נושא המאמר: פלאש,קידום אתרים, SEO ומה שבניהם
מאת: TheRaveN RaveN שמור מאמר למועדפים
הרבה מדברים על פלאש, הרבה יורדים על פלאש*, אז החלטתי לכתוב כמה מילים אודות פלאש,קידום אתרים, SEO ומה שבניהם:
א. את אוביקט הפלאש עצמו, גוגל** לא מבין. ז"א, אם כתבתם תוכן באוביקט פלאש (יהיו תגיות המטה אשר יהיו בדף ה HTML שמכיל אותו) - גוגל לא יבין אותו. חלק מניתוח אופטימיזציה של אתר, זה ההשוואה שמנוע החיפוש עושה בין מילות המפתח לכותרת לתגיות H לעוגנים ולתוכן עצמו. ז"א - אתר שיש לו במילות מפתח את המילה 'סתמילה' ובכותרת יש לו 'סתמילה' ובעוגנים ותגיות H ובתוכן יש לו את המילה 'סתמילה' יאונדקס (ז"א - יהיה קריא) טוב יותר מאשר אתר שיש את המילה 'סתמילה' במילות המפתח, בכותרת, בעוגנים, בתגיות H ובאוביקט FLASH. מבחינת גוגל, המסקנה תהיה - האתר אומר שהוא מדבר על 'סתמילה', אבל אני לא רואה לכך צידוק.
ב. זה לא נכון שאי אפשר לקדם/לאנדקס אתרים בפלאש. בערך 66% מחשיבות קידום אתר (בתוצאות האורגניות) זה נושא הלינקים הנכנסים. אם יהיו הרבה לינקים נכנסים לאתר פלאש הוא כן יכול לטפס במעלה תוצאות הדירוג. כמובן שהוא יתקע ולא יעלה מעל אתר שיש לו את אותה כמות קישורים, אבל הם כנראה איכותיים יותר (כי גוגל בודק מה הקשר בין הטקסט המקשר לאתר המקושר ובאתר שבו התוכן נמצא בלפאש הוא יבין שאין קשר וידרג את הקישור בפחות איכותי מאשר קישור שמוביל לאתר שהטקסט המקשר רלוונטי לתוכן האתר המקושר). קשרתי לכם את המוח? לא נורא, עוד מעט מסיימים.
ג. מדברים על כך שבגירסאות פלאש החדשות, יש אפשרות להוסיף כל מיני מאפיינים לאובייקט שנועדו לאינדוקס טוב יותר במנועי החיפוש. מעט מדי, אולי מאוחר מדי. אני לא נחשפתי לכזה דבר (זה לא אומר שאין) ולא שמעתי על כך מגורם רשמי במקרומדיה (יצרנית 'פלאש').
ד. בגדול, יש שתי דרכים עיקריות לקדם אתר שמתעקש להיות פלאשי -
1. לשלב בין אוביקטי הפלאש תוכן (לא מוסתר!!) כפי שניתן לראות באתר של מקרומדיה עצמם.
2. ליצור העתק של האתר בגרסת HTML.
__________________________________________________________________
*יש הרבה טענות נגד פלאש:
1. בשביל להריץ קובץ פלאש (SWF) חייבים נגן מיוחד. לא כל גולש (בטח לא גולש שאינו מכיר את הנגן) יאשר את נסיון ההורדה האוטומטי שהדפדפן מציע בכל פעם שגולשים לאתר המכיל אובייקט פלאש ממחשב עליו לא מותקן התוסף.
2. אחד הדברים ה'מעיקים' שפלאש דורש זה זמן טעינה. בשל כך, הרבה אתרים פותחים את הטעינה במד התקדמות (יצירתי יותר או פחות) שגורם לנטישה גדולה מאד של גולשים כבר עוד לפני שהאתר עולה.
** מכיוון שרוב חיפושי העולם מתבצעים בגוגל, אני אדבר עליו בעיקר. 90% מהדברים תופסים גם לגבי 90% משאר מנועי החיפוש.
אודות הכותב:
TheRaveN:
אני עוסקת בתחום קידום אתרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש, תוכן שיווקי ועוד. אתם מוזמנים לבוא לקומונה של קידום אתרים ו אופטימיזציה למנועי חיפוש אותה אני מנהלת בתפוז. תוכלו לקרוא, לשתף מידע ולקבל מושג על עולם קידום האתרים.
לכניסה לפורום:
www.tapuz.co.il/communa/usercommuna.asp?communaid=9782
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י TheRaveN RaveN שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.