מה זה לוגו?
מדוע חברות צריכות לוגו?
מדוע על כול פגישה ראשונה של הקמת עסק או מיזם מדברים על ה"לוגו"
ובכלל מדוע חושבים יזמים חדשים ש"לוגו יביא את העסק שלהם לפסגת העסקים הישראלית והבינלאומית! בתקווה!
אז בואו נתחיל עם נושא הלוגו!
המטרה הבסיסית של "לוגו" זה לייצר תמונה של העסק. (כפי שלאדם יש פנים, שיער, איניים, אוזניים אף ומבנה פנים המשקף את זהותו) כך בונים את הלוגו של העסק או החברה אשר תוכנו צריך להביע את אופי העיסוק המוצרים או השירותים הניתנים ע"י העסק או החברה. מה שאומר כי לוגו טוב הוא שיקוף מקסימלי בביצוע אופטימלי של החברה או העסק וכפי שבעליה רוצים שישתקף החוצה.
כמי שנותן ייעוץ עסקי ומעורב בתחום בניית העסק או מיתוגו מחדש (על מיתוג אכתוב בהמשך) אני בדרך כלל מקפיד על כי הלוגו יהיה בסיס לשפה העיצובית של העסק או החברה לאורך זמן, לדוגמא: אם בחרנו לוגו בצבעים מסוימים אזי נדאג כי המיתוג של העסק או החברה ייעשו בצבעים לפי צבעי הלוגו. לדוגמא ניקח את "אורנג" אשר הלוגו שלה הוא כתום, כך גם כול המיתוג ריהוט, שלטים, חולצות, שקיות, ואפילו המילה כתום המשודרת ברדיו או בטלוויזיה מזכירה את שם המותג.
זהו החלק של בניית הלוגו, בניית לוגו נעשית ע"י מעצבת גרפית והמלצתי לא לרכוש לוגו באתרי אינטרנט המוכרים "פורמטים של לוגו"
מאחר ומחר הם יכולים להתנגש עם מוצרים אחרים המשתמשים אם אותו לוגו או לוגו דומה פרי מכחולו של אותו מעצב.
כמי שנותן ייעוץ עסקי בעלי עסקים או חברות מגיעים לתובנה כי מספיק לוגו בכדי לקדם את העסק ולהביא לקוחות אל תוך העסק, המושג לוגו מיתוג ובידול מתבלבל אצלם ברגע שהם סומכים על הלוגו ככפתור המניע אנשים לרכוש את המוצר או השירות (נכון שלוגו נכון ומעוצב אם מחשבה מקצועית מה מתאים למה) יכול להגיב בדיוק כמו שהאדם מגיב לתמונה של איש אישה ילד ילדה יפה אבל עדיין אין זה בכדי להביא להבאת מסה של לקוחות לעסק.
שילוב של לוגו במסר המסחרי או העסקי של העסק חשוב כול עוד עושים את שאר הפעולות על מנת שהלקוח הפוטנציאלי יזכור את השפה העיצובית בו העסק משתמש, והחלום הרטוב של כול בעל עסק הוא שבבדיקת מיקום המותג אחוז גבוהה של לקוחות פוטנציאלים זוכרים את הלוגו והמותג בזיכרון בלתי נעזר (הווה אומר מראים לו את הלוגו והצבע והוא יודע מי מה החברה או העסק)
זאת היא המטרה האולטימטיבית בה אני כ-יועץ שיווק מוביל את הלקוחות של המשרד שלנו על מנת להביא את המוצרים או השירותים שלהם למודעות בלתי נעזרת. זאת גם הסיבה שאנו מעסיקים במשרדנו מעצבים ואנשי שיווק ומחשבה לבניית המותג כמה שיותר חזק במסר.
www.doronamit.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דורון עמית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.