כאשר את הכהות המירבית יוצרים
רק בסוף. בכדי להשיג קטעים כהים – בגוון אפור כהה עד שחור, במקביל למקומות
המוצלים של האובייקט, לוחצים על העיפרון מעט יותר בחוזקה. בכדי לקבל את
הקטעים הבהירים יותר במקביל למקומות המוארים באובייקט, לוחצים בעדינות
על העיפרון ויוצרים קווים עדינים. בכדי שתיווצר תחושה של צל אמיתי, חשוב לשמור
ברישום הקווים על כיוון אחיד במהלך כל רישום אובייקט.
5. בסיס הרישום בעיפרון הינו קו – קו מופרד ועומד בפני עצמו או קו מצטרף להרבה
אחרים. כאשר הקו הוא עדין וכמעט בלתי נראה הוא יוצר עם קווים אחרים שגם הם
עדינים כתם אפור בהיר או כהה. קו מתאר מסמן את גבולות החפץ אותו אנו
מתארים אך למעשה במציאות אין קוים מודגשים מסביב לאובייקטים והדגשת קו
המתאר היא חלק מסגנון אמנותי מסויים. ביצירות רישומים מופשטים, שבהם לא
מזהים אובייקט פיגורטיבי, הקו אינו מתאר דבר מה אלא עומד בפני עצמו או כפי
שכותבת האמנית אביבה אורי : "קו הוא תחושה, יכולת מישוש, קרן שעדיין איננו
יודעים את מהותה". וככזה : "אסור שהקו יהיה אך קונטור לתיאור עצם כלשהו, עליו
להיות הוא-עצמו, לחיות את חייו - את הרוח ואת העוצמה הגלומות בו מקדמת-דנא.
www.hugtzitur.info
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יפה - Art For Kids שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.
|
|
|
להשכיר רכב
הזמנת מלון בחו"ל
הזמנת מלון בישראל
אתר איי יוון
מדריך איטליה
מלונות בניו יורק
מדריך לאס וגאס
המלצות על נופש
המלצות על פריז
נדל"ן ביוון
|